دانلود و خرید کتاب تولد بدون خشونت فردریک لوبوآیه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تولد بدون خشونت اثر فردریک لوبوآیه

کتاب تولد بدون خشونت

انتشارات:نشر نو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تولد بدون خشونت

تولد بدون خشونت اثر فردریک لوبوآیه با ترجمه مهین میلانی در نشر نو به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب تولد بدون خشونت

 فردریک لوبوآیه تولد و زندگی را در این کتاب از منظی متفاوت دیده و ترسیم کرده است. به گفته دکتر میشل اودنت این کتاب مفهوم تولد را در تمام دنیا متحول کرده است. 

چرا باید نوزاد از تاریکی محض وارد فضایی با نور زیاد و سروصداهایی آزاردهنده شود؟

چرا نخستین دم و بازدم نوزاد باید آمیخته با تجربۀ وحشت در حالت سر و ته باشد و ستون فقرات انحنا دارش به طور ناگهانی راست شود؟

چرا نوزاد باید پس از ۹ ماه زندگی در رحم از مادر جدا شود؟

تولد بدون خشونت، ضمن پاسخ دادن به پرسش‌هایی شبیه به این ‌پرسش‌ها، راهنمایی‌هایی مفید دربارۀ فراهم آوردن محیطی بدون تنش برای نوزاد ارائه می‌­کند: محیطی با نور ملایم و مادری آرام، مانند محیط آرام قبل از تولد.

درباره فردریک لوبوآیه

فردریک لوبوآیه به سال ۱۹۱۸ در پاریس متولد شد. از دانشگاه پاریس، دانشکده پزشکی در رشته مامایی متخصص و فارغ‌التحصیل شد. در دهه ۱۹۵۰ به ریاست کلینیک مامایی منصوب گردید. در دوره مامایی در بیش از ده هزار زایمان حضور داشت. او که به‌شدت از رفتار کلینیکی، خالی از احساس با کودک نورسیده ناخشنود بود، پژوهش درباره ایده‌های نوین فرایند تولد را آغاز کرد. پیامد بازنگری لوبوآیه کشف نوین تولد بدون خشونت است.

این کتاب برای نخستین‌بار به سال ۱۹۷۴ در فرانسه چاپ شد، و به دگرگون شدن شیوه مراقبت‌های پیش از تولد و روشی که نوزادان به دنیا می‌آیند انجامید. با این ویراست به نسل نوین نوزادان با ملایمت خوشامد خواهیم گفت.

فردریک لوبوآیه برای نخستین‌بار به سال ۱۹۵۹ به هند سفر کرد و تا دو دهه بعد سالی دو ماه را در هند سپری کرد. علاقه زیادی به یوگا و کارکرد آن در دوران حاملگی و زایمان به‌ویژه در استفاده از روش‌های تنفسی و صدا پیدا کرد.

او سه سال پس از چاپ تولد بدون خشونت، کتاب دستان مهربان را نگاشت که در کلکته از مادر جوانی به نام شانتالا (Shantala) الهام گرفته بود که نوزادش را با عشق و دستان مهربان ماساژ می‌داد. لوبوآیه به افتخار این مادر، این نوع ماساژ را دستان مهربان نامید. او همچنین کتاب‌های زیبایی درون و نور درونی را به سال ۱۹۷۸؛ هنر نفس کشیدن را به سال ۱۹۹۱، و هنر زایمان را که ترجمه آتمن (Atmen) است به نام (تنفس، آواز و زایمان) به سال ۲۰۰۹ نگاشت.

فردریک لوبوآیه که بنیان‌گذار جنبش تولد مدرنِ ملایم شناخته شده مقیم سوئیس است. وی پس از بازنشستگی در سراسر دنیا سمینارها و کارگاه‌هایی برای زنان باردار، ماماها، متخصص زنان و متخصصان کودکان به‌پا کرده است.

نظرات کاربران

فاطمه خانوم
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

عالی و فوق العاده بود من بعنوان یک مادر و یک ماما خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم و به همه ی خانم‌ ها پیشنهاد میکنم کتاب از درک و شعور کامل نوزاد تازه متولد شده صحبت میکنه که اکثر ما

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
کابوس متولد شدن بیشتر ترس است تا درد، دنیا برای نوزاد جایی وحشتناک است. گستردگی و عظمت تجربه متولد شدن است که این مسافر کوچولو را دچار وحشت می‌کند. ما در نهایت ناآگاهی می‌پنداریم کودک نورسیده هیچ چیز را احساس نمی‌کند، در صورتی که درواقع همه چیز را احساس می‌کند.
آرزو
خاطره تولد پیوسته سعی در به سطح آمدن و بیان خود در کابوس‌ها، افسانه‌ها و پنهانی‌ترین بازدارنده‌های نامعقول ما دارد. شاید بتوان گفت که ریشه همه دلهره‌ها، حافظه ناآگاه تولد و وحشت‌های ناشی از آن است.
آرزو
این نقاب غیرقابل توصیف رنج بر چهره نوزاد؛ دستان گره‌کرده‌ای را که محکم به سرش چسبانده، مانند کسی است که آذرخش به او اصابت کرده باشد؛ خسته و کوفته از رنج تولد، گویی هر لحظه مانند سربازی که به‌شدت مجروح شده است نقش بر زمین خواهد شد. این نامش تولد است یا قتل؟ و در این هنگامه رنج دردناک، پدر و مادر نوزاد غرق در شور و شعفند!
آرزو

حجم

۸۸۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۸۸۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان