دانلود و خرید کتاب گروه های بالینت؛ نظریه و عمل هایدی اوتن ترجمه منصوره کیانی دهکردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گروه های بالینت؛ نظریه و عمل اثر هایدی اوتن

کتاب گروه های بالینت؛ نظریه و عمل

معرفی کتاب گروه های بالینت؛ نظریه و عمل

کتاب الکترونیکی «گروه های بالینت؛ نظریه و عمل» نوشته هایدی اوتن با ترجمه منصوره کیانی دهکردی و نیره احمدی در انتشارات آزادمهر به چاپ رسیده است. این کتاب به تحلیل چالش‌های موجود در روابط حرفه‌ای درمانجو - درمانگر می‌پردازد. این کتاب یک راهنمای ضروری است برای روانکاوان، رواندرمانگران تحلیلی (پویشی)، مشاوران، و متخصصان و نظریه‌پردازان علوم پزشکی که برای اولین بار به کار گروهی وارد شده اند یا آنهایی که مفاهیم بالینت را در اقدامات هر روزه‌شان بکار می‌بندند. خانم دکتر هایدی اوتن یک رواندرمانگر بخش خصوصی در آلمان است. او از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ دبیر انجمن بالینت آلمان و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ رئیس اتحادیه بین‌المللی بالینت بود و از سال ۲۰۰۰ تاکنون عضو اتحادیه بین‌المللی طب اجتماعی و روان‌تنی می باشد.

تمایل مایکل بالینت به تحلیل رابطه دکتر-بیمار و تشخیص و درمان بهینه باعث جوانه زدن اقدامی شد که اکنون در سراسر دنیا شناخته شده و به‌کار گرفته می‌شود. هایدی اوتن در این کتاب یک راهنمای عملی از گروه بالینت ارائه میدهد و کاربرد آن را برای بالینگران در این دنیای مدرن تشخیص‌های اینترنتی، بیماران غیرحضوری (از راه دور) و تیم‌های تخصصی روشن می‌سازد.

درباره کتاب گروه های بالینت؛ نظریه و عمل

این کتاب با مروری بر روابط درمانی در طول تاریخ و تاثیر آن بر تدوین اقدام بالینت آغاز میشود. سپس هایدی اوتن طرز کار جلسات را نشان میدهد و بر ابعاد عملی کار با گروههای متنوع متخصصان و دانشجویان، با پیش‌زمینه های فرهنگی و ملی متقاوت نگاهی می‌اندازد. بعد راجع به شرایط لازم برای رهبری یک گروه بالینت بحث میکند و در آخر به یافته های پژوهشی و بسط این اقدام به دیگر گروههای شغلی اشاره میکند. در سراسر کتاب مثالهایی از تجارب کاری نویسنده آمده و همچنین بر عناصر خلاقانه دیگر همچون مجسمه‌نمایی، ایفای نقش و سایکودراما (روان-نمایش) تاکید شده است.

ارائه یک دیدگاه جامع درباره کار مبدعانه‌ای که ۷۰ سال پیش توسط مایکل بالینت با پزشکان عمومی انگلیسی آغاز شد، ارمغان هایدی اوتن در این کتاب برای ماست. این کتاب تاکید دوباره ایست بر رابطه دکتر-بیمار. امروزه خواه در بیمارستانها، خواه در مراکز سرپایی، روش برخورد پزشک با بیمار همچنان بعنوان سنگ بنای اقدامات پزشکی قلمداد می‌شود. اهمیت گروه‌های بالینت بعنوان یک ابزار کمکی در این حوزه خاص، افزایش چشمگیر و رو به رشدی یافته است."

جورج براندو، نایب رئیس اتحادیه بین‌المللی بالینت

"این کتاب شرح استادانه‌ای از روش کار گروه‌های بالینت در کشف و بررسی رموز و پیچیدگیهای موجود در روابط بالینگر-بیمار است. هایدی اوتن با برخورداری از تجارب وسیع در آلمان و در سطح بین المللی، کتابی عالی نوشته که کار گروهی بالینت را از الفبای آن تا روشها، مبانی نظری و موقعیتهای خلاقانه بطور جامع توضیح داده است. این کتاب مورد استقبال خواهد بود، هم برای افراد تازه‌کار و هم برای افراد مجرب در این زمینه. این همان کتابی است که مدتها منتظرش بوده‌ایم."

دکتر فرانک مومان، رئیس سابق انجمن بالینت استرالیا و نیوزیلند

در عصر مدرن امروزی از دکترها انتظار داریم که در مواجهه با سختی‌ها تاب‌آور و منعطف باشند، اما آنها چطور باید با احساساتی هچون تردید و عجز در خود مقابله کنند؟ این کتاب با ارائه توصیفاتی غنی و پرمایه توضیح میدهد که چگونه و چرا شرکت کردن در یک گروه بالینت میتواند اینچنین مفید باشد، البته نه فقط برای دکترها بلکه برای دیگر حرفه‌های حوزه سلامت و دانشجویان علوم پزشکی نیز همینطور، آنهایی که سخت در تلاش‌اند تا هیجانات خود و هیجانات بیمار در روابط درمانی را بفهمند."

پیتر شونبرگ، روانپزشک افتخاری در نهاد روان‌درمانی کامدن و ایسلینگنون اِن‌اِچ‌اِس لندن؛ رئیس سابق گروه روان‌درمانی دانشگاه کالج هاسپیتال لندن، انگلستان"

کتاب گروه های بالینت؛ نظریه و عمل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مطالعهٔ این کتاب به روانشناسان، روانکاوان، مشاوران، دانشجویان این رشته‌ها و سایر افراد فعال در حوزهٔ سلامت روان پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب گروه های بالینت؛ نظریه و عمل

جان سالینسکی در سخنرانی لندن سریعاً سراغ اصل مطلب رفت و گفت موضوع صحبتش اصلاً روم و رومیان نیست، بلکه توضیح داد که در واقع او در مورد روانکاوان حرف میزند، کسانی که پزشکان عمومی بسیار مدیون آنها هستند. منظور او ردکردن این باور شایع بود که رواندرمانگران برای پزشکان و خصوصا پزشکان مراقبتهای اولیه هیچ کاری نکرده‌اند.

این مایکل بالینت بود که این دو حوزه را بهم نزدیک کرد تا بلکه زمینه های مشترک را بیابند و از همدیگر بیاموزند. او از یک "بدرود" و یک "درود" سخن گفت. بدرود به الگوهای شناختی و رفتاری پوسیده و به جدایی این دو حرفه. و درود به یک همکاری متقابل و منصفانه بین این دو حرفه. بالینت همیشه با آغوش باز به دنبال راه‌حلهای نوین برای مشکلات و تعارضاتی بود که در صورت حل نشدن (به علت فقدان دانش لازم) منجر به احساس عجز و تسلیم شرایط شدن پزشک و بیماری مزمن بیمار میشدند. خصوصا در روابط دکتر-بیمار، راه‌حل‌های جدید او با افزایش احساس اطمینان، صداقت، تفاهم و امنیت، سبب تقویت روند تغییر، رشد و شفا میشدند.

هایدی اوتن بعنوان یک دکتر و رواندرمانگر کهنه‌کار و موفق بخوبی آگاه است که رابطه بین یک بیمار و دکتر نه تنها تحت تاثیر احساسات ناخودآگاه طرفین است، بلکه از ساختار سیستم درمان (در آلمان یا هرجای دیگر) ُ هم تاثیر می‌پذیرد. او با تکیه بر ده‌ها سال تجربه و علاقه در زمینه خدمات پزشکی و کار گروهی بالینت با دکترها و دانشجویان دست به تحریر این کتاب زده است. او هم در آلمان و هم در سطح بین الملل و حتی نقاط دوری مثل چین هم کار کرده است:

ترس، تردید، عدم اطمینان، عجز، خشم، عدم کفایت و فشار کاری مفرط از جمله احساسات اصلی در این بافتار هستند که بر رابطه دکتر-بیمار اثر میگذارند. دکتری که زیر بار سنگین کار، کم آورده، بسیار برایش سخت است که به یک بیمار بدبین، به آن اندازه که لازمه یک فضای مشورتی امن و پذیراست، توجه و همدلی نشان دهد. این بیمار ناامن هم قادر نخواهد بود که با اهداف درمانی توافق شده که کلید موفقیت درمان هستند، همکاری کند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

حجم

۱۵۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۳ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان