دانلود و خرید کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب پروین‌دخت تدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب اثر پروین‌دخت تدین

کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب

معرفی کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب

کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب نوشته پروین‌دخت تدین است که در انتشارات امید ایرانیان به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب

در این مجموعه سخن از عملکرد افرادی است که از انقلاب مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مدت هفتاد سال (۱۲۸۷- ۱۳۵۷) سکاندار تعلیم و تربیت نوباوگان استان فارس بوده ا‌ند و حال عملکرد آنها با فاصله‌ای نسبتا طولانی زیر ذره بین قرار می‌گیرد.

از آنجا که هر فرهنگ غنی و ریشه‌داری دارای جوهره حیاتی است که از دورانی به دوران دیگر و از نسلی به نسل جدید منتقل می‌شود و جوهره حیاتی موجود در هر فرهنگ ممکن است  حشو و زوایدی داشته باشد که متناسب با دنیای امروز نباشد. لازم است با مقتضیات زمان همراه شده و پالایش یابد. چه به کمک همین فرهنگ پالایش یافته است که می‌توان زمان گذشته را به زمان حال پیوند داد و از گذشته عبرت گرفت. تعلیم و تربیت نیز به عنوان یکی از پایه‌های اساسی فرهنگ هر کشور ازاین امر مستثنی نیست.

این کتاب با هدف یادگیری ازتجربیات اهالی تعلیم و تربیت گوشه‌ای از ایران بزرگ تلاش کرده تا با ارزیابی نقادانه فعالیت آنها، چراغ راه آیندگان باشد.

خواندن کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران و تاریخ مشروطه مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب رؤسای معارف، فرهنگ و آموزش و پرورش فارس بین دو انقلاب

«میرزا محمد فرزند سلطانعلی متخلّص به «قدسی» در شیراز متولد شد. وی از سادات حسینی داراب و از خواص شاگردان و مریدان داور بود و در خدمت آن پیر روشن‌ضمیر، علوم دینیه و فقه و کلام و حکمت و فنون ادب را فراگرفته، و بهره‌ها برده و کتابی در کلمات و کرامات آن استاد جلیل و مولای نبیل نوشته و آن را «حظائر القدس» نام نهاده و کتابی دیگر تصنیف نموده مشتمل بر تفسیر بعضی از آیات و شرح پاره‌ای احادیث و مطالب حکمی و غیرهما مسمیٰ به «فردوس الکمال تصنیف نموده است.»

«علاوه بر چشم حق‌بینش که به علوم روشنائی یافته، نیز دست سحر‌آفرینش به خامه آشنائی گرفته در نوشتن نستعلیق بر خطوط متقدمین و متأخرین خط نسخ کشیده و از شیوه‌ها سبک میرعماد حسنی علیه الرحمه را اختیار نموده. »

از کارهای ارزنده قدسی، تصحیح و تنقیح دیوان خواجه حافظ است که خود می‌نویسد: «هشت سال کارم مقابله زیاده از پنجاه مجلد حافظ خطی و چاپی بود تا این که به سال 1321 هـ .ق دیوانی از حافظ به خط خوش مورخ 970 هـ .ق پیدا کردم.

قدسی آن نسخه قدیمی و نسخه‌ای که به امر کریم خان زند نوشته شده بود و بر مزار حافظ قرار داشت اساس قرار داد و با مقابله با پنجاه نسخه دیگر نسخه خود را به خط نستعلیق خوش خویش نوشت و در بخشی به چاپ رساند که تا کنون چندین بار به چاپ رسیده. اهمیت حافظ قدسی به ضبط تقریباً صحیح غزلیات و اشعار خواجه و توضیح پاره‌ای از اشعار مشکل با نظر «داور»‌است که در حاشیه دیوان آن شاعر بزرگ یادداشت شده است. »

«با این که سال‌ها ربقه مودتش، این فقیر را مبرم بود، در این اوان به مصاهرت نیز بر خویشی افزوده و اکثراً اوقات علومی را که با هم از یک مدرس استفاده می‌نمائیم به مذاکره آن نیز می‌پردازیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

حجم

۲۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۱۵ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان