دانلود و خرید کتاب عشق در دوران نفرت پائولو توردی ترجمه ابوالحسن حاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق در دوران نفرت اثر پائولو توردی

کتاب عشق در دوران نفرت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق در دوران نفرت

کتاب عشق در دوران نفرت نوشتۀ پائولو توردی و ترجمۀ ابوالحسن حاتمی است. این کتاب را انتشارات کتاب خورشید منتشر کرده است.

درباره کتاب عشق در دوران نفرت

رمان «عشق در دوران نفرت» نخستین اثر پائولو توردی، نویسنده معاصر و موفق ایتالیایی است که با اجازه رسمی از صاحب اثر برای نشر به زبان فارسی منتشر شده است. وقایع این رمان در واتیکان، رُم، پاریس و ... اتفاق می‌افتد. زمان داستان دوران پاگرفتن رژیم فاشیستی در ایتالیا و جنگ جهانی دوم است و با شرح دلدادگی دختر یک ملّاک اشراف‌زاده به نقاشی جوان و چیره‌دست در شهری کوچک شروع می‌شود، بنابراین میتوان آن را جزو ژانر تاریخی محسوب کرد. توردی که پژوهشگر تاریخ ایتالیا است و روابط اجتماعی در حومه شهرهای بزرگ کشورش را به‌خوبی می‌شناسد، با روایت داستانی به‌ظاهر ساده خواننده را با آنچه در بطن جامعه جریان دارد آشنا می‌کند.

خواندن کتاب عشق در دوران نفرت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

درباره پائولو توردی

پائولو توردی، در عرصه مدیریت صنایع ایتالیا فعالیت می‌کند و دارای دو فوق‌لیسانس در رشته‌های علوم‌انسانی از دانشگاه پیزا است. او نویسندگی را در سال ۱۹۹۵ با جستاری تحت عنوان «همه چیز از جیب من بیچاره، داستان پرونده نهاد دولتی سرمایه‌گذاری و تأمین مالی صنایع تولیدی» به همراه سيمونه بمپوراد آغاز کرد که مقدمه آن را گویدو کالوی، نوشته بود. این کتاب با استقبال فراوان روبه‌رو شد و بازتاب وسیعی در سطح مطبوعات پیدا کرد.

پائولو توردی در سال ۲۰۰۹ کتاب داستان‌های کوتاه تحت عنوان «رؤیای امریکا» را منتشر کرد. موضوع این کتاب سفری است در شهرستان‌های ایتالیای بعد از جنگ که فیلمی بر اساس آن به کارگردانی فلینی ساخته شد. هر داستان صحنه‌ای از زندگی محله و جمعی است که در زیر چشم خواننده جان می‌گیرد. رؤیای امریکا، مقام دوم «جایزه اروپایی هنرهای و ادبی و یا فرانچیجنا» و «جایزه منتقدان» شهر سالو را به دست آورده است. در سال ۲۰۱۲ کتاب «خدا تو را می‌بیند، استالین نه» از او به چاپ رسید. داستان‌های این کتاب نیز مربوط به سال‌های ۱۹۴۷- ۱۹۵۱ در ایتالیای مرکزی است، باشخصیت‌هایی جالب‌توجه که نه کاملاً بد هستند و نه کاملاً خوب، هم فرصت‌طلب‌اند و هم دست و دلباز، هم حسودند و هم حامی.

پائولو توردی در سال ۲۰۱۵ کتاب پیش رو، «عشق در دوران نفرت» را نوشت. آن‌طور که از مجموعه کتاب‌های پائولو توردی برمی‌آید، تماماً از جنبه سیروسیاحت در اطراف انسان‌ها در یک دوره تاریخی با نقاط ضعف و نقاط مثبت هریک از آنان است. او که به قول خودش با ابزار مدرن ارتباط‌جمعی مانند بلاگنویسی، سایت اینترنتی، توییتر و اینستاگرام میانه خوبی ندارد، روزانه تفسیر کوتاهی درباره وقایع و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌نویسد و با پست الکترونیکی برای گروهی از دوستانش می‌فرستد و به‌نوعی به طور فعال در زندگی اجتماعی کشورش شرکت می‌کند.

بخش‌هایی از کتاب عشق در دوران نفرت

تنها چیزی که بر دوش پدر سنگینی نمی‌کرد بر فرهنگی بود، زیرا خودش نیز باکمال‌میل نسبت به فرهنگ بی‌اعتنا بود. به گمان او ثروت، عنوان نجیب‌زادگی، حمایت خاندان او در قرن‌های گذشته از هنرمندان و برخی از چهره‌هایی که در زمینه ادبیات درخشیده و حتی به مقام کاردینالی رسیده بودند، کافی بود تا نقش شایسته‌ای در جامعه به دست آورند و ازآن‌گذشته، اقوام و بستگان والامقام آنها شبکه‌ای حفاظتی به وجود می‌آوردند که شأن فرهنگی لازم را برایشان فراهم می‌کرد. مارکزینا مارگریتا که تازه به سن قانونی رسیده و بنابراین وقت شوهر کردنش است، کاملاً با برادرش تفاوت دارد. قبل از هر چیز باید گفت که اندامی موزون دارد و چهره‌ای به‌غایت ملیح. در کمال حیرت عاشق رمان و شعر و همچنین علاقه‌مند به هنر است. کمی هم پیانو می‌نوازد و اگر پا بدهد قادر است در کمال فضل و هوشمندی بحث و گفت‌وگو کند.

والدینش او را می‌ستایند، اما از ادامه تحصیلش ممانعت می‌کنند، زیرا به گمانشان رفتن به مدرسه دولتی در شأن او نیست. از فرستادن او به مدرسه‌ای در فاصله دور، حتی اگر شبانه‌روزی راهبه‌ها باشد هم نمی‌توان حرفی به میان آورد. بااین‌حال، سعی دارند خواسته‌های او را با استخدام مدرسان خانگی برآورده کنند و چه کسی بهتر از عمو کشیش اعظم که در رم تحصیل‌کرده است؟ دون گائتانو به‌خوبی به مارگريتا تعلیم می‌دهد، کمی لاتین برای فهمیدن موعظه‌ها و دعاها؛ داستان سرگذشت قدیسان و در درجه اول نتا ترزا د آویلا، و شعرهای مهیج سن خوان دلا کروز برای شادی بخشیدن به شب‌ها. باید مقدار کمی از تعلیمات سن فرانچسکو را آموزش داد، چون به گمان عمو «انقلابی» است و به نظر می‌رسد افراد را از تمایل به دنیای مادی دور می‌کند و به‌سوی تجلیل از طبیعت و رابطه داشتن باخدا سوق می‌دهد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۱۷۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان