دانلود و خرید کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس متیو مک کی ترجمه سیدمرتضی ارجمندی نسب
کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس اثر متیو مک کی

کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس

معرفی کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس

کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس نوشتهٔ متیو مک‌کی و پاتریک فانینگ با ترجمهٔ سیدمرتضی ارجمندی‌نسب در انتشارات ارجمند چاپ شده است. این کتاب در ایالات‌متحده بیش از ۸۰۰ هزار جلد فروش داشته است به‌طوری که برخی از نویسندگان و روان‌شناسان مطرح دنیا آن را کتاب مقدس در حوزهٔ عزت‌نفس می‌دانند. امید است خوانندگان با مطالعهٔ این کتاب و انجام تکنیک‌های آن لذت تجربهٔ احساس مثبت واقعی نسبت به خود را بچشند.

درباره کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس

در بین تمام عواملی که بر عزت‌نفس اثر می‌گذارد مهم‌ترین عامل تأثیرگذار و مشترک بین انسان‌ها نگرش ما نسبت به خودمان است. البته گاهی اوقات همه‌چیز خوب پیش می‌رود و ما به دنبال آن احساس خوشایندی نسبت به خود پیدا می‌کنیم اما واقعیت این است که تفسیر نادرست ما از شرایط و دنیای پیرامون همان چیزی است که مشکل اساسی را به‌وجود می‌آورد. کتاب حاضر ویرایش چهارم و کاملاً بازبینی‌شدۀ کتاب پرفروش عزت‌نفس است که با استفاده از مهارت‌های درمان شناختی رفتاری و برخی از تکنیک‌های مرتبط اقتباس شده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد به شما کمک می‌کند با پرداختن به شیوۀ تفسیر زندگی، عزت‌نفس خود را افزایش دهید. شما در این کتاب تفاوت عزت‌نفس سالم و عزت‌نفس ناسالم را یاد می‌گیرید و می‌آموزید چگونه خودگویی‌های منفی خود را شناخته و آنها را تحلیل کنید، یاد می‌گیرید چگونه به‌جای اینکه عزت‌نفس خود را تضعیف کنید تکنیک‌های مؤثر و خودگویی‌های عینی و مثبتی برای افزایش آن به‌کار ببرید. اگر شما از عزت‌نفس پایین رنج می‌برید ویراست جدید کتاب حاضر به کمک تکنیک‌ها و راهنمایی‌های مبتنی بر شواهد شما را در رفع این مشکل یاری خواهد رساند تا بتوانید یک زندگی شاد و معنادار را تجربه کنید.

مشخصات کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس

Copyright © 2016 by Matthew McKay and Patrick Fanning New Harbinger Publications, Inc. مجوز رسمی ترجمه این کتاب از سوی انتشارات نیوهاربینگر به انتشارات کتاب ارجمند واگذار شده است.

نوبت چاپ ۴

سال انتشار ۱۴۰۱

کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به روان‌شناسان و افرادی که مایل هستند عزت‌نفس خود را تقویت کنند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب تکنیک های شناختی برای افزایش عزت نفس

دلایل و اثرات

تاکنون صدها پژوهشگر، هزاران نفر را در سنین و موقعیت‌های مختلف مورد آزمون قرار داده‌اند تا ببینند چه چیزی باعث عزت‌نفس می‌شود، چه کسی بیش از همه عزت‌نفس دارد، چطور می‌شود عزت‌نفس را افزایش داد و غیره.

مطالعات انجام‌شده روی کودکان کم سن و سال به‌روشنی نشان می‌دهند سبک فرزند پروری والدین در سه یا چهار سال اول زندگی میزان عزت‌نفس اولیهٔ کودک را تعیین می‌کند. علاوه بر آن بیشتر مطالعاتی که روی کودکان بزرگ‌تر، جوانان و بزرگسالان انجام شد باز هم همان سؤالات را مدنظر قرار می‌داد: چه چیزی باعث به وجود آمدن عزت‌نفس می‌شود و این عزت‌نفس چه تاثیری می‌تواند بر زندگی داشته باشد؟

آیا موفقیت در دانشگاه عزت‌نفس را افزایش می‌دهد یا این عزت‌نفس است که موفقیت در دانشگاه را افزایش می‌دهد؟ آیا جایگاه اجتماعی بالا منجر به بالا رفتن عزت‌نفس می‌شود یا عزت‌نفس بالا است که به فرد کمک می‌کند به‌جایگاه اجتماعی بالا دست یابد؟ آیا افراد الکلی به دلیل اینکه از خودشان متنفر هستند الکل می‌نوشند یا چون الکل می‌نوشند از خودشان بیزار هستند؟ آیا انسان‌ها به این دلیل خودشان را دوست دارند که در مصاحبهٔ شغلی خوب عمل می‌کنند یا چون خودشان را دوست دارند در مصاحبهٔ شغلی بهتر عمل می‌کنند؟

این سؤالات نیز مانند سؤال «مرغ اول به وجود آمده است یا تخم‌مرغ؟» است و همان‌طور که تخم‌مرغ از مرغ حاصل می‌شود و مرغ از تخم‌مرغ، به نظر می‌رسد عزت‌نفس نیز به‌دنبال شرایط زندگی رشد می‌یابد و شرایط زندگی به‌شدت تحت تأثیر عزت‌نفس قرار می‌گیرد. کدام یک مقدم‌تر است؟ این سؤال دست‌آویزی مهم برای موفقیت در افزایش عزت‌نفس است.

روان درمانی پویشی کوتاه مدت
حبیب دوانلو
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
روان درمانی معطوف به انتقال برای اختلال شخصیت مرزی (راهنمای بالینی)
فرانک ا. یومانس
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
دستنامه افسردگی
ادوارد. اس. فریدمن
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
خبرگی در مهارت های درونی روان درمانی
تونی رومنیر
رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
شناخت‌ درمانی برای اختلال های شخصیت
آرون تی. بک
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
درمان متمرکز بر شفقت به زبان ساده
راسل کولتس
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
کمک های اولیه عاطفی
گای وینچ
رهایی از وسواس
بروس م. هایمن
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی
دبورا کابانیس
مغز مضطرب خود را بازسازی کنید
کاترین پیتمن
افسانه خودباوری
آلبرت آلیس

نظرات کاربران

sinooze
۱۴۰۱/۰۶/۱۵

مشغول مطالعه ی این کتاب هستم و خلاصه ی مطالعاتم از هر فصل رو در چنل زیر به اشتراک میذارم.امیدوارم مفید باشه. https://t.me/athene_qoutes

کاربر ۴۱۷۶۱۳۲
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

تو توضیحات انگلیسی این کتاب نوشته شده "کتاب مقدس عزت نفس... " من که از خوندن این کتاب واقعا لذت بردم. بماند که کاملا تمرین‌های مفید و عملی داره.

کاربر ۴۱۷۵۷۹۹
۱۴۰۰/۱۲/۰۴

فکر میکنم خوندن این کتاب برای تمام آدما لازمه. بسیار کاربردی و از طرفی بسیار روان و جذاب و خوندنی هست.

rozaliya
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

عالی هر انسانی باید یکبار در زندگی این کتاب را مطالعه کند

mahdie ebrahimi
۱۴۰۲/۱۰/۱۴

یه جایی از کتاب نویسنده میگه ما سالها تحقیق کردیم و هیچ روشی کوتاهتر ازین روشهایی که تو کتاب اوردیم برای بهبود عزت نفس پیدا نکردیم. تمام تمرینهای کتاب لازم و کافی هستن. بنظرم این کتاب بهترین و تنها راهه

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
راز مقابله با تمام شکست‌ها این است که بدانید هر تصمیمی تاکنون گرفته‌اید تحت شرایط آن زمان بهترین تصمیم ممکن بوده است.
محمد جواد اخباری
ماهیت عزت‌نفس از مهربانی فرد نسبت به خودش شکل می‌گیرد. وقتی او نسبت به خود شفقت دارد خویش را درک کرده و می‌پذیرد و اگر اشتباهی کرده باشد خود را می‌بخشد. چنین فردی انتظارات معقولی از خود دارد بنابراین اهداف قابل‌دستیابی تعیین می‌کند و اساساً خود را خوب می‌بیند.
محمد جواد اخباری
آنچه مهم است این است که شما برای زندگی کردن تلاش می‌کنید و علیرغم تمام سختی‌هایی که در زندگی متحمل شده‌اید هنوز هم به این تلاش ادامه می‌دهید. این ارزش شما است. نفس انسان بودن ارزش شما است.
محمد جواد اخباری
حقیقت این است که ارزش شما همان هوشیاری و توانایی شما در ادراک و تجربه است. ارزش زندگی انسان در وجودیت او است. شما معجزه‌ای پیچیده از خلقت هستید. شما انسانی هستید که سعی می‌کند زندگی کند و این تلاش به همان میزان شما را ارزشمند می‌کند که به دیگران ارزش می‌دهد. بنابراین موفقیت ربطی به ارزش فرد ندارد. هر کاری که انجام می‌دهید و هر تجارتی که می‌کنید نباید به این دلیل باشد که ارزش خود را ثابت کنید بلکه باید از جریان طبیعی زنده‌بودن ناشی شود.
محمد جواد اخباری
شما حق دارید خواستهٔ خود را بیان کنید حتی اگر ممکن باشد به خواستهٔ خود نرسید.
محمد جواد اخباری
مراجع: گفت او از تو خوشش نخواهد آمد. تو نه باسوادی و نه پول کافی داری. گفت که تو چندان هم دل‌چ
کاربر ۷۰۶۰۲۸۹

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان