دانلود و خرید کتاب زوج درمانی کارآمد دیوید سی تریدوی ترجمه کوثر نازی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج درمانی کارآمد اثر دیوید سی تریدوی

کتاب زوج درمانی کارآمد

معرفی کتاب زوج درمانی کارآمد

کتاب زوج درمانی کارآمد نوشته دیوید سی تریدوی است که با ترجمه کوثر نازی‌نژاد منتشر شده است. کتاب زوج درمانی کارآمد یک راهنمای کاربردی برای زوج درمانی مبتنی بر همکاری است.

درباره کتاب زوج درمانی کارآمد

دوید تریدوی به عنوان درمانگرِ درمانگران شهرتی همگانی دارد. او یک پزشک بسیار ماهر است که ویژگی‌های منحصر به فردش تأثیراتی ماندگار بر هزاران درمانگر در سراسر آمریکای شمالی گذاشته اند. کتاب زوج درمانیِ کارآمد خلاصه‌ای از زندگی شغلی اوست نگاهی دقیق به آنچه که در کنه مسائل نهفته است و در واقع شیوه تفکرِ جزء به جزء و دقیقِ یک درمانگر بااستعداد. تریدوی که سرشار از بینش و اندرزهای کاربردی است یک راهنمای بی‌نظیر در اختیار هر زوج درمانگرِ تازه کار و پرمشغله، یا با تجربه و نیز درمانگرانی که نیاز به الهام دارند می‌گذارد.

این کتاب یک اثر دگرگون کننده است. به خوانندگان آموزش می‌دهد که زوج درمانی فقط موضوعِ آموزش مهارت‌های ارتباطی یا پیروی از یک پروتکلِ انعطاف ناپذیر برای همه زوج‌ها نیست؛ این کتاب درباره ترکیبی هنرمندانه از استفاده از تئوری و مهم‌تر از آنْ رابطه-درمانیِ شفابخش است. وقتی تریدوی رویکرد درمانی خود را تحلیل می‌کند، ما متوجه تخصص گسترده او که حاصل سال‌ها حضور در میدانِ جنگ زوج‌ها و ازدواج طولانی مدتش است.

این کتاب که با سبکی جذاب و محاوره‌ای نوشته شده است با دقت شرح می‌دهد که چگونه می‌توان به زوج‌ها کمک کرد تا از میان روش‌های بالینی گوناگون دست به انتخاب بزنند. نیز راهبردهای درمانی مؤثری برای طیف وسیعی از مسائل مانند خیانت، صمیمیت و رابطه جنسی، گفتگو و ارتباط، بیماری‌های روحی، و اعتیاد پیشنهاد می‌کند. فصول کتاب نیز به کنکاش در اهمیت توجه به تجاربِ زندگی خودِ درمانگر و تاثیر آنها بر زوج درمانی می‌پردازند. مداخلات کاربردی، توضیحات بالینی، و تمرین‌های مختص منزل در کل کتاب ارائه شده‌اند و به درمانگران کمک می‌کنند تا از خواسته‌های همه زوج‌ها پشتیبانی و آنها را تشویق به فعالیت‌های هدف‌دار در فواصل زمانیِ بینِ جلسات کنند.

کتاب زوج درمانی کارآمد با استفاده از تعداد بسیار زیادی از مثال‌های موردی که حاصل تجربیات زوج درمانگر برجسته هستند یک منبع ارزشمند برای زوج درمانگران و متخصصین درمانگر در حیطه خانواده و ازدواج در تمام سطوح محسوب می‌شود.

خواندن کتاب زوج درمانی کارآمد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زوج‌ها و روان‌درمان‌گران حوزه ازدواج پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب زوج درمانی کارآمد

گاهی اوقات، در طی هفته هایی که کمی از هم دور می شویم و صمیمیتی اندک داریم، متوجه می شوم که خودم به مراجعینم یادآور می شوم که زوجها نمی توانند همیشه احساس صمیمیت داشته باشند و تمایلات جنسی نیز از اوج خود افول می کنند و حس نوسان بین صمیمیت و دوری امری عادی است. در پایان هفته ای که این مسائل را برای مراجعینم حل و فصل می کنم، احساس خودم نسبت به ازدواجم نیز بهتر می شود.

شاید تأثیر تجربیات ما زوج درمانگران از روابط قبلیمان بر شیوه نگاهمان به مراجعین و قضاوت درباره روابطشان بیشتر از آنچه که واقعا تصور می کنیم باشد. شاید ما حتی برای رفع مشکلات زوجها به راه حلهایی که برای روابط خود در پیش می گیریم تمایل داریم. اگر ما زوج درمانگران یک ازدواج نامطلوب را تحمل می کنیم و تسلیم نمی شویم، باید مراجعین خود را نیز به همین کار تشویق کنیم؟ و برعکس، اگر طلاق برای ما ثمربخش بوده است، آیا باید آن را به مراجعین خود توصیه کنیم؟ ما تمام تجارب خود را برای درک روابط زوجین به کار می گیریم. و همه ما همان سؤالی را که از مراجعینمان می پرسیم، از خود می پرسیم: معیارهای تعیین کننده یک رابطه ’به حد کافی خوب‘ چه هستند؟ 

من به این باور رسیده ام که ماهیت شغلم فقط نجات ازدواج نیست؛ کمک به زوجین برای یافتن زندگی ’منتخب‘ خود نیز ذات حرفه من است، حال یا آنها سختیها و امتیازات حفظ رابطه را می پذیرند یا با چالشها و عواقب طلاق مواجه می شوند. معدودی از ما یک زندگی همیشه شاد و سرشار از خوشبختی را تجربه می کنیم، اما می توانیم پذیرش مسئولیت برای حفظ زندگی خود و روبرو شدن با عواقب اعمالمان را یاد بگیریم و مسیر خود را انتخاب کنیم.

مری اولیور، شاعر، شعر ’روز تابستانی‘ را با این چالش به پایان می رساند: "به من بگو، می خواهی با زندگی گرانبها و سرشار از هیجان خود چه کنی؟" شغل من کمک به مردم است تا پاسخ این پرسش را بیابند.

من احتمالا به الن و جان در تغییر رابطه سرشار از جدلشان کمک نخواهم کرد. اما شاید بتوانم به آنها کمک کنم تا برای پذیرش یکدیگر آنگونه که هستند، شفقت و مهربانی به خرج دهند و شاید برای سفر سختی که داشته اند یکدیگر را ببخشند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
مجبور کردن هر یک از طرفین به قبول مسئولیتِ اعمال خودْ شالوده تقریبا تمام زوج درمانیهای موفق را می سازد
زینب دهقانی
متأسفانه، نیات خوب ما الزاما ما را از رنجاندن شریک زندگیمان باز نمی دارند. وقتی احساسات یکی از زوجین جریحه دار می شود، طرف مقابل غالبا با حالت تدافعی واکنش نشان می دهد و تلاش می کند تا رفتارش را توجیه کند یا نشان دهد که نیتش مثبت بوده است. غالب اوقات، زوجها در دام بحث درباره اینکه چه کسی از سر بیفکری موجب رنجش شده است یا چه کسی بیش از حد حساسیت به خرج می دهد گرفتار می شوند و ”پیشنهادات مفید“ را انتقاد و ایراد تلقی می کنند.
زینب دهقانی
سالهای سختی زمان صرف شد تا درد یکدیگر را با عشق و مهربانی بپذیریم، گرچه موجب رنجش یکدیگر شده بودیم.
زینب دهقانی
ما یکدیگر را به دلیل زخمهای خودْ زخمی می کردیم.
زینب دهقانی
۵) زوجها باید بر درک جنبه های مثبت یکدیگر و رابطه خود بیش از جنبه های منفی تمرکز کنند. این کار برای ما انسانها به دلیل سرشتمان بسیار دشوار است زیرا به جای حق‌شناسی از عملکردهای شریک زندگیمان و پذیرش او آنگونه که هست، بر عیوبش تمرکز می‌کنیم و آرزو داریم که ای کاش به گونه ای دیگر عمل می
زینب دهقانی
بیشتر زوجها امید دارند که با ایجاد روابط تازه و صمیمی و تشکیل خانواده، زخمهای به جا مانده از خانواده اول خود در دوران تجرد را ترمیم کنند.
زینب دهقانی
یک زوجِ موفق بودن غالبا شبیه به یادگیری اسب دوانی با پرش از مانع است. موارد زیر برخی از پرشهای دشواری هستند که باید مهارت در آنها را در زمین مسابقه کسب کرد.
زینب دهقانی

حجم

۶۲۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

حجم

۶۲۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۷ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان