دانلود و خرید کتاب راز آفرینش جهان هستی نیل دگراس تایسن ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز آفرینش جهان هستی اثر نیل دگراس تایسن

کتاب راز آفرینش جهان هستی

معرفی کتاب راز آفرینش جهان هستی

کتاب راز آفرینش جهان هستی نوشته نیل دگراس تایسن و دانلد گلداسمیت است که با ترجمه جمیل آریایی منتشر شده است. این کتاب به روند چهارده میلیارد سال تکامل کیهانی می‌پردازد.

درباره کتاب راز آفرینش جهان هستی

در طول تاریخ، تمدن‌های مختلف افسانه‌هایی ساخته‌اند که ریشه‌های ما را حاصل نیروهای سرنوشت ساز جهان هستی می‌دانند. این افسانه‌ها به ما کمک کرده‌اند که احساس بی‌ارزش بودن را کنار بگذاریم. گرچه افسانه‌های ریشه‌ها جملگی از تصویری بزرگ آغاز می‌شوند اما با سرعتی باورنکردنی زمینی می‌شوند و با پوشش نهادن بر آفرینش جهان هستی و بر هر آنچه در آن است و بر حیات روی زمین، تاریخ آدمی و تناقضات اجتماعی آن را با چنان تفصیلی شرح می‌دهند که گویی ما در هسته آفرینش هستیم. اما حقیقت این نیست و تاریخ شکل‌گیری جهان هستی آن‌چنان قدیمی و کهن است که ما در هیچ‌کجای آن نقشی نداریم. این کتاب به بررسی آن می‌پردازد. 

در کتاب راز آفرینش جهان هستی: چهارد میلیارد سال تحول جهان هستی، ریشه‌های جهان را جستجو می‌کند و ریشه‌های بزرگترین ساختارهایی را نیز مطرح می‌کند که ماده در جهان ساخته است. ریشه ساختار ستارگان را که جهان هستی را نورباران می‌کنند و ریشه وجود سیارات را بررسی می‌کند. 

جهان‌هستی چگونه به وجود آمد؟ حیات چیست؟ آیا حیات برون‌منظومه‌ای هوشمندی نیز هست؟… پاسخ درست این پرسش‌ها و پرسش‌های دیگر که ذهن آدمی را از بدو تولّد به چالش می‌کشند، تنها از راه علم و نوعی خیال‌پردازی هوشمندانه که در ذات علم نهفته است ممکن می‌شود. این کتاب می‌کوشد تا داستان شگفتی‌های ناگفته را بازگو کند، آن هم به روش علمی و بهره‌گیری از دانش‌های گوناگون بشری به زبانی که عامّه‌ی مردم آن را درک کنند. هرچند درک مبانی و سازوکارهای رشته‌های مختلف علم خود تخصصّ می‌خواهد، نویسندگان این کتاب به طرزی اعجازبرانگیز و باورنکردنی دست‌آوردهای علوم کیهانی را، گاهی با بذله‌گویی و گاهی هم با آوردن قطعاتی از ادبیّات جهان، خواندنی و دلچسب کرده‌اند. در این کتاب از منشاء جهان‌هستی و طبیعت آن – از پادمادّه، مادّه‌ی تاریک و انرژی تاریک، تا امکان وجود چندجهان؛ چگونگی سازماندهی جهان‌هستی؛ منشاء ستارگان؛ نگرشی نوین به جدول تناوبی عناصر؛ منشاء سیّارات، از جمله بحث گیرایی درباره‌ی امکان حیات در سیّارات برون منظومه‌ی شمسی؛ و منشاء خود حیات سخن رفته است. 

خواندن کتاب راز آفرینش جهان هستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیزیک و نجوم پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نیل دگراس تایسن

 نیل دگراس تایسن اختر فیزیکدان معروف آمریکایی در سال ۱۹۵۸در منهتن نیویورک به دنیا آمد. مادر او متخصص رشته گرونتولوژی (پیری‌شناسی) و پدرش جامعه‌شناس بود. وی بعد از گذارندن تحصیلات ابتدایی به تحصیل در دانشگاه هاروارد در رشته فیزیک پرداخت.  نیل دگراس تایسن یکی از اولین افرادی بوده است که پیشنهاد اصلاح تعریف سیارات را مطرح کرد که در نهایت منجر به خروج پلوتون از خانواده سیارات منظومه شمسی شد و به دلیل افتخاراتش سیارک ۱۳۱۲۳را با نام او نامگذاری کرده‌اند. او در طول دوران حرفه‌ای خود موفق به کسب مدال خدمات عمومی برجسته ناسا، مدال رفاه عمومی (۲۰۰۵) و جایزه استیفن هاوکینگ (۲۰۱۷) شد. تایسون بالغ بر ۱۵ کتاب نوشته که تنها دو کتاب او «اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار» و «راز آفرینش جهان هستی» به فارسی ترجمه و هر دو عنوان از سوی انتشارات مازیار منتشر شده اند. او در حال حاضر مدیر افلاک‌نمای هایدن نیویورک و همچنین دانشیار تحقیقاتی در بخش اختر فیزیک موزه تاریخ طبیعی آمریکا است. او چند قسمت در سریال بیگ بنگ تئوری در نقش خودش ظاهر شد. 

فصل‌های کتاب راز آفرینش جهان هستی

بخش اول: منشأ جهان هستی

۱-در آغاز

۲- پادماده مهم است

۳- بگذار که نور باشد

۴- بگذار که تاریکی باشد

۵- بگذار که تاریک‌تر باشد

۶- یک جهان یا چند جهان؟

بخش دوم: منشأ کهکشان‌ها و ساختار جهان هستی

۷- کشف کهکشان‌ها

۸- منشأ ساختار

بخش سوم: منشأ ستارگان

۹- گردوغبار

۱۰- باغ‌وحش عناصر

بخش چهارم: منشأ سیارات

۱۱- آنگاه‌که کرات جوان بودند

۱۲- میان سیارات

۱۳- کرات بی‌شمار: سیارات آن‌سوی منظومه شمسی

نظرات کاربران

کاربر ۳۶۱۹۰۹۷
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

دگراس تایسون عشقه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

حجم

۶٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۹۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۰۰۰
تومان