دانلود و خرید کتاب کلیات فلسفه علی شیروانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کلیات فلسفه اثر علی شیروانی

کتاب کلیات فلسفه

معرفی کتاب کلیات فلسفه

کتاب «کلیات فلسفه» نوشتۀ علی شیروانی است و مرکز نشر هاجر آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب کلیات فلسفه

دین اسلام برای جایگاه خرد و خردورزی ارزش و اهمیت بسیار زیادی قائل است. این مهم در جهان تشیع هم نمود پیدا کرده است به این جهت که اگر آموزه‌های اعتقادی بر پایۀ ادلۀ عقلی باشد به ایمان پایدار و استوار منجر می‌شود. امروز که جوانان با شبهات بسیار مواجه می‌شوند فلسفه‌آموزی امری ضروری است تا بتواند به پاسخ‌گویی پرسش‌های روز کمک کند. روزگار فعلی نیاز به خردمندان و عالمانی چون علامه طباطبایی و شهید مطهری دارد تا آموزه‌های دینی و حقایق را درک و به دیگران منتقل کنند.

کلیات فلسفه سال‌هاست که جزو متون درسی دورۀ مقدماتی فلسفهٔ اسلامی است. علی شیروانی با اضافه‌کردن بخش خداشناسی ویرایش کامل‌تری از آن را در کتاب کلیات فلسفه ارائه کرده است. کتاب شامل ۴ بخش است: «مباحث مقدماتی»، «معرفت‌شناسی»، «هستی‌شناسی» و «خداشناسی».

کتاب کلیات فلسفه زبانی روان دارد و در بارۀ هر موضوع توضیحات کامل ارائه است. هر مطلب همچنین دارای چکیده و پرسش است. سرفصل‌های مربوط به بخش خداشناسی و هستی‌شناسی زوری تنظیم شده است که طلاب بعد از خواندن آن آمادگی لازم برای شروع نهایةالحکمة را داشته باشند. به جهت آشنایی با ادبیات عربی، ابیاتی از منظومۀ محقق سبزواری همین‌طور و مطالبی از کتاب بدایةالحکمة بیان شده است. در بخش معرفت‌شناسی مسائل مهم برای ارائه در نظر گرفته شده است تا پاسخ‌گوی نیاز روز باشد.

درباره علی شیروانی

علی شیروانی در سال ۱۳۴۳ در تهران به دنیا آمد. از آنجا که به علوم حوزی علاقه مند شد، هم‌زمان به تحصیل در رشتۀ ریاضی‌فیزیک، اصول فقه و صرف و نحو و معانى و بیان و منطق را یادگرفت. او بعد از گرفتن دیپلم به قم رفت و در سال ۱۳۶۵ با امتیاز عالى دورۀ سطح حوزه را با موفقیت به پایان رساند. علی در سال ۱۳۷۹ از رساله دکتراى خود دفاع کرد، و در رشته فلسفه و کلام دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شد. از میان آثار او می‌توان به «تحرير منطق»، «درس‌نامه عقايد» «منطق» و «شرح بداية الحكمه»، «ترجمه اللمعة الدمشقية»، «معارف اسلامى در آثار شهيد مطهرى»، «اخلاق اسلامى و مبانى نظرى آن»، «سرشت انسان»، «منابع انديشه مذهبى شيعه»، «فرااخلاق»، «اخلاق هنجارى»، «ترجمه الروضة البهية»، «شرح نهاية الحكمة» و «شرح منازل السائرين» اشاره کرد.

 خواندن کتاب کلیات فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه مندان به کتاب‌های  دینی و فلسفی و همچنین به دانشجویان و و طلاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کلیات فلسفه

«فلاسفه اسلامی تا پیش از زمان صدرالمتألهین به دودسته تقسیم می‌شوند: فلاسفه اشراقی و فلاسفه مشاء. سردسته فلاسفه اشراق اسلامی شیخ شهاب‌الدین سهروردی (۵۷۸ - ۵۴۹ هـ. ق) از علمای قرن ششم است و سردسته فلاسفه مشاء اسلامی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا (۴۲۸ - ۳۷۰ هـ. ق) به شمار می‌رود. اشراقیان پیرو افلاطون و مشائیان پیرو ارسطو (۳۸۴ - ۳۲۲ ق.م) به شمار می‌روند تفاوت اصلی و جوهری روش اشراقی و روش مشائی در این است که در روش اشراقی برای تحقيق در مسائل فلسفی تنها استدلال و تفکرات عقلی کافی نیست، سلوک قلبی و مجاهدات نفس و تصفیه آن نیز برای کشف حقایق ضروری و لازم است اما در روش مشائی تکیه فقط بر استدلال است. لفظ «اشراق» به معنای تابش نور برای افادۀ روش اشراقی مفید و رساست ولی کلمۀ مشاء به معنای راه رونده یا بسیار راه‌رونده صرفاً نام‌گذاری است و روش مشایی را افاده نمی‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۲٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۳۸,۳۰۰
تومان