دانلود و خرید کتاب دختران کطولحو گروه نویسندگان ترجمه سیما تقوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختران کطولحو اثر گروه نویسندگان

کتاب دختران کطولحو

ویراستار:فرزین سوری
انتشارات:نشر پیدایش
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دختران کطولحو

کتاب دختران کطولحو نوشتۀ س. م. گارسیا و پ. آر. استایلز است. این کتاب را انتشارات پیدایش منتشر کرده است. متأسفانه اکثریت افرادی که این کتاب و یا متون وابسته را خوانده‌اند دقیقاً از مفهوم متون درک صحیحی نداشتند و در تصورات کودکانه و خیال باطل خود تصور خواندن متون داستان‌های ترسناک کلاسیک اثر نویسنده‌ای انسانی به نام الاوكرفت را داشتند.

درباره کتاب دختران کطولحو

الاوکرفت، نویسنده‌ای است که در داستان‌های کوتاه و بلند خود، کمتر از حضور شخصیت‌های مؤنث استفاده می‌کند و تعداد شخصیت‌های مؤنث داستان‌هایش به نسبت شخصیت‌های مذکر کمتر است. شخصیت‌هایی مانند کزیا، لاوینیا و أسنات جزو شناخته‌شده‌ترین و دارای بیشترین حضور در داستان‌های او هستند. اما با وجود حضور و محوریت اصلی این شخصیت‌ها، بازهم اهمیت شخصیت‌های مؤنث نسبت به شخصیت‌های مذکر در داستان‌های او کمتر است. این اقلیت حضور زنان آن‌قدر در داستان‌های لاوكرفت جدی است که برخی هواداران و علاقه‌مندان داستان‌های او حتی به جنسیت آسنات هم که در داستان‌ها به‌عنوان زن اشاره شده شک دارند. البته این موضوع که پدر آسنات بدن دخترش را به‌عنوان بدن خود انتخاب و آن را تسخیر کرد هم در قدرت گرفتن این تصور بی‌تأثیر نیست. در بیان دیگر اسنات را به‌عنوان چیزی، شبیه به گربه شرودینگر می‌توان تصور کرد، به‌صورت هم زن و هم مرد. در برخی از داستان‌های اشتراکی، به نظر می‌رسد که لاوکرفت به زنان شخصیت داستان‌هایش نقش‌های برجسته‌ای می‌دهد اما این موضوع که این کار آیا مطابق میل خود لاوکرفت بوده و یا به درخواست زیلیا بیشاپ براون رید، یکی از مشتریان پروپاقرص داستان‌های اسرارآمیز هنوز در هاله‌ای از ابهام است. به‌هرحال، ثمره همکاری زیلیا بیشاپ براون رید، به‌وجودآمدن شخصیت‌های مارسلین و آوئدریه بود. دومین نقطه‌نظراتی که لاوکرفت در تمام طول عمرش به‌ناچار، با آن مواجه شده بود. به‌هرحال، به‌طورکلی تمامی شخصیت‌های مؤنثی که تابه‌حال در داستان‌های لاوکرفت ظاهر شده‌اند خیلی زود اهمیت خود را ازدست‌داده و به فراموشی سپرده شده‌اند.

این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی است که با محوریت قهرمانی شخصیت‌های زن و توسط نویسنده‌های زن نوشته شده، اما اهمیت خلق چنین کتابی، آن هم منحصراً توسط زنان چیست؟ اولین دلیل این بود که به باور اکثریت طرف‌داران لاوکرفت، نوشتن داستان در چنین فضایی جزو علاقه‌مندی‌های نویسنده‌های زن نبوده و اینکه زنان به‌طورکلی نمی‌توانند در این زمینه و با این سبک و سیاق داستان بنویسند.

خواندن کتاب دختران کطولحو را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

خواندن این کتاب برای همه افرادی که به خواندن داستان علاقه دارند مناسب است اما خواندن آن برای زنان واجب و مفید است.

بخش‌هایی از کتاب دختران کطولحو

آنا آرزو می‌کرد می‌توانست مانع از لرزیدن صدایش شود. نزدیک صدبار این سخنرانی را تمرین کرده بود اما هر بار بدتر از قبل می‌شد، به طور معمول باید با تمرین بهتر می‌شد اما دستانش از شدت هیجان و اضطراب می‌لرزید و تمام تلاشش را می‌کرد که زودتر این کنفرانس را به پایان برساند. آن‌قدر دستش می‌لرزید که نشانگر لیزری حین اشاره کردن بر روی مباحثی که در حال توضیح‌دادنشان بود، رسماً دایره می‌کشید. دلیلی برای این حجم از استرس وجود نداشت، اما آنا چند روزی بود که از کمبود خواب رنج می‌برد و همین به بدتر شدن قضیه کمک می‌کرد. باتوجه‌به وجود حجم بالای نمک محلول در آب دریای مرده، غالباً این‌طور تصور می‌شود که محیط‌زیست نامناسبی برای رشد سازواره‌های میکروارگانیسم است که در بهترین حالت و درمورد مقاوم‌ترین گونه‌ها، امکان دارد به مقدار بسیار محدود و در اصل ناچیزی از حیات مقاوم، در این آب یافت شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که حجم آب دریا به‌مرورزمان و به دلیل تغییرات آب‌وهوایی منطقه کاهش پیدا می‌کند.

نظرات کاربران

دراکولا
۱۴۰۱/۰۲/۲۶

کطولحو اسم یه موجود غول پیکر خیالیه که توسط لاوکرفت نگاشته شده و به جز این، دو کتاب دیگه مثل این وجود داره: ۱_سایه های کطولحو(در طاقچه موجود است) ۲_احضار کطولحو(در طاقچه موجود نیست) کتاب احضار کطولحو از مجموعه کتاب

- بیشتر
S.Matin.H
۱۴۰۰/۱۱/۲۴

واقعا کتاب باحالی بود ولی خب اسمش عجق وجقه🤣🤣🤣

الف
۱۴۰۰/۱۱/۱۶

چه اسمی داره😂😂😄😄

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۷۷۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۶۹,۰۰۰
تومان