دانلود و خرید کتاب رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه جوناس سالزگبر ترجمه سینا بحیرایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه اثر جوناس سالزگبر

کتاب رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه

انتشارات:مهرگان خرد
امتیاز:
۳.۷از ۲۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه

کتاب الکترونیکی «رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه» نوشتهٔ جوناس سالزگبر با ترجمهٔ سینا بحیرایی در نشر مهرگان خرد چاپ شده است. این کتاب همان وعده‌ای را دنبال می‌کند که فلسفۀ رواقی‌گری به دنبالش است؛ به شما یاد می‌دهد که چگونه یک زندگی بسیار شاد و آرام داشته باشید و همچنین به شما یاد می‌دهد که حتی هنگام مواجهه با بدبیاری‌ها، این ویژگی‌ها را حفظ کنید. این کتاب به شما یاد می‌دهد که برای هر اتفاقی آماده و تزلزل‌ناپذیر، ریشه‌دار، از نظر احساسی قوی و حتی در میانۀ بحران‌ها به طور خارق‌العاده‌ای آرام و اندیشمند باشید.

درباره کتاب رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه

رواقی‌گری مکتب فلسفی کهنی است که قرن دوم میلادی در رم شکوفا شد و تا به امروز همواره مورد توجه بوده است. بزرگان این مکتب از اپیکتتوس تا مارکوس آئورلیوس و سنکا به دنبال مفهوم خوش‌روانی در زندگی بوده‌اند و رضایت از زندگی را به عنوان اصل مهم فلسفه خود ابراز کرده‌اند. خرد جاری در این فلسفۀ باستانی بی‌زمان است و ارزشی غیرقابل انکار در جست‌وجو برای یافتن یک زندگی شاد و پرمعنا دارد

آشنا شدن با رواقی‌گری به هر نحوی، بخش آسان این فرآیند است. بخش سخت‌تر این است که آن را کاملاً درک کنید و بتوانید به تشریح آن بپردازید. بخش چالش‌برانگیز این است که ببینید رواقی‌گری چه ارتباطی با دنیای امروز دارد و به چه نحوی می‌تواند به شما کمک کند. و در نهایت بخش جاه‌طلبانهٔ این فرآیند هم این است که این فلسفه را با تمام وجود دریافت کنید و آن را به صورت عملی به کار گیرید، گنج اصلی در این بخش پنهان شده است.

این کتاب در اصل نقشهٔ گنج شماست. شما را با فیلسوفانی پیشرو آشنا کرده و به درکی کلی و راحت از فلسفه می‌رساند. اصول اساسی این فلسفه را به شما آموزش می‌دهد. ۵۵ تمرین رواقی و نکاتی مفید در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید در زندگی چالش‌برانگیز خود به کار بگیرید. و مهم‌تر از همه این که این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه بتوانید صفحات یک کتاب را در دنیای واقعی خود به صورت عملی به کار بگیرید.

کتاب رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه و کسانی که مایل هستند دربارهٔ رواقی‌گری اطلاعات بیشتری کسب کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب رواقی گری؛ فلسفه زیستن خردمندانه

. وعدهٔ فلسفهٔ رواقی‌گری

درختی ریشه‌دار و محکم می‌شود که تازیانه‌های بادهای شدید را تحمل کند. همین لرزیدن و تکان خوردن باعث می‌شود که درخت محکم‌تر شده و ریشه‌هایش عمیق‌تر شوند. درختان آسیب‌پذیر آن‌هایی هستند که در دره‌های آفتابی رشد می‌کنند. سنکا می‌گوید: «چرا از این جمله که آدم‌های خوب باید در معرض بلا باشند تا قوی باشند، تعجب می‌کنی؟» همچون درختان، باران شدید و بادهای قوی از مزیت‌هایی هستند که در اختیار آدم‌های خوب قرار می‌گیرند، چرا که باعث می‌شوند این افراد آرام، منضبط، فروتن و قوی باشند.

همان‌طور که درخت باید در خاک چنگ بزند تا با هر نسیمی سقوط نکند، ما هم اگر می‌خواهیم با هر اتفاق ناچیزی کله‌پا نشویم، باید موقعیت خود را مستحکم کنیم. اینجاست که فلسفهٔ رواقی به کار می‌آید، شما را قوی‌تر می‌کند، تاثیر باد و باران را کمتر می‌کند و همیشه شما را روی پاهایتان نگه می‌دارد. به عبارت دیگر این فلسفه به شما امکان می‌دهد که با هر طوفانی که زندگی به سمت شما پرتاب می‌کند، به شکل مؤثرتری برخورد کنید. در بخش اول کتاب به سراغ موارد مختلفی مثل فلاسفهٔ کشتی‌گیر و گرگ‌های احساسی می‌رویم تا هم به شکل کاملی با وعدهٔ فلسفهٔ رواقی‌گری آشنا شوید و متوجه شوید که چرا باید این فلسفه را به کار گرفت.

هشدار: در این کتاب با واژه‌های نامانوس زیادی همچون خوش‌روانی، اریستوس یا فضیلت آشنا می‌شوید. ممکن است ناآشنایی این واژگان شما را گیج کند ولی خود را آماده نگه داشته و قوی بمانید. اگر ادامه بدهید پاداش آن را دریافت می‌کنید، حتی می‌توانید آن‌ها را به واژگان روزمره خود استفاده کنید. این هم در نظر داشته باشید که بالاخره هر فلسفه باستانی چند واژه ترسناک با خود دارد.

نظرات کاربران

علی
۱۴۰۲/۰۱/۲۷

این کتاب ما را با آموزه‌های رواقی‌گری آشنا می‌کند. . چند درس از این کتاب: . - بین اموری که در دایره اختیار و کنترل شماست و اموری که خارج از کنترل شماست تفکیک قائل شوید. وقت و انرژی‌تان را صرف مسائلی کنید که

- بیشتر
زهرا علیمحمدی
۱۴۰۲/۰۴/۲۳

کتاب توصیه های عملی و قابل اجرا برای زندگی به سبک فلسفه رواقیون ارایه می دهد که حتی برای زندگی امروز هم کاربرد دارد در کل خواندن این کتاب ارامش روان من را بهبود داد و دریچه جدیدی برای دیدن

- بیشتر
سپهر
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

فلسفه فقط لابلای کتابا نیس، واسه زندگی عملی هم هست، اگه اینو میخوای، کتاب بالا رو بخون!

aliseddiqin
۱۴۰۲/۰۶/۲۵

مکتب رواقی معدود مکاتب فلسفی است که در زمینه اخلاق کاربردی بسیار صحبت کرده است، هدف فلسفه را تعالی و به فضیلت رسیدن انسان‌ها می‌داند. این کتاب، محتوای خوبی درباره آشنایی با این مکتب و کاربرد آن در زندگی روزمره

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱۴)
در پایان ما با هیچ چیز وارد دنیا می‌شویم و با هیچ چیز می‌رویم.
SAHO14
«موکول کردن کارها به بعد بزرگ‌ترین هدررفت زندگی است. هر روزی که می‌آید را می‌رباید و با وعدهٔ آینده، باعث می‌شود به حال هم توجه نکنیم.
khanom mohandes
«شجاع کسی نیست که هیچ نشانی از ترس در او دیده نمی‌شود بلکه کسی است که با وجود احساس نگرانی همچنان شجاعانه عمل می‌کند.»
SAHO14
«اگر آزمون‌ها را با ذهنیتی آرام تحمل کنید، دیگر اثری از شدت و سختی آن‌ها نخواهد بود.»
سپهر
«فراغت بدون مطالعه مرگ است، گوری است برای یک شخص زنده.»
SAHO14
«این نکته همیشه حیرت‌زده‌ام می‌کند؛ همهٔ ما خودمان را از بقیهٔ مردم بیشتر دوست داریم ولی بیشتر به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهیم تا خودمان.»
مانی
«یک نسل از بین می‌رود و نسلی دیگر می‌آید ولی زمین همیشه پابرجاست.»
سپهر
«این نکته همیشه حیرت‌زده‌ام می‌کند؛ همهٔ ما خودمان را از بقیهٔ مردم بیشتر دوست داریم ولی بیشتر به نظرات آن‌ها اهمیت می‌دهیم تا خودمان.»
SAHO14
این رویدادها نیستند که ما را خوشبخت یا بیچاره می‌کنند بلکه تفسیر ما از این رویدادهاست که اهمیت دارد.
کاربر ۳۱۰۳۱۲۲
این رویدادها نیستند که ما را خوشبخت یا بیچاره می‌کنند بلکه تفسیر ما از این رویدادهاست که اهمیت دارد.
مانی

حجم

۲۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

حجم

۲۹۳٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۶۷ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان