دانلود و خرید کتاب موهبت شگفت انگیز خشم مارشال بی. روزنبرگ ترجمه ندا رحیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موهبت شگفت انگیز خشم اثر مارشال بی. روزنبرگ

کتاب موهبت شگفت انگیز خشم

معرفی کتاب موهبت شگفت انگیز خشم

کتاب موهبت شگفت انگیز خشم نوشته مارشال بی. روزنبرگ است که با ترجمه ندا رحیمیان منتشر شده است. کتاب موهبت شگفت انگیز خشم در ادامه کتاب ارتباط بدون خشونت نوشته شده است و به کاربرد خشم به‌شیوهٔ ارتباط بدون خشونت می‌پردازد.

درباره کتاب موهبت شگفت انگیز خشم

خشم به شما چه می‌‌گوید؟ حمله که می‌‌کند احساس‌‌‌اش می‌‌کنید. صورت‌‌‌‌تان برافروخته می‌شود و دیدتان محدود. همچنان که فکرهای قضاوت‌‌گرانه در ذهن‌‌تان سرریز می‌‌کند ضربان قلب‌‌تان تندتر می‌‌شود.

 حالا خشم‌‌تان برانگیخته شده، و چیزی نمانده حرفی بزنید یا کاری بکنید که به احتمال زیاد وضع را بدتر خواهد کرد. راه دیگری هم هست. «زیان زندگی» به ما می‌‌آموزد که خشم در خدمت هدف مشخصی است که زندگی را غنا می‌‌بخشد. زنگ خطری است که هشدار می‌‌دهد ارتباط شما با ارزش‌‌هایتان قطع شده و نیازهای شما برآورده نمی‌‌شود.

 مارشال روزنبرگ به شما نشان می‌‌دهد که چگونه از خشم برای کشف نیازی که دارید استفاده کنید، و این نیازها را به شیوه‌‌ای سازنده برآورده کنید.این کتاب به صورت خاص از خشم و راهکارهای این الگوی ارتباطی در مواجهه با آن صحبت می‌کند. تعابیری از قبیل مهار، فروخوردن و تدبیر خشم را کنار می‌گذارد و دید جدیدی نسبت به خشم و علت به وجود آمدن آن می‌دهد. به ما می‌آموزد که افراد، حوادث و موضوعات علت خشم نیستند بلکه صرفاً «محرک» اند؛ و قضاوت‌ها و نیازهای برآورده‌نشدهٔ ماست که موجب خشم می‌شوند. این کتاب به ما کمک می‌کند به‌جای سرکوب یا برون‌ریزی مخاطره‌آمیز خشم، آن را به صورت کامل «بیان کنیم»، به گونه‌ای که برآورده شدن نیازهایمان محتمل‌تر شود و در نتیجه، رابطهٔ محبت‌آمیزتری هم با خود و هم با دیگران، و با جهان هستی، داشته باشیم.

 خشم خود موهبتی است؛ چون ما را برای مرتبط شدن با نیازهای برآورده‌نشده‌ای که چنین واکنشی را برانگیخته‌اند به میدان می‌طلبد. روزنبرگ سوءتعبیرهای رایج در مورد خشم را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که خشم، محصول طرز فکر ماست. گفت‌وگو از خشم، بی‌شک موجب درک بهتری از فرایند ارتباط بدون خشونت، «زبان زندگی» می‌شود زیرا مبحثی است که بسیاری از اصول اساسی این نگرش را در بر می‌گیرد. زندگی از صمیم قلب، مشاهدهٔ بدون قضاوت، آگاهی از احساس‌ها و نیازها، ساختن تقاضاهای مشخص و برقراری روابط غنابخشِ زندگی، همه با واکنشی که ما نسبت به خشم نشان می‌دهیم مرتبط‌اند.

خواندن کتاب موهبت شگفت انگیز خشم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی آرام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب موهبت شگفت انگیز خشم

مرحلهٔ اول و دوم

مرحلهٔ اول: تشخیص محرک خشم، بدون مخلوط کردن آن با ارزیابی.

مرحلهٔ اول رسیدگی به خشم با استفاده از ان. وی. سی، آگاهی از این نکته است که محرک خشم، یا تلنگر آغازکننده، علت خشم نیست. یعنی آن‌چه باعث خشم ما می‌شود رفتارهای دیگران نیست، بلکه چیزی درون ماست که به کارهای دیگران واکنش نشان می‌دهد، و در واقع همین است که باعث خشم ما می‌شود. بنابراین باید بتوانیم تلنگر و علت را از هم تمییز بدهیم.

در نمونهٔ آن زندانی سوئدی، درست همان روزی که قرار بود به خشم بپردازیم معلوم شد او خشم بسیار زیادی از مسئولین زندان دارد. بنابراین خیلی خوشحال بود که آن روز ما آن‌جا هستیم تا در مورد این خشم کمکش کنیم. 

از او پرسیدم مسئولین زندان چه کرده‌اند که خشم او را برانگیخته. جواب داد: «سه هفته پیش از آن‌ها تقاضایی کردم، و هنوز جوابم را نداده‌اند.» خب، او این سؤال را همان طور جواب داده بود که من می‌خواستم. فقط به من گفت که مسئولین چه کرده‌اند و حرفش با هیچ قضاوتی درنیامیخته بود. این اولین مرحله در ادارهٔ خشم به روش ان. وی. سی. است: همین که به‌وضوح تشخیص بدهیم محرک چیست، اما آن را با ارزیابی یا قضاوت مخلوط نکنیم. این به‌خودی‌خود دستاورد مهمی‌است. من اغلب وقتی چنین سؤالی را می‌پرسم، جواب مثلاً این است که «آن‌ها بی‌ملاحظه‌اند»؛ که قضاوتی اخلاقی است از آن‌چه آن‌ها هستند، ولی نمی‌گوید طرف عملاً چه کار کرده.

مرحلهٔ دوم: آگاهی از این که محرک بیرونی خشم یا تلنگر آغازکننده، هیچ وقت علت خشم نیست.

لازمهٔ مرحلهٔ دوم آگاه بودن ما از این نکته است که محرک، هیچ وقت علت خشم ما نیست. یعنی آن‌چه ما را خشمگین می‌کند فقط رفتار مردم نیست. علت خشم، ارزیابی ما از عملی است که انجام شده. و این ارزیابی هم از نوع مشخصی است.

نظرات کاربران

Ham_Dam
۱۴۰۱/۱۱/۱۶

بدون حرف اضافه ای، نه تنها خوندن این کتاب که به طور کلی، آثار مارشال روزنبرگ رو پیشنهاد میکنم. پیشنهادی شبیه به درخواستی دوستانه. لطفا کتاب رو چندین بار برای درک درونی بهتر، بخونین و تمرینش کنین... مطمئنم خیلی دنیامون بهتر

- بیشتر
نسرین نیکبخت
۱۴۰۱/۱۱/۲۷

کتاب خیلی خوبی است درباره ارتباط بدون خشم هست.این کتاب درباره احساسات و نیاز انسان ها صحبت می‌کنه و اینکه خشم یک موهبتی است که به ما نشون میده چه نیاز های داریم وچرا ما خشمگین شدیم

sunlight
۱۴۰۱/۰۳/۲۵

کتابی مختصر، مفید و به واقع کاربردی برای هر انسان

سعیده نیک
۱۴۰۰/۱۰/۱۴

فوق العاده کتاب کاربردی برای مدیریت خشم هست و به همه خوندنش پیشنهاد می کنم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۷)
آن‌چه باعث خشم ما می‌شود رفتارهای دیگران نیست، بلکه چیزی درون ماست که به کارهای دیگران واکنش نشان می‌دهد
Mina
توجه داشته باشید که ما خشم را سرکوب نمی‌کنیم. خشم به احساس‌هایی مثل غم، آزردگی، ترس، ناکامی و مانند این‌ها بدل می‌شود
hasan behjoo
علت اصلی خشم، تفسیری است که از رفتارهای دیگران داریم.
Mina
خشم، محصول طرز فکر ماست
Mina
من به زندانی‌هایی که می‌خواهند دیگران را بابت کاری که کرده‌اند تنبیه کنند، نشان می‌دهم که این انتقام‌جویی، در حکم التماسی است کج‌ومعوج برای همدلی. نشان می‌دهم که وقتی فکر می‌کنیم می‌خواهیم دیگران را آزار بدهیم، چیزی که در واقع نیاز داریم این است که آن‌ها ببینند چه‌قدر آزرده‌ایم و ببینند رفتارشان چه‌قدر در رنج ما سهیم بوده.
hasan behjoo
آن‌چه ما را خشمگین می‌کند فقط رفتار مردم نیست. علت خشم، ارزیابی ما از عملی است که انجام شده. و این ارزیابی هم از نوع مشخصی است.
Mina
خشم در خدمت هدف مشخصی است که زندگی را غنا می‌بخشد. زنگ خطری است که هشدار می‌دهد ارتباط شما با ارزش‌هایتان قطع شده و نیازهای شما برآورده نمی‌شود.
sosoke
احساس‌های شما نتیجهٔ برآورده شدن یا نشدن نیازهای شماست، و به هیچ وجه ناشی از کاری که دیگران کرده‌اند یا نکرده‌اند نیست.
sosoke
خشم در حکم وسیله‌ای است برای پیدا کردن نیازهای برآورده نشده.
Mina
بیرون‌ریزی صرف کافی نیست. من نیاز دارم درکم کنند، نیاز به شنیده شدن دارم، آن هم همدلانه.
hasan behjoo

حجم

۱۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱۹۰٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان