دانلود و خرید کتاب نامه‌ای به تحصیل‌کردگان دلسوز محسن قرائتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نامه‌ای به تحصیل‌کردگان دلسوز اثر محسن قرائتی

کتاب نامه‌ای به تحصیل‌کردگان دلسوز

معرفی کتاب نامه‌ای به تحصیل‌کردگان دلسوز

کتاب نامه ای به تحصیل کردگان دلسوز نوشتۀ محسن قرائتی است. این کتاب را انتشارات حکمت و عرفان در سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است.

درباره کتاب نامه‌ای به تحصیل کردگان دلسوز

با عقل و فطرت درک می‌کنیم که خداوند هیچ‌چیز را بیهوده نیافریده و هدفی پس بزرگ در کار خلقت جهان است، و با راهنمایی‌های وحی می‌دانیم که آن هدف این است که خداوند هستی را برای بشری و بشر را برای عبادت آفریده است؛ بنابراین عبادت آن است که افکار و اعمال انسان رنگ الهی داشته باشد زیرا همه رنگ‌ها روزی پاک می‌شوند جز رنگ او پس انسان‌ها مسئول‌اند که هدف الهی را بشناسند و در راه او گام بردارند، البته این هدف را باید انسان آزادانه و آگاهانه انتخاب کند؛ زیرا اگر می‌خواست با اجبار باشد باید همه مردم را مثل حرکت زمین و بدون اخبار خودشان هدایت و به عبادت وامی‌داشت. اکنون که دانستیم انسان موجودی رها و پرسوده نیست، بلکه او هدفمند، مسئول و متعهد است، باید بدانیم که رسالت و مسئولیت‌ها در این جریان چیست و آیا به آن عمل کرده‌ایم یا نه؟

رسالت و مسئولیت ما در برابر آفریدگار و نعمت‌های او و در برابر انبیاء، امامان، علما، مربیان و نیاگان و در برابر محرومان، مستضعفان، شهدا و انقلاب و در برابر نسل آینده و خطراتی است که آنان را تهدید می‌کند.

خواندن کتاب نامه‌ای به تحصیل کردگان دلسوز را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

این کتاب برای مربیان طرح تربیتی چهره‌به‌چهره پیشنهاد می‌شود.

درباره محسن قرائتی

محسن قرائتی در سال 1324 متولد شده است. او روحانی ایرانی است. محسن قرائتی در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ با حکم سید روح الله خمینی به «نمایندگی ولی فقیه» » در سازمان نهضت سوادآموزی منصوب شد و بعد ریاست این سازمان را قبول کرد که که این مسئولیت را تا اسفند ۱۳۸۹ بر عهده داشت.

محسن قرائتی در چهارده سالگی وارد حوزه علمیه کاشان شد و در جلسات تفسیر قرآن شیخ علی نجفی شرکت کرد. پس از اتمام دروس سطح و آغاز درس خارج حوزه علمیۀ قم، در تألیف تفسیر نمونه که زیر نظر ناصر مکارم شیرازی منتشر می‌شد، مشارکت جست تا آنکه این تفسیر در ۲۷ جلد به اتمام رسید.

وی یک دوره اصول عقاید اسلامی و فروع دین را در قالب کتب ساده و روان به نگارش درآورد و آنگاه تفسیر کامل قرآن کریم را در ۱۰ جلد تحت عنوان تفسیر نور منتشر کرد که همزمان با انتشار چهارمین جلد آن در سال ۷۶، به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

بخش‌هایی از کتاب نامه‌ای به تحصیل کردگان دلسوز

خطر غفلت

به‌راستی اگر در برابر مسئولیت‌هایی که داریم غافل باشیم، نظام هستی را درک نکرده‌ایم همان گونه که اگر شاگردی در مدرسه از درس غافل باشد نظام آموزش‌وپرورش را درک نکرده است؛ زیرا ساختمان مدرسه و استخدام استاد، آماده‌کردن کلاس، آزمایشگاه، زمین ورزش، کتابخانه، آب، برق، گاز و تلفن و... برای آن است که شاگرد درس بخواند و اگر این هدف عملی نشود نه‌تنها عمر شاگرد به‌کاررفته، بلکه تمام عوامل دست‌اندرکار را نیز به هدر داده است. به همین دلیل قرآن افراد غافل را بیشتر از چهارپایان می‌داند.

مهم‌ترین غفلت

در میان موارد غفلت، آنچه از همه بیشتر به نظر می‌رسد، غفلت از آفریدگار، غفلت از حساب، غفلت از دستورالعمل‌ها و هشدارها، غفلت از آینده و نسل خود، غفلت از استعدادها و امکانات است. البته در این میان کارهایی به انجام رسیده که باید در آنها بازنگری شود که آیا به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم یا نه؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

حجم

۳۸۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳ صفحه

قیمت:
۶,۰۰۰
تومان