دانلود و خرید کتاب زندگی با اسکیزوفرنی برندا لینتنر ترجمه مهشید فروغان
کتاب زندگی با اسکیزوفرنی اثر برندا لینتنر

کتاب زندگی با اسکیزوفرنی

امتیاز:
۱.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زندگی با اسکیزوفرنی

کتاب زندگی با اسکیزوفرنی راهنمای عملی برای بیماران و خانواده‌ها نوشتهٔ برندا لینتنر با ترجمهٔ مهشید فروغان در انتشارات ارجمند به چاپ رسیده است. این کتاب با هدف ارتقای آگاهی بیماران و خانواده‌ها و به منظور تسهیل استقرار آنان در جامعه نگاشته شده است. هدف آن است که بیماران بتوانند حتی‌الامکان زندگی عادی داشته باشند. 

درباره کتاب زندگی با اسکیزوفرنی

در فصل یک، تاریخچه‌ای کوتاه ما را با آنچه در طی قرون و اعصار بر این بیماران گذشته است، آشنا میکند. در فصل دو، با علایم و نشانه‌های اسکیزوفرنی آشنا می شویم، در فصل سه، پی می بریم که گرچه هنوز نمی ‌توانیم اسکیزوفرنی را اختلالی با علّت شناخته شده بدانیم، ولی درباره مجموعه عوامل سبب‌ساز آن اطلاعات گسترده‌ای داریم. فصول چهار و پنج، به تشخیص و برنامه‌ریزی درمانی این بیماری اختصاص دارد. در فصل شش، با انواع مختلف درمان‌های رایج، اثربخشی، و آثار ناخواسته آنها آشنا میشویم. از فصول جالب این کتاب مراقبت در جامعه است که ما را با انواع خدمات مورد نیاز بیماران تحت مراقبت در جامعه و ساختار مؤسسات ارائه‌دهنده آنها آشنا میکند و خصوصاً بر اهمیت کار گروهی متخصصان ذیربط تأکید دارد. در فصل نهم، نحوه کنار آمدن با این بیماری و روش‌های مقابله با تأثیرات منفی آن در عرصه‌های مهم زندگی نظیر تحصیل، اشتغال، زناشویی، فراغت و... شرح داده شده است. دو فصل هشتم و دهم، به تشریح حقوق مدنی و قوانین تأمین اجتماعی حمایت‌ کننده از بیماران و خانواده‌ها در کشور بریتانیا اختصاص دارد.

فصل یازده، ما را با بازنمودهای این بیماری در هنر و ادبیات و نیز برخی از چهره‌های خلاق و مشهوری که به رغم ابتلا به این بیماری توانستند در زمان خود یا پس از مرگ، جهانی را با نبوغ خود شگفت‌زده کنند، آشنا میکند و بالاخره در فصل دوازدهم، در قالب برخی از پیش‌بینی‌های واقع‌گرایانه مبتنی بر اصول علمی به چشم‌انداز آتی سرنوشت این بیماران نظری می افکنیم. این کتاب بسیار ساده و روان نگاشته شده و از جنبه آموزشی بسیار ارزشمند است. ذکر شرح حال بیماران واقعی، تصاویری زنده و روشن از این بیماری را در ذهن خواننده می ‌پروراند.

کتاب زندگی با اسکیزوفرنی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب برای روان‌شناسان و کسانی که خود یا اطرافیانشان با این بیماری دست به گریبان هستند، سودمند است.

بخشی از کتاب زندگی با اسکیزوفرنی

راه‌های مختلف تکوین اسکیزوفرنی

اسکیزوفرنی معمولاً در اواسط یا اواخر نوجوانی ظاهر می‌شود و شروع آن غالباً بی‌سروصداست، به‌طوری‌که در ابتدا تشخیص آن از رفتار بهنجار دشوار خواهد بود. ز ویژگی‌های بارز نوجوانان جامعه ما آن است که دمدمی‌مزاج‌اند، گاه بیش از اندازه به وضع ظاهر خود می‌پردازند، و گاه کثیف و نامرتب‌اند. دچار نوسانات شدید خلقی می‌شوند و بین دو قطب شورش و وابستگی افراطی متناوباً در نوسانند و مدت‌های طولانی در اتاقشان تنها می‌مانند. علاوه‌برآن، وضع اکنون با احتمال مصرف داروهای غیرمجاز که ممکن است با اسکیزوفرنی همراه شوند غامض‌تر شده است. عده‌ای از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی ممکن است برای آنکه از شدت افسردگی خود بکاهند و یا انرژی بیشتری بگیرند از داروهای محرک استفاده کنند. گاه بروز تغییرات پایدار در رفتار نوجوان خبر از شروع بیماری اسکیزوفرنی می‌دهد، مثلاً دانش‌آموزی که قبلاً فردی ساعی بوده است رفته‌رفته نمرات بدی می‌گیرد و در امتحانات مردود می‌شود؛ یا کودکی مهربان، به کودکی پیش‌بینی‌ناپذیر، پرخاشگر، و تندخو تبدیل می‌شود. فرد اغلب شب‌ها نمی‌تواند به خواب رود و روز تا هنگام ظهر در بستر می‌ماند، ولی تغییر بارزتر، شروع اختلال فکر و واکنش‌های نامناسب است که غالباً با هذیان و توهم همراه می‌شود. نوجوان علاقه‌اش را به همه چیز از دست می‌دهد؛ گوشه‌گیر و متخاصم می‌شود و می‌توان دید که با لبخند زدن یا فریاد کشیدن به «صداهای» توهمی پاسخ می‌دهد. 

نوبت چاپ 4

سال انتشار 1394


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه