دانلود و خرید کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان؛ دفتر اول آیت‌الله العظمی مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان؛ دفتر اول اثر آیت‌الله العظمی مظاهری

کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان؛ دفتر اول

معرفی کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان؛ دفتر اول

مرجع عالیقدر حضرت آیة‌الله العظمی مظاهری (مدّظلّه‌العالی) در این کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان، به پرسش‌های اخلاقی، اعتقادی، عرفانی و اجتماعی، جوانان پاسخ می‌دهد.

درباره کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان؛ دفتر اول

پرسش‌ها و پاسخ‌های ارائه شده در این کتاب، از انبوه سؤالات برههٔ زمانی حدود سه سالهٔ اخیر، انتخاب و گلچین شده است و سایر پرسش‌ها و پاسخ‌های مرتبط با جوانان که در بخش استفتائات دفتر آیت الله العظمی مظاهری، بایگانی شده است، در مجلّدات بعدی این مجموعه ارائه خواهد شد.

«رابطه با خداوند متعال»، «استجابت دعا»، «تهذیب نفس»، «نماز و کیفیّت آن»، «انس با قرآن و ادعیه»، «انتخاب دین»، «توبه از گناهان»، «تقدیر و سرنوشت»، «سیر و سلوک»، «اشاره به منزلت اهل‌بیت (ع)»، «انس و ارتباط با اهل‌بیت (ع)»، «مداومت بر ذکر»، «تفریح و سرگرمی»، «حجاب و عفاف»، «راهکارهای ترک گناه»، «نذر»، «غنا و موسیقی»، «وسوسهٔ فکری»، «خرافه‌زدایی» و «نصایح و توصیه‌ها».

بیان ساده و روان و رعایت اختصار در پاسخ‌ها و همچنین ارائهٔ راهکارهای کاربردی و عملی در پاسخ به سؤالات، از ویژگی‌های اثر حاضر است.

خواندن کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 جوانانی که در زمینه‌های  اخلاقی، اعتقادی، عرفانی و اجتماعی یاد شده سوالاتی دارند. 

بخشی از کتاب پاسخ به پرسش‌های جوانان

اگر کسی قبلاً به دلیل اینکه پدر و مادرش مسلمان بوده‌اند، مسلمان بوده و اکنون به دلایلی فکر می‌کند با تعالیم دین دیگری مثلاً مسیحیت، بهتر می‌تواند خدا را بشناسد و به او نزدیک شود، حکمش چیست؟ شنیده‌ام که چنین کسی را باید کشت. آیا صرف اینکه کسی چنین عقیده‌ای پیدا کند، قتل بر او واجب می‌شود؟ پس آیهٔ قرآن که می‌فرماید: «لا إِکراهَ فِی الدِّین» در دین اجباری نیست، چگونه معنا می‌شود؟

- اوّلاً «لا إِکراهَ فِی الدِّین» یک واقعیت است که قرآن خبر داده است؛ زیرا تحمیل عمل، جبراً ممکن است؛ ولی تحمیل فکر و عقیده جبراً ممکن نیست و عقل تا دلیل نباشد، پذیرایی ندارد؛ چنان‌که باورها که مربوط به دل است چنین است. ضمن آنکه بعد از «لاإِکرَاهَ فِی‌الدِّینِ» عبارت «قَدتَّبَینَ‌الرُّشْدُ‌مِنَ‌الْغَی» هم آمده است؛ یعنی اگر کسی لجوج و عنود نباشد، ادلّهٔ قانع‌کننده برای اسلام هست.

ثانیاً: اعدام در اسلام نیست مگر در مواردی که اگر اعدام نشود جامعه ضرر ببیند؛ نظیر دستی که سیاه می‌شود و اگر طبیب آن را قطع نکند، بدن را نابود می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
«رسد آدمی به جایی که به جز خدا نداند.»
mahdi_313
سؤال ۴. چه کنیم که در همهٔ اعمالمان، نیّت خدایی داشته باشیم؛ یعنی مستحبّات و واجبات و حتّی مباهات، رنگ الهی به خود بگیرد؟ آیا باید برای همهٔ کارها در ذهن، نیّت کرد؟ - به‌طور کلّی در همهٔ کارها، حتّی کارهای روزمرهٔ زندگی، خدا را درنظر داشته باشید و به‌گونه‌ای که رضایت الهی در آن است، آن کار را انجام دهید؛ امّا لازم نیست بیش از حد، تمرکز فکری و دقّت روی آن داشته باشید؛ بلکه همین‌مقدار که خدا را در نظر دارید و به یاد او هستید، کافی است.
مصطفی
سؤال ۱. من بیشتراوقات این مشغله را دارم که چگونه به خدا نزدیک شوم. قرآن و نماز می‌خوانم و در ازای آن انتظار دارم که وجود خدا را احساس کنم و حاضرم هر کاری کنم تا خدا را در وجودم حس کنم. لطفاً مرا در این زمینه راهنمایی کنید. - تقید به واجبات مخصوصاً نماز، تقید به مستحبّات مخصوصاً انس با قرآن، مسجد، جماعت و منبر و تقید به اجتناب از گناه داشته باشید، قطعاً نور خدا را در زندگی حس می‌کنید و او به شما کمک می‌کند.
مصطفی
برنامه‌های دینی به‌طور مستمر داشته باشید و از منبرهای خوب، از نوارها و سی‌دی‌های خوب و از سخنرانی‌های دینی استفاده کنید و کمک بگیرید، خیلی فایده دارد. چه‌بسا یک جمله، شما را صددرصد عوض کند.
shariaty
سؤال ۶. حبّ خداوند به بنده و حبّ بنده به خداوند چگونه درک می‌شود؟ آیا دوست‌داشتن او را می‌توان تصوّر کرد؟ - برای عموم مردم معنای این‌گونه حرف‌ها این است: نعمت‌های فراوان و بی‌حدّ و حصر از طرف خداوندمتعال است. خداوند از هر پدر و مادری مهربان‌تر است و اینکه ما خداوند را شکر می‌کنیم و عبادت می‌کنیم و متابعت از او می‌کنیم، معلوم می‌شود که خداوند را دوست داریم؛ ولی برای اهل‌دل معنای دیگری دارد که شرح آن در پاسخ این‌گونه سؤال‌ها نمی‌گنجد.
مصطفی
همّت انسان در آبادانی امور دنیا و آخرت باید بلند باشد؛ به‌این‌معناکه باید برای دنیا و آخرت خود تلاش کند و کوتاهی در آبادانی دنیا یا آخرت، هر دو در قرآن و روایات مذمّت شده است.
shariaty
تقید به واجبات مخصوصاً نماز، تقید به مستحبّات مخصوصاً انس با قرآن، مسجد، جماعت و منبر و تقید به اجتناب از گناه داشته باشید، قطعاً نور خدا را در زندگی حس می‌کنید و او به شما کمک می‌کند.
shariaty

حجم

۶۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۶۵٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان