دانلود و خرید کتاب واقعیت درمانی سرطان و اختلالات روانی شـادی حسینـی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واقعیت درمانی سرطان و اختلالات روانی اثر شـادی حسینـی

کتاب واقعیت درمانی سرطان و اختلالات روانی

معرفی کتاب واقعیت درمانی سرطان و اختلالات روانی

کتاب واقعیت درمانی سرطان و اختلالات روانی از شـادی حسینـی و حسن توزنده جانی در  انتشارات گیوا به چاپ رسیده است.

انسان‌ها از زمانی که پا بر‌ این کره خاکی گذاشتند ، برای سازگار شدن با محیط طبیعی خود تلاش کرده‌اند. در آغاز زندگی‌شان ساده، ابتدایی، سالم و محدود به امکانات موجود در طبیعت بوده است. افراد در اجتماعات کوچک به صورت گروهی زندگی می‌کردند و روابط نزدیکی با هم داشتند. از غذاهای طبیعی و سالم استفاده می‌کردند و در طول روز مشغول کار و تهیه غذا بودند و از این رو فعالیت بدنی زیادی داشتند. زندگی در طبیعت به آن‌ها اجازه می‌داد در هوای پاک تنفس کنند و از موهبت زندگی سالم برخوردار باشند ، تحولات بی‌ حد و حصر در بنیان جوامع که بر اثر حرکت از دوران گذار به سمت زندگی ماشینی و صنعتی رخ داد، به پدید آمدن شکاف‌هایی منجر شده است که انسان‌های امروز را ناگزیر از همنوا سازی خود با شرایط جدید کرده است. در چنین فضایی بحران‌هایی پیش روی افراد پدید می‌آید که اگر متوقف نشود دنیای روحی و روانی آن‌ها را متلاطم می‌کند. آسیب‌های اجتماعی روحی و روانی از جمله طلاق، اعتیاد، خودکشی، مشکلات تحصیلی، اختلافات خانوادگی، نارضایتی شغلی، اضطراب، افسردگی و... محصولات تحولات زندگی صنعتی هستند. پس می‌توانیم علل سرطان را به دو دسته جسمی و روانی تقسیم کنیم که عوامل جسمی در روان و روانی در جسم تأثیر می‌گذارد مااند استرس، مصرف دخانیات و...

تحقیقات زیادی ارتباط بین استرس و سرطان را نشان داده‌اند. به طور مثال، در برخی مطالعات مشخص شده است که تنش‌های عصبی روزمره خطر ابتلا به سرطان گردن رحم را در زنان افزایش می‌دهد. زیرا استرس‌های روزمره قدرت دفاعی بدن را در برابر ویروس عامل سرطان گردن رحم موسوم به پاپیلومای انسانی (HPV) کاهش می‌دهد. از عوامل دیگری که احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد مصرف دخانیات و مواد مخدر است. در اواخر دهه ۱۹۳۰ پژوهش مهمی انجام گرفت که برای نخستین بار ارتباط میان سیگار کشیدن و سرطان را به وضوح نشان داد. در پژوهشی دیگر محققان با تزریق قطران سیگار در حیوانات آزمایشگاهی سرطان ایجاد کردند. این محققان با به وجود آوردن سرطان از طریق آزمایشگاهی یک رابطه علت و معلولی را میان سرطان و یک ترکیب شیمیایی در دود تنباکو نشان دادند.

بسیاری از پژوهش‌های آینده‌نگر که در مقیاس وسیع صورت گرفته‌اند نیز کشیدن سیگار را با سرطان‌های مختلف بدن، شامل ریه‌ها، دهان، مری، مثانه و کلیه مرتبط دانسته‌اند. تا دهه ۱۹۳۰ در آمریکا سرطان ریه نسبتاً نادر بود و بسیاری دیگر از انواع سرطان نظیر سرطان پستان، معده و پروستات شیوع کمتری داشت.

در آن زمان، مرگ و میر ناشی از سرطان ریه، سالانه حدود ۵ در هر صد هزار نفر جمعیت بود، در حالی که مرگ و میر ناشی از سرطان پستان و معده پنج برابر این رقم بود. با گذشت سال‌ها، میزان مرگ و میر ناشی از بیشتر انواع سرطان کاهش یافته یا تقریبا ثابت مانده است، اما در مورد سرطان ریه چنین نیست. میزان مرگ و میر ناشی از سرطان ریه در هر صد هزار نفر جمعیت، به شدت افزایش یافته و به ۷۵ نفر در مردان و ۳۲ نفر در زنان رسیده است. هر سال سرطان ریه در ایالات متحده زندگی 16000 نفر را از بین می برد که ۹۰ درصد این مرگ و میر ناشی از کشیدن سیگار است.

علی‌رغم پیشرفت‌هایی که در زمینه تشخیص و درمان صورت گرفته است در بسیاری از سرطان‌ها، روش جراحی هنوز به عنوان روش درمانی ارجح مطرح است، زیرا پیشرفت‌های موجود در تکنیک جراحی امکان برداشت تومور را از بخش‌های مختلف بدن امکان‌پذیر ساخته است.

این پزوهش برآن است تا میزان اثربخشی واقعیت درمانی به شیوه گروهی را بر سلامت روانی و شادکامی دانشجویان افسرده به عنوان جامعه مورد مطالعه، بررسی کند. اثربخشی این شیوه درمانی ممکن است تحت تأثیر مواردی چون سن، جنسیت، تأهل، مدت ابتلا، مصرف دارو وغیره قرار گیرد که بررسی خواهد شد.

واقعیت درمانی به صورتی که گلاسر در جدیدترین کتاب‌های خود شرح داده، بر نظریه انتخاب استوار است. نظریه انتخاب می‌گوید خود ما هستیم که تمام اعمال‌مان از جمله احساس بدبختی‌مان را انتخاب می‌کنیم. دیگران نه می‌توانند ما را بدبخت کنند و نه خوشبخت. تمام چیزی که از دیگران می‌توانیم بگیریم و تمام چیزی که به دیگران می‌توانیم بدهیم، اطلاعات است. اما اطلاعات فی نفسه و به خودی خود نمی‌تواند ما را وادار به انجام کاری یا داشتن احساسی کنند.

در این شیوه درمان، مواجه شدن با واقعیت، قبول مسؤامات، شناخت نیازهای اساسی، قضاوت اخلاقی درباره درست بودن یا نادرست بودن رفتار، تمرکز بر این‌جا و اکنون، کنترل درونی و در نتیجه نیل به هویت توفیق که ارتباط مستقیم با عزت نفس دارد، مورد تأکید است.

 خواندن کتاب  واقعیت درمانی سرطان و اختلالات روانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 روان‌درمانگران مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب واقعیت درمانی سرطان و اختلالات روانی

جهش های سلاما ارثی: تنها اندکی از سرطان‌ها (۵ تا ۱۰ درصد) با ژن‌های واحد به ارث رسیده در ارتباط هستند. این تغییرات سلاما از DNA تخمک یا اسپرم به ارث می‌رسند. افراد دارای جهش‌های سلاما الزاماً دچار سرطان نمی‌شوند، اما نسبت به جمعیت عادی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند (مؤسسه جهانی تحقیق بر روی سرطان، ۲۰۰۷).

هورمون‌ها: مواجهه طولانی مدت با استروژن که از طریق قاعدگی زود هنگام، یائسگی دیر هنگام، به دنیا نیاوردن فرزند و نخستین حاملگی که بعد از سی سالگی اتفاق بیفتد، خطر ابتلا به سرطان‌های پستان، تخمدان و مخاط رحم را در زنان افزایش داده، حتی می‌تواند علت ابتلا به این بیماری‌ها تلقی شود. عکس این حالت نیز در کاهش سرطان مؤثر است؛ یعنی کاهش مواجهه طولانی مدت با استروژن در نتیجه قاعدگی دیر هنگام، یائسگی زود هنگام، به دنیا آوردن فرزند و حاملگی زود هنگام، ممکن است خطر ابتلا به سرطان‌های مرتبط با هورمون را کاهش دهد (مؤسسه جهانی تحقیق بر روی سرطان، ۲۰۰۷).

التهاب: التهاب یک پاسخ فیزیولوژیکی به عفونت، اجسام خارجی، آسیب، تحریکات شیمیایی و یا سایر تحریکات است و در مواقع حاد، ممکن است مفید باشد. با این حال التهاب مزمن به DNA آسیب رسانده و باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود بسیاری از سرطان‌های شایع در نتیجه ابتلا چندین ساله فرد به التهاب مزمن پدید می‌آیند (موس وبلسر۸۹، ۲۰۰۵).

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان