دانلود کتاب صوتی معنای زندگی با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی معنای زندگی اثر ویل دورانت

دانلود و خرید کتاب صوتی معنای زندگی

نویسنده:ویل دورانت
انتشارات:پندار تابان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی معنای زندگی

کتاب صوتی معنای زندگی نوشتهٔ ویل دورانت و ترجمهٔ زهره زاهدی است. هوتن شاطری پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و پندار تابان آن را منتشر کرده است؛ کتابی در باب معنای زندگی.

درباره کتاب صوتی معنای زندگی

کتاب صوتی معنای زندگی دربارهٔ یکی از مهم‌ترین پرسش‌های بشر است؛ اینکه معنای زندگی چیست؟ با این کتاب صوتی می‌توانیم پاسخ ویل دورانت و نویسندگان دیگر به این پرسش را بشنویم. ماجرا از این قرار بوده است که یک روز مرد خوش‌پوشی به‌سمت ویل دورانت می‌رود و به او می‌گوید قصد دارد خودش را بکشد؛ مگر اینکه او دلیل و معنایی برای زندگی نشانش بدهد. ویل دورانت به فکر فرو می‌رود. او می‌کوشد جواب‌ها و استدلال‌هایی برای او داشته باشد، اما تلاشش نتیجه‌ای ندارد؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد از تمام نویسندگان و متفکران دنیا دعوت کند تا به این پرسش مهم، اساسی و مشترک در تمام دنیا پاسخ دهند. او نامه‌ای به ۱۰۰ نفر نوشت؛ نامه‌ای که در طرح پرسش‌ها، فلسفی بود و طنینی شاعرانه داشت. او از مخاطبان نامه‌اش دعوت کرد نه‌تنها به پرسش بنیادی معنای زندگی (به‌نحو انتزاعی) جواب دهند؛ بلکه بگویند خودشان (به‌طور عینی و خاص) در زندگی چگونه معنی، هدف و رضایتمندی یافتند.

چه کسانی به این پرسش پاسخ دادند؟ «مهاتما گاندی»، «جورج برنارد شاو»، «سینکلر لوئیس»، «جواهر لعل نهرو» و «آندره موروئا» برخی از افرادی بودند که ویل دورانت به آن‌ها نامه نوشته بود. نتیجه تبدیل به کتابی ارزشمند و خواندنی شد که فلسفهٔ حیات را از دیدگاه افراد بزرگ و متفکران معروف بیان کرده است. معنای زندگی برای شما چیست؟

شنیدن کتاب صوتی معنای زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران فلسفهٔ مدرن و روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ویل دورانت

ویلیام جیمز دورانت (William James Durant) در تاریخ ۵ نوامبر ۱۸۸۵ به دنیا آمد. او فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسندهٔ آمریکایی بود. مهم‌ترین اثر او «تاریخ تمدن» است که در ایران شامل مجموعه‌ای ۱۳ جلدی می‌شود. ویل دورانت این مجموعه را در ۱۱ جلد و با همکاری همسرش «آریل دورانت» نوشته است. آن‌ها در این کتاب توانسته‌اند با استفاده از آثار مورخان دیگر (از هرودوت تا آرنولد توین‌بی) که از ابتدای تاریخ مکتوب بشر تا کنون زیسته‌اند، مکتب تازه‌ای از تاریخ‌نگاری را به وجود آورند. «معنای زندگی» کتاب دیگری از اوست. ویل دورانت در ۷ نوامبر ۱۹۸۱ درگذشت.

درباره زهره زاهدی

زهره زاهدی در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد. او مترجم و نویسنده است. زاهدی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ بانکداری از دانشگاه آمريكایی بيروت بوده است. او کتاب‌های مختلفی را در حوزه‌های روان‌شناسی عمومی، رمان، زندگی فلاسفه و... ترجمه و منتشر كرده؛ کتاب‌هایی همچون «استادان بسيار زندگی‌های بسيار»، «برای یک روز ديگر»، «تنها عشق حقيقت دارد»، «چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازيم»، «چهار توافق»، «چيزی بيشتر از زندگی»، «شواهدی برای زندگی پس از مرگ»، کتاب مشهور «غرق در نور» نوشتهٔ بتی جی ایدی، «معجزه وجود دارد»، «قلب بخشنده»، «وقتی خدا وارد شود معجزه می‌شود»، «نفر بعدی‌ای که در بهشت ملاقات می‌کنید» و ... .

بخشی از کتاب صوتی معنای زندگی

«در پائیز سال ۱۹۳۰ ویل دورانت خارج از خانه‌اش در لیک‌هیل، نیویورک در حال شن‌کش کردن برگ‌های خشک بود. در آن هنگام از سال هوا همان‌طور بود که باید می‌بود. نسیم خنک باطراوتی از جانب شمال ایالت جریان داشت و همچنان که به کارش ادامه می‌داد، به او قوت می‌بخشید.

در حالی که دورانت مشغول شن‌کشی بود، مرد خوش‌لباسی به او نزدیک شد و با صدایی آهسته به او گفت قصد خودکشی دارد، مگر اینکه فیلسوف دلیل ارزشمندی دال بر انصراف او ارائه دهد. در حالی که دورانت فرصتی برای فلسفه‌بافی در آن زمینه نداشت، کوشید آن مرد را با دلایلی در جهت ادامهٔ حیاتش تجهیز کند. بعدها چنین به خاطر آورد:

به او پیشنهاد کردم شغلی پیدا کند، ولی او شاغل بود. گفتم یک غذای خوب بخورد،‌ ولی او گرسنه نبود. کاملاً معلوم بود که استدلال‌های من هیچ تأثیری بر او ندارند. نمی‌دانم چه بر سرش آمد. در همان سال نامه‌های متعددی به دستم رسید که اعلام خودکشی می‌کردند ... بعدها فهمیدم که بین سال‌های ۱۹۰۵-۱۹۳۰، ۲۸۴ هزار و ۱۴۲ نفر در ایالات متحده امریکا خودکشی کردند.

چه وضع دشواری و چه آماری! و آمار متأخرتر حتی هشداردهنده‌تر است: سازمان بهداشت جهانی تخمین زده است که فقط در سال ۲۰۰۰، یک میلیون نفر به زندگی‌شان خاتمه دادند. در ایالات متحدهٔ امریکا به‌طور میانگین روزی ۸۴.۴ نفر خودکشی می‌کنند، در نتیجه سالانه ۳۰ هزار و ۹۰۳ نفر خود را به دست خود، به قتل می‌رسانند. هر ۱۷ دقیقه یک نفر امیدش را از دست می‌دهد و به زندگی‌اش خاتمه می‌دهد.

در این صورت آیا تعجبی دارد که «معنای زندگی چیست؟» پرسش ابدی فلسفه است و آیا سؤالی مهم‌تر از این هم وجود دارد؟»

معرفی نویسنده
عکس ویل دورانت
ویل دورانت
آمریکایی | تولد ۱۸۸۵ - درگذشت ۱۹۸۱

ویل دورانت در تاریخ ۵ نوامبر ۱۸۸۵ در نورث آدامز ماساچوست در خانواده‌ای کاتولیک و کانادایی فرانسوی متولد شد. در دوران جوانی، او ابتدا قرار بود کشیش شود، با این همه، این شغلی نبود که برای آن زاده شده باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۲۲۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۲۲۴٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان