دانلود و خرید کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق ترجمه محمد صحتی سردرودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق اثر محمد صحتی سردرودی

کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق

معرفی کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق

چاپ دوم کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق نوشتهٔ محمد صحتی سردرودی است. نشر آرما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق

در میان کتاب‌های مفقودِ شیخ صدوق، از کتابی با عنوان «مقتل الحسین» نام برده شده است. او در ضمن برخی از آثار منتشرشده‌اش از آن کتاب نام برده و به آن ارجاع داده است، اما اصل کتاب از گزند روزگاران در امان نمانده و به دست ما نرسیده است. پژوهش حاضر به‌کوشش محمد صحتی سردرودی، زندگانی امام حسین (ع) و به‌ویژه مقتل او را بازگو کرده است. کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق (چاپ دوم) حاوی شرحی بر مقتل امام حسین (ع) در امالی شیخ صدوق است. این کتاب که سومین جلد از مجموعهٔ «کتاب‌های طف؛ مطالعات عاشورا» است، مطالب خود را از اهمیت عاشوراپژوهی آغاز کرده و سپس به موضوعاتی همچون پیشینهٔ مقتل‌نگاری، ویژگی‌های مقتل شیخ صدوق، روش و منش و زندگی امام حسین در عصر پیامبر، شعادت این امام، رخدادهای پس از این حادثه، ندبه و نوحه در سوگ او، زیارت امام حسین،  عاشورا و موعود منتقم و سخنان امام حسین پرداخته است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

مَقتَل در لغت به‌معنی کشتن‌گاه و محل قتل است. این واژه در اصطلاح به بازگویی ماجرای به قتل‌رسیدن امامان اشاره دارد. در میان مقتل‌ها مقتل امام سوم شیعیان از همه مهم‌تر شده و بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. مقتل‌الحسین (کشتن‌گاه حسین) نام دسته‌ای از کتب است که رویدادهای کربلا و کُشته‌شدن حسین بن علی در آن شرح داده شده است.

خواندن کتاب مقتل الحسین (ع) به روایت شیخ صدوق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد واقعهٔ عاشورا و رخدادهای پیش و پس از آن پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان