دانلود و خرید کتاب هنر پسرداری استیو بیدالف ترجمه ملوک عزیززاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هنر پسرداری اثر استیو بیدالف

کتاب هنر پسرداری

انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۰از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب هنر پسرداری

کتاب هنر پسرداری اثری از استیو بیدالف با ترجمه ملوک عزیززاده است. این کتاب به زبان ساده و با بیان مثال‌هایی واضح و روشن از نقش والدین در تربیت فرزند پسر صحبت می‌کند. 

درباره کتاب هنر پسرداری

استیو بیدالف در کتاب هنر پسرداری قرار است به والدین کمک کند تا نکاتی ساده، اما ارزشمند را فرا بگیرند که در تربیت فرزندان پسر موثر است. والدین در حین تربیت فرزندانشان باید حتما به این سوال پاسخ بدهند: چرا پسرها متفاوت‌اند؟ ما به عنوان والدین چگونه می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم تا در نهایت به مردانی متعادل و شاد تبدیل شوند؟ 

این کتاب پاسخی برای همین پرسش‌ها است. نباید فراموش کرد که پسران نیز می‌توانند به شدت آسیب‌پذیر باشند و توجه و اهمیت دادن به حقوق از دست رفته بانوان نباید سبب شود تا پسران، تربیت آن‌ها و به طور کلی هرچیزی را که به زندگی پسران مرتبط است، فراموش شود یا کم‌ اهمیت انگاشته شود. اگر قرار است پسرانی تربیت کنیم که هدفمند باشند. در مدرسه گرفتار خشونت، الکل و مواد مخدر نشوند، و بلد باشند روابط اجتماعی خوبی برقرار کنند، باید از همان ابتدا به آن‌ها توجه کنیم. 

کتاب هنر پسرداری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب هنر پسرداری را به تمام والدینی که دغدغه تربیت فرزندانشان را دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیو بیدالف 

استفان جان بيدالف ۱۵ آگوست ۱۹۵۳ در انگلیس متولد شد. او نویسنده و روان‌شناسی ست که آثار پرفروشی را منتشر کرده است و زمینه تخصص و تمرکز او در فعالیت‌هایش والدین و تحصیلات پسران است. 

بخشی از کتاب هنر پسرداری

برای پدر بودن مبارزه کنید

ببینید دنیا به کجا رسیده که این روزها برای رسیدن به حق پدر بودن باید جنگید! به نظر می‌آید که دنیا این روزها به شما اجازه نمی‌دهد پدری کنید؛ فقط تا دیروقت شما را سر کار نگه می‌دارد. در عوض کسان دیگری به بچه‌های شما می‌آموزند چگونه توپ را بزنند، پیانو بنوازنند و به خودشان اعتماد کنند. شما فقط مثل یک مرد خوب و موقر باید هزینه‌ها را بپردازید.

خوشبختانه پدران برای بازگشت به زندگی خانوادگی در حال تلاش هستند و مورد استقبال نیز قرار می‌گیرند. از همه اینها گذشته در قرن بیستم و در اروپا۱ پدری کردن سابقه چندان طولانی‌ای ندارد. در نسل پدران ما، تعداد کمی شامل صفات و انتظارات امروزه می‌شدند، زیرا بیشتر مردان آن روزگار علاقه‌مندی به فرزندانشان را از طریق کار زیاد ثابت می‌کردند، نَه با بازی کردن، در آغوش گرفتن، صحبت کردن و آموزش آنچه بچه‌ها واقعاً دوست دارند. تعداد زیادی از پدران بسیار خشن بودند؛ ترسناک یا فوق‌العاده مست. برخی دیگر در اثر جنگ ضربه‌های شدید روحی و جسمی دیده بودند و به سختی می‌توانستند ارتباط برقرار کنند. خیلی از پدران به راحتی خانواده را ترک می‌کردند و هرگز برنمی‌گشتند. به همین دلیل زمانی که نوبت به ما رسید تا برای فرزندانمان پدری کنیم، احساس عجیبی پیدا کردیم و به علت عدم وجود الگوهایی مشخص، نمی‌دانستیم خوب پدری کردن چگونه است و دانش مناسب آن چیست. آنچه در اختیار داشتیم، مطالبی جَسته و گریخته بود که مانند قطعات گم‌شده پازلی، باید آن را می‌یافتیم.

توجه و جست‌وجوی قطعه‌های گم‌شده آغاز گشته است. به عنوان نمونه در انگلستان، پدران از دهه ۶۰ به بعد حدوداً ۴۰۰ درصد بیشتر از گذشته وقت خود را در اختیار فرزندانشان قرار داده‌اند. شما هم اگر شروع به تلاش کنید، هر روز دستاوردی خواهید داشت. صبور باشید و زود وسوسه نشوید که همه‌چیز را به گردن شریک زندگی‌تان بیندازید. واقعیت آن است که مردها برای دنیای والدین ارمغانهای جدیدی خواهند داشت؛ چیزهایی که منحصر به فرد و بی‌جانشین است. هر چه بیشتر پدری کنید، دستاوردهای بیشتری در استعدادهای ناشکفته خود کشف خواهید کرد. هیچ چیز رضایت‌بخش‌تر از تربیت خوب فرزندان نیست.

یادآوری هنرهای فراموش‌شده

پدری کردن برای یک پسر کار ساده‌ای است. در اینجا به چند مورد از سرنخها اشاره می‌کنیم:

۱. بیشتر پسرها از فعالیت بدنی لذت می‌برند و دوست دارند که با پدرشان در فعالیتی شرکت داشته باشند، در آغوش او باشند، با او کشتی بگیرند، از سروکله پدر بالا و پایین بروند. اگر فرزندتان از این کارها خوشش نمی‌آید، احتمالاً در حرکاتتان خشن بوده‌اید.

۲. پسرها دوست دارند که با پدر در ماجراها و تجربیات این دنیای گسترده همراهی کنند چرا که در کنار پدر به خاطر داشتن مهارت‌ها و قابلیت‌هایش احساس امنیت می‌کنند؛ هرچند که پدر خود در نیمی از مواقع در مورد خود چنین نمی‌اندیشد!

۳. پسرها دوست دارند داستان‌ها و ماجراهای پدر را در زندگی‌اش بشنوند، با دوستان پدر آشنا شوند و ببینند که پدر در زندگی‌اش چه کارهایی انجام داده است.

۴. پسرها دوست دارند که از پدر چیزهایی بیاموزند، چیزهایی واقعی. اگر پدر ماهیگیری یا ساخت وسایلی از آت وآشغال‌های انباری را بلد نیست، یا اگر کامپیوتر نمی‌داند، اشکالی ندارد، می‌توانید با یکدیگر بیاموزید! این تلاش مشترک برای پسرها ارزشمند است.

نظرات کاربران

کاربر 7470089
۱۴۰۲/۱۱/۰۱

پسر ها فرشته هستن♥️

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
پسران را خیلی زود به پرستار کودک نسپارید تا قبل از سه سالگی مراقبت از کودکان پسر حتماً باید توسط پدر یا مادر انجام گیرد. انتخاب پرستاران کودک از موسسات مختلف مانند مهدکودکها و یا مراکز کودکستانی تا قبل از سه سالگی، با طبیعت پسرها جور نیست. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که پسرها در جدایی از والدین خیلی بیش از دختران آسیب‌پذیرند. آنها از نظر عصبی و احساسی از تنها ماندن و اینکه به دست پرستار و یا شخصی غیر از والدین سپرده شوند، دچار بی‌قراری و ناآرامی می‌شوند و حتی رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می‌دهند و تأثیرات این رفتارها تا زمان ورود به مدرسه و سالهای پس از آن در کودک باقی می‌ماند. مراقبت توسط بستگان مهربان و صمیمی و یا کسانی از فامیل یا آشنایانی که با صمیمیت و مهربانی کودکان پسر زیر سه سال را نگهداری نمایند، به مراتب بهتر و مناسب‌تر است.
muhammadreza

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۳

تعداد صفحه‌ها

۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان