دانلود و خرید کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم چاد اورزل ترجمه ساناز حقگو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم اثر چاد اورزل

کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم

نویسنده:چاد اورزل
امتیاز:
۳.۶از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم

کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم نوشتهٔ چاد اورزل با ترجمهٔ ساناز حقگو مقدمه‌ای بر فیزیک کوانتوم است که در انتشارات مازیار چاپ شده است. چاد اورزل استادیار یونیون کالج در رشته‌ٔ فیزیک اتمی، مولکولی و اپتیکی است. در کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم پروفسور چاد اورزل، به زبانی ساده و با استفاده از کمترین معادلات، سعی در انتقال مفاهیم فیزیک به مخاطب از طریق مخاطبی جایگزین دارد که سگ خانگی‌اش باشد. از نظر او سگ‌ها بیشتر از انسان‌ها آمادگی پذیرش مفاهیم فیزیک کوانتوم را دارند چرا که به دنیا بدون هیچ پیش فرضی نگاه می‌کنند و همیشه انتظار غیر‌منتظره‌ها را دارند!

درباره کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم

چاد اورزل دانشمند ذرات بنیادی، با شفافیت تمام، مفاهیمی نظیر دوگانگی موج – ذره، اصل عدم قطعیت هایزنبرگ (و برداشت غلط عوامانه از آن)، برهم‌نهی فوتون، قطبش، رمبش تابع موج و تباین سختگیرانه‌ی بور بین فیزیک کوانتوم و کلاسیک، تفسیر چند جهانی فیزیک کوانتوم که در مقابل رمبش تابع موج قرار می‌گیرد، اثر کوانتومی زنو، تونل زنی کوانتومی از میان سد‌های جامد، ذرات مجازی و الکترودینامیک کوانتومی و همچنین استفادهٔ عوام فریبانه از انرژی نقطه‌ٔ صفر و استفاده درمانی از فیزیک کوانتوم را در کتابش توضیح می‌دهد. درلا‌به‌لای کتاب، کوشش سگ مخاطبش برای استفاده از این مفاهیم جهت پیش‌برد اهداف روزانه‌اش که شامل گرفتن سنجاب یا خرگوش است، روند مطالعه و درک را جذاب‌تر و شیرین‌تر می‌کند.

کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که می‌خواهند با زبانی ساده با مفاهیم کلی فیزیک کوانتوم آشنا شوند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب چرا با سگم از فیزیک کوانتوم می گویم

از اولین افرادی که نظریه دادند، مانند پالنک و نیلس بور که اولین مدل کوانتومی اتم هیدروژن را طرح‌ریزی کردند، تا متفکرین بعدی نظیر ریچارد فاینمن و جولیان شوینگر که هرکدام به طور جداگانه نظریه‌ای که ما امروز به نام «کوانتوم الکترودینامیک» QED می‌شناسیم را بنا نهادند، به‌حق خدایان فیزیک به‌حساب می‌آیند.

برخی از تفسیرهای نظریه کوانتوم از حوزهٔ فیزیک خارج شدند و نظر ِر هایزنبرگ، معمای گربهٔ عموم را جلب کردند، مانند اصل عدم قطعیت ورن ِروین شرودینگر و جهان‌های موازی در تفسیر جهان‌های چندگانهٔ هیو اورت. ا زندگی امروزی بدون مکانیک کوانتومی غیرممکن است.

بدون درنظرگرفتن طبیعت کوانتومی الکترون، ساختن تراشه‌های نیمه‌رسانا که برای کارکردن رایانه‌های ما لازم است غیرممکن بود. بدون درنظرگرفتن طبیعت کوانتومی نور و اتم‌ها، ساختن لیزرهایی که برای فرستادن پیغام‌ها در مسیر ارتباطی فیبر نوری به کار می‌بریم، محال بود.

تأثیر نظریه کوانتوم در علم فراتر از حوزهٔ کاربردی است و فیزیک‌دانان را مجبور می‌کند با مفاهیم فلسفی گلاویز شوند. فیزیک کوانتومی برای آنچه که می‌توانیم دربارهٔ جهان و خواص اشیاء در آن بدانیم، حد می‌گذارد.

مکانیک کوانتومی حتی تعریف چیزی که ما به‌عنوان اندازه‌گیری می‌شناسیم را نیز تغییر می‌دهد. این نظریه نیاز به یک بازنگری بسیار بنیادی در مورد مفهوم واقعیت دارد.

مکانیک کوانتومی دنیای کاملاً عجیب‌وغریبی را توصیف می‌کند که هیچ‌چیز در آن قطعی نیست و اجسام رفتار مشخصی ندارند تا وقتی که اندازه گرفته شوند.

دنیایی که در آن اجسام دور از هم به طریق عجیبی باهم در ارتباط‌اند، جایی که در آن جهان‌های کاملی با پیشینهٔ متفاوت درست کنار جهان ما قرار دارند، جایی که ذرات مجازی در فضایی که بدون نظریه کوانتوم، خالی تلقی می‌شود، بین بودن و نبودن نوسان می‌کنند.

نظرات کاربران

rahmanpop
۱۴۰۱/۰۱/۲۵

لطفاً در بی نهایت قرار بدید

رسول
۱۴۰۰/۱۰/۰۸

در یک جمله می توان گفت؛ عالی‌ست.

erfan._.teikst
۱۴۰۱/۰۸/۲۵

کتاب خیلی خوبیه برای افرادی که علاقه‌مند به فیزیک کوانتوم هستند کمی اشنایی با فیزیک کلاسیک(در حد فیزیک دبیرستان) نیازمند درک و فهم بهتره کتابه (یسری ازمایشات و مطالب رو هم اگه سرچ کنین خیلی دید بهتری بدست میارین) ولی با وجود تمام

- بیشتر
MOHSEN.RC2020
۱۴۰۱/۰۸/۰۷

در بینهایت قرار بدید لطفاً 🙏

sindokht
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

لطفا در بینهایت قرار بدین (:

کاربر 5767047
۱۴۰۲/۰۷/۲۰

کتاب خیلی خوبیه که کل مفاهیم کوانتوم رو به زبان نسبتا روان و ساده گفته البته باید پیش زمینه از فیزیک میکروسکوپی و ذرات زیراتمی داشته باشی تا مطالبش رو بهتر متوجه بشی

حسین
۱۴۰۱/۰۳/۱۷

طبقه آپارتمان ما هم یکی هستش که فقط میتونه با سگش حرف بزنه همش در مورد نسبیت و ... حرف میزنه باهاش اینم شد اسم آخه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان