دانلود و خرید کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه برندن سیمس ترجمه محسن امیری کمال آباد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه اثر برندن سیمس

کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه

معرفی کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه

کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه نوشتۀ برندن سیمس و میشل اکسورثی و پاتریک میلتون با ترجمۀ محسن امیری کمال‌آباد در نشر انتخاب به چاپ رسیده است. این کتاب خوانشی تاریخی از جنگ‌های ۳۰سالۀ منتهی به صلح وستفالیا و بررسی اوضاع خاورمیانه و جنگ سوریه در این چهارچوب است.

درباره کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه

عنوان کتاب یعنی وستفالیایی برای خاورمیانه برگرفته از صلحی مشهور در تاریخ اروپا است که زمینه‌ساز تغییرات بزرگ در نظم جهانی شد: صلح وستفالیا. این پیمان‌نامه‌‌ای بود که پس از پایان جنگ‌های ۳۰سالۀ مذهبی در اروپا که از ۱۶۱۸ تا ۱۶۴۸ میلادی به طول انجامید در سالن شهرداری شهر مونستر میان کشورهای اروپایی در ۱۶۴۸ میلادی بسته شد. در این پیمان همۀ کشورهای اروپایی به‌جز بریتانیا و پادشاهی لهستان شرکت کردند. وستفالیا نخستین پیمان صلح چندجانبه پس از رنسانس در اروپا بود. این پیمان بعدها به معاهدات بزرگ مشابهی میان کشورها انجامید که سرانجام به قانون بین‌الملل منتهی شد. در این پیمان، برای نخستین بار حقوق برابر و یکسان کشورها به‌عنوان واحدهای سیاسی مستقل، مطرح و پذیرفته شد. مطابق این پیمان کشورهای مستقل حق دارند سرنوشتشان را تعیین کنند، برابر هستند و حق دخالت در امور یکدیگر را ندارند. بر همین اساس، این پیمان گاه در ستیز با جهانی‌سازی و دخالت‌های نظامی، انسانی و دخالت علیه دولت‌های شکست‌خورده مطرح است.

اهمیت پیمان‌نامۀ وستفالیا که شاید نخستین معاهدۀ صلح چندجانبه در چند قرن اخیر باشد، در روابط بین‌الملل از این جهت است که این پیمان‌نامه و کنفرانس آن مبنای کنفرانس‌های بعدی و راهنمای کشورها در روابط بین‌الملل شد.

جنگ ۳۰ساله اغلب در بحث های مربوط به خاورمیانه به‌عنوان تقارن و تشابهی تاریخی مطرح می‌شود، چنان‌که عنوان کتاب، وستفالیایی برای خاورمیانه، نشان می‌دهد. این کتاب حاصل پروژۀ مشترک بنیاد کربر با همکاری بخش برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری وزارت خارجۀ آلمان و دانشگاه کمبریج، با هدف تلاش برای ایجاد انگیزه و جست‌وجوی ایده‌های نو دربارۀ سوریه نوشته شده است. این پروژه بررسی‌های خود را دربارۀ آموزه‌های احتمالی صلح وستفالیا آغاز کرده است. 

کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه می‌کوشد تا رویکردهای سازنده و ایده‌های نوین را که برای صلح در سوریه می‌بایست بررسی شوند از نظر بگذراند، اگرچه میان جنگ ۳۰ساله و درگیری‌های سوریه و همسایگان آن، اختلاف‌هایی اساسی دارند. نویسندگان اذعان دارند اوضاع اقتصادی، اجتماعی و تاریخ سوریه و منطقه نیاز به خواندن تحلیلی تخصصی دارد؛ بنابراین قرار نیست جنگ ۳۰ساله و جنگ سوریه را با نقشه‌ای از پیش طراحی‌شده در یک موقعیت قرار دهند.

خواندن کتاب وستفالیایی برای خاورمیانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران تاریخ، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان