دانلود و خرید کتاب فساد ستیزی رابرت آی روتبرگ ترجمه حسین وزیری سابقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فساد ستیزی

کتاب فساد ستیزی نوشته رابرت آی روتبرگ است که با ترجمه حسین وزیری سابقی منتشر شده است.  کتاب فساد ستیزی به تاریخ فساد ستیزی در جهان می‌پردازد. 

درباره کتاب فساد ستیزی

پدیده فساد از روزگار دیرین، از بین‌النهرین باستانی تا باتلاق اخلاقی ژرف روزگار مدرن ما، وجود داشته است؛ همواره عده‌ای در پی یافتن راهی، برای گریزِ زیرکانه از فسادستیزی بوده‌اند. این کتاب، راهنمای تیزبینانه‌ای برای فساد و فسادستیزی در اختیار شما قرار می‌دهد، تکامل فساد را به تصویر می‌کشد و پیشنهادهایی برای کاستن از قدرت و گسترش آن رو می‌کند.

 برجسته‌ترین اصل کوشش‌های فسادستیزی، دگرگون‌سازی فرهنگ سیاسی است. کتاب پژوهشی گستره، اما فشرده است درباره این موضوع که چگونه فساد جوامعی را که در آنها فساد جای خود را باز می‌کند و حکومت را فرسوده می‌کند و چگونه می‌توان با آن مبارزه کرد. رابرت ایروین روتبرگ که رئیس افتخاری بنیاد صلح جهانی و عضو آکادمی علوم و هنرهای آمریکاست. در این کتاب، به شهروندان و سیاستمداران همه جناح‌های سیاسی به درستی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در مبارزه بی‌امان با فساد پیروز شد. او نویسنده کتاب درمان فساد و بسیاری کتاب‌های دیگر است.

خواندن کتاب فساد ستیزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان و فعالان حوزه مدیریت پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب فساد ستیزی 

فساد، کم و بیش ِ سرطان موذی همه بدنه‌های سیاسی است. رویه‌های فاسد، همه طبقه‌ها و کاست‌ها را وحشیانه درمی‌نورد، نهادها برمی‌آشوبد، جوامع را به ویرانی می‌کشاند و همه بنیان‌های زندگی مردم را می‌آلاید. فساد ملتها حتی پیشرفته‌ترین آنها را می‌فرساید و تار و پود زندگی آنان را در هم می‌گسلد. فراتر از آن، فساد تاخت و تازگر است و بیدادگر، حکومت را فرو می‌پاشد، اولویت‌های ملی را به کژراهه و تبهکاری می‌کشاند، تاراج ثروت منابع طبیعی ودزدی موروثی را روا می‌شمارد و دستاوردهای شخصی و خانوادگی را بر سود همگانی ترجیح می‌دهد. بسیاری ازجاهای گیتی آلوده به فساد است که بیش از سه درصد از سرانه تولید ناخالص ملی را در سرزمین‌های گسترده آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین حتی آمریکای شمالی هم چندان در امان نیست. بانک جهانی می‌گوید سالانه یک تریلیون دلار یا بیشتر در سرتاسر جهان، در فساد ناپدید می‌شود. شکایت از فساد، کم وبیش، در همه جای جهان، نگرانی ریشه‌ای شهروندان شده است. اتهام‌زنی و انگ‌زنی متقابل سرتاسر رسانه‌های اجتماعی هم را می‌پوشاند و سیاستمداران، رقیبان خود را به رفتار فاسد متهم می‌کنند انتخابات همواره با درونمایه بنیادی فساد به چالش کشیده می‌شود، همچنان که به تازگی در کشورهای گوناگونی چون آرژانتین، برزیل، کانادا، السالوادور، مجارستان، هندوستان، اسراییل، ایتالیا، کنیا، ماالوی، مکزیک، نیجریه، پاکستان، آفریقای جنوبی، تایلند، زامبیا و زیمبابوه دیده‌ایم. داد از دست فساد در زندگی سیاسی ملی چین و ایالات متحده نیز شنیده می‌شود. کوتاه اینکه فساد یکی از برجسته‌ترین مسئله‌های زمانه ماست. پیروزی بر فساد یا دست‌کم، کاستن از رفتار فاسد سیاسی و شرکتی، به کامیابی مردم محروم و دستیابی آنان به دستاوردهای انسانی درخور، یاری می‌دهد. نبرد با فساد در شمار کارهای بزرگی است که دستاورد‌های کلی انسان را دگرگون می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۴ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان