دانلود و خرید کتاب انسان اخلاق‌مدار در قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) الهام نصرت زادگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انسان اخلاق‌مدار در قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) اثر الهام نصرت زادگان

کتاب انسان اخلاق‌مدار در قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)

معرفی کتاب انسان اخلاق‌مدار در قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)

در کتاب حاضر که نوشته علامه طباطبایی (ره) است، نظریات این عالم دینی و فیلسوف اسلامی را درباره انسان اخلاق‌مدار در قرآن همراه با مروری بر نظریات اخلاقی دینی و سکولار می‌خوانید. 

آشنایی با اخلاق و حل مسائل مربوط به آن، پیوسته یکی از امور مورد توجه بشر بوده تا روابط انسانی را به وسیله آن سامان بخشد. در این حوزه بسیاری از دانشمندان با تمرکز بر هوا آموزه‌ی عقلی و الهی، نظریاتی ارائه داده‌اند که شالوده تمامی این نظریات بیان مؤلفه‌هایی است که با رعایت آنها می توان  انسانی با اخلاق بود و اخلاق مدارانه رفتار کرد ؛ اما به دلیل وجود تفاوت‌های بنیادی در جهان‌بینی‌های ایشان و تنوع آراء در این مقوله، تعریف کلی واحدی برای بیان مختصات انسان با اخلاق وجود ندارد و این امور قضاوت درست درباره ویژگی‌های انسان اخلاق‌مدار را دشوار می‌کند.

کتاب حاضر، ویژگی‌های لازم برای انسان اخلاق‌مدار ار بر مبنای مفاهیم قرآنی و تفسیر المیزان علامه طباطبایی به عنوان یکی از معتبرترین تفاسیر شیعی بررسی نموده و به برخی سؤالات مهم در این حوزه پاسخ داده است. در ابتدا به منظور آشنایی با سایر نظریه‌ها به‌خصوص نظرات غیر دینی اخلاقی، مروری اجمالی بر این نظرات داشته و در ادامه مؤلفه‌های مشترک آنها با قرآن و سپس مؤلفه‌های خاص قرآنی، در جهت رفتار اخلاق‌مدارانه و رسیدن به سعادت مورد بررسی قرار گرفته است.

خواندن کتاب انسان اخلاق‌مدار در قرآن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره) را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

 علاقه‌مندان به فلسفه و اخلاق اسلامی و علوم قرآنی رابه خواندن این کتاب دعوت می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۵۰۰
تومان