دانلود و خرید کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی جان فارل ترجمه مریم هدایتی
کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی اثر جان فارل

کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی

معرفی کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی

کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی نوشته جان فارل و نیل ریس و ایدا شاو است که با ترجمه مریم هدایتی و عادله صمیمی منتشر شده است. این کتاب مرجع کامل درمان انفرادی، گروهی و تلفیقی برای ذهنیت‌های طرح‌واره‌ای است که با مجوز رسمی از خود ناشر در ایران منتشر شده است.

درباره کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی

کتاب راهنمای بالینی طرح واره‌ درمانی، مرجعی کامل برای درمانگران جهت اجرای طرحواره‌درمانی انفرادی، گروهی یا ترکیبی از آنها به روشی ساختاریافته و مقرون‌به‌صرفه است. نویسندگان در این کتاب، نمونه جلسات انفرادی و گروهی از پیش آماده‌شده‌ای را به همراه کاربرگ‌های مخصوص بیماران، ارائه کرده‌اند.

کتاب از طریق مرتبط ساختن ذهنیت‌های طرحواره‌ای با یکدیگر، این اجازه را به بالینگران می‌دهد که آنچه را برای درمان نیاز دارند از بین جلسات معرفی‌شده کتاب انتخاب کنند یا طرح درمانی انفرادی و گروهی تلفیقی و کاملی را بریزند که امکان اجرا در طول درمان‌های مختلف از شش‌‌هفته فشرده تا یک‌سال را داشته باشد.

این رویکرد درمان خود را از طریق هدف قرار دادن ذهنیت‌های مقابله‌ای ناسازگار به جای اختلالات خاص، پیش می‌برد. بدین‌ترتیب از طریق تغییراتی در طبقه‌بندی تشخیصی، انعطاف بالینی را افزایش می‌دهد و منجر به پایایی پیامدهای درمانی می‌شود.

کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی، دستورالعمل‌های گام‌‌به‌‌گام و نکاتی برای درمانگر را در کنار گنجینه بالینی غنی از نمونه یادداشت‌ها، کاربرگ‌ها، تمرین‌های جلسات، فرم‌های تکالیف و محتوای مورد نیاز بیمار را در اختیار قرار می‌دهد و در نهایت نیاز امروز درمانگران به درمان‌های بالینی کارآمد را از طریق عدم صرف زمان و بودجه زیاد، برآورده می‌سازد.

خواندن کتاب راهنمای بالینی طرح واره درمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام روان‌شناسان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۰ صفحه