دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره فجر حمیدرضا ارباب سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر سوره فجر اثر حمیدرضا ارباب سلیمانی

کتاب تفسیر سوره فجر

معرفی کتاب تفسیر سوره فجر

کتاب تفسیر سوره فجر نوشتۀ حمیدرضا ارباب سلیمانی است. سوره فجر در مکه نازل شده و دارای ۳۰ آیه است. کلمه فجر به معنی سپیده دم است.چهلمین سوره‌ای است که در سال دوم یا سوم بعثت در مکه نازل شده‌است. سوره «فجر» بعد از سوره لیل نازل شده‌است (همچنانکه در طبیعت هم سپیده دم فجر، پس از شب فرا می‌رسد).

درباره کتاب تفسیر سوره فجر

این سوره اشاره‌ای به بعضی از اقوام طغیانگر پیشین مانند قوم عاد و قوم ثمود و فرعون؛ و انتقام شدید خداوند از آنان کرده‌است، تا قدرتهای دیگر حساب خود را برسند. در بخش دیگر این سوره اشاره مختصری به امتحان و آزمایش انسان دارد. در پایان به مسئله معاد و سرنوشت مجرمان و کافران؛ و همچنین پاداش عظیم مؤمنانی که صاحب نفوس مطمئنه هستند می‌پردازد.

به این سوره «سوره حسین بن علی» نیز گفته‌اند.معرفی این سوره به عنوان «سورة حسین بن علی» می‌تواند به این خاطر باشد که مصداق روشن «نفس مطمئنه» حسین بن علی است (همان گونه که در حدیثی از جعفر صادق آمده‌است.

خواندن کتاب تفسیر سوره فجر را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

علاقه‌مندان به آیات قران و تحلیل‌های آن می‌توانند این کتاب را بخوانند.

درباره حمیدرضا ارباب سلیمانی

حمیدرضا ارباب سلیمانی در سال 1340 متولد شده است. او در دوره نوزدهم و در سال 1392 در حوزه تبلیغ و ترویج برگزیده شده است.

بخش‌هایی از کتاب تفسیر سوره فجر

در بخش چهارم سوره که آخرین بخش آن است؛ از مسئلة مهم معاد و سرنوشت شوم مجرمان و کافران و همچنین پاداش بزرگ مؤمنان واقعی سخن به میان می‌آید. حال که تا حدودی با محتوای این سوره آشنا شدیم، به فضیلت تلاوت این سوره می‌پردازیم روایتی از پیامبر (ص) نقل شده که می‌فرمایند: "کسی که سوره فجر را در شب‌های ده‌گانه (ده شب اول ذی‌الحجه) بخواند، خداوند گناهان او را می‌بخشد و کسی که این سوره را در سایر ایام سال بخواند، برای روز قیامتش نور و روشنایی خواهد بود" روایت جالب دیگری از امام صادق (ع) نقل شده است که آن حضرت می‌فرمایند: "سوره فجر را در هر نماز واجب و مستحب بخوانید که با حسین بن علی (ع) در درجة او از بهشت خواهد بود". البته روشن است که این‌همه پاداش و فضیلت از آن کسی است که محتوای این سوره را مورد تدبر قرار می‌دهد و پیام‌های آن را با گوش جان می‌شنود و در زندگی خود پیاده می‌کند، نه اینکه فقط به خواندن الفاظ آن قناعت کند. سؤالی که ممکن است به ذهن بیاید، این است که چرا این سوره به‌عنوان "سورۀ حسین بن علی (ع) " مطرح شده است؟ در پاسخ دو احتمال داده شده است احتمال اول این که چون امام حسین (ع) مصداق کامل و روشن نفس مطمئنه است که در آخر همین سوره آمده، لذا به این سوره، سوره حسین بن علی (ع) گفته شده است. احتمال دیگری که داده شده، این است که در این سوره به لیالی عشر، یعنی شبه‌های ده‌گانه، اشاره شده است و یکی از تفسیرهای شب‌های ده‌گانه، ده شب آغاز محرم است که رابطة نزدیک و رابطة خاصی با حسین بن علی (ع) دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۷۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان