دانلود و خرید کتاب تسلا نابغه کمتر شناخته شده حسین ن. نیک‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تسلا نابغه کمتر شناخته شده اثر حسین ن. نیک‌نژاد

کتاب تسلا نابغه کمتر شناخته شده

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تسلا نابغه کمتر شناخته شده

کتاب تسلا نابغه کمتر شناخته شده، نوشتهٔ حسین ن. نیک نژاد در انتشارات پارس تاک چاپ شده است. این کتاب به معرفی شخصیت، اختراعات، فعالیت‌ها و ارتباطات یکی از دانشمندان بزرگ جهان - نیکولا تسلا - با افراد مشهور دیگر می‌پردازد و دستاوردها و خدمات او به جامعه بشری را برمی‌شمارد. مردی با تحمل سختی‌های زیاد و مشقت‌ها به جایگاهی رسیده است که نام خود را در کنار بزرگ‌ترین افراد جهان از نظر علم ماندگار ساخته، ولی کمتر افرادی هستند که در جامعه با کار‌ها و شخصیت این دانشمند بزرگ آشنا باشند

درباره‌ کتاب تسلا نابغه کمتر شناخته شده

این کتاب به شرح زندگی مردی بزرگ می‌پردازد که دنیا را با الکتریسیته دگرگون کرد، نیکولا تسلا کسی بود که نیروی آبشار نیاگارا را با سیستم جریان برق متناوبش تسخیر و برق‌رسانی به تمام نقاط آمریکا و دنیا را ممکن کرد.

تسلا  فناوری ارتباطات بی‌سیم که در تمام رادیو و تلویزیون‌ها استفاده می‌شود را اختراع کرد، میراث شگفت‌انگیز این دانشمند بزرگ همه جا قابل مشاهده است، از کنترل راه دور گرفته تا لامپ‌های نئون و فلوئورسنت و اشعه‌های ایکس، موشک‌ها و حتی ابتکار دفاع استراتژیک، با این حال تاریخ، این انسان مهم را تا حدی نادیده گرفته است، تسلا حقیقتاً در نوع خود نابغه بود، او رویاپردازی تکنولوژیکی بود که می‌توانست پیشرفت‌های بزرگی را تصور کرده و آن‌ها را عملی کند.

تسلا یک خارجی مهاجر بود که تنها رویاهایش را به آمریکا آورد، مردی سربلند و گاهی مغرور. او با برخی از قدرتمندترین مردم زمان خویش همکاری کرد، توماس ادیسون که از ایده‌های او خوشش نمی‌آمد، گولیلمو مارکونی که از اختراعات او سود برد، جرج وستینگ هاوس، که شرکت برق وستینگ هاوس را بنا نهاد، آن هم با اختراع ثبت شده تسلا و جی. پیر پانت مورگان سرمایه‌گذار بزرگ که در آغاز او را تحت حمایت خود داد اما بعد به حال خود رها کرد.

تسلا در دوره درخشش خود یکی از نامدار‌ترین مردان جهان بود، اختراعات او سبب رشد همه‌ی دنیا گردید، ایده‌های او شرکت‌های میلیارد دلاری را به وجود آورد اما تسلا عملگرا نبود، همیشه پیشرفت او در مراحل بعدی کار باعث می‌شد نتواند از منافع مالی خود دفاع کند، سرانجام بقیه، از اختراعات او سود می‌بردند در حالی که عاقبت خودش به بی‌پولی و رانده شدن از همه ختم شد.

معنای پول برای او با دیگران تفاوت داشت. تمام دارایی او در اختراعات و کشفیات سرمایه‌گذاری شده بود تا زندگی بشر را راحت‌تر کند.

او یک نابغه رویاپرداز بود که تمایل داشت تمام زندگی‌اش را صرف رویاهایش کند، چنین افرادی زیاد نیستند، تسلا می‌خواست به وسیله‌ای دست یابد که از ذخایری پایان‌ناپذیر برایمان انرژی استخراج کند، چیزی که او می‌خواست سرانجام به حقیقت پیوست.

کتاب تسلا نابغه کمتر شناخته شده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای و کتاب‌هایی دربارهٔ جهان علم علاقه‌مند هستید، از مطالعهٔ این کتاب نیز لذت خواهید برد.

بخشی از کتاب  تسلا نابغه کمتر شناخته شده

در بیست و یکم ماه می‌سال ۱۸۸۸ او آماده بود تا برای یک نمایش جهانی پرده از اختراعش بردارد، او در این نمایش جهانی اینگونه گفت: چیزی که اکنون افتخار معرفی کردنش را دارم موتور جدیدی است که امید دارم روزی بتواند امکان سازگاری بالای جریانات متناوب را بنا کند.

در طی پنج سالِ بعد، بیست و دو حق ثبت اختراع برای موتور های AC، مولدها، مبدل‌ها و خطوط مخابرات به او داده شد. ارزشمندترین امتیاز نامه‌های ثبت اختراع، از زمان اختراع تلفن بود. یکی از افرادی که ارزش و پتانسیل اختراعات تسلا را درک کرده بود، جرج وستینگ هاوس کارخانه دار بزرگ پیتزبورگ بود، او یکی از ثروتمندترین مردان آمریکا بود، او از آزمایشگاه تسلا بازدید کرد و بی‌درنگ پیشنهاد خرید تمام امتیازاتی که به جریان متناوب مربوط بودند را به ازای در حدود یک میلیون دلار، مطرح کرد همچنین پیشنهاد داد برای حق امتیاز هر اسب بخار انرژی، که از اختراعات تسلا تولید شود، دو و نیم دلار بپردازد.

اما یک مانع همچنان باقی مانده بود و آن ولتاژ بالایی بود که برای ارسال برق به مسافت‌های طولانی نیاز است و دستگاه‌های بزرگی که با این ولتاژ کار می‌کنند می‌توانند مرگبار باشند، جریان متناوب جریان فوق‌العاده‌ای است ولی در آن برهه از زمان باید عایق کاری و دستگاه‌های ایمنی را به دقت زیر نظر گرفت زیرا ممکن بود صد هزار ولت برق انسان را بکشد، نیکولا تسلا برای حل این مشکل به سراغ دستگاهی جدیدی می‌رود که توسط مهندسان اروپایی ساخته شده بود و آن دستگاه ترانسفورماتور۳۰ نام دارد، ترانسفورماتور باعث می‌شود که ولتاژ به میزان دلخواه کاهش پیدا کند برای مثال: وقتی برق صدهزار ولتی به نقطه‌ای می‌رسد که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم می‌توان با استفاده از ترانسفورماتور ولتاژ را از صدهزار ولت را به ۱۱۰ ولت و یا ۲۲۰ ولت کاهش داد، ولتاژی که باید برای استفاده در داخل خانه‌ها بیاید باید ایمن باشد ترانسفورماتور این امکان را فراهم می‌کند که ولتاژ را کاهش دهد.

بنابراین ترانسفورماتور استفاده از جریان متناوب را ممکن و آن را به جریانی ایمن تبدیل می‌کند.

مرد جوان صرب، راهی به سوی ثروت و شهرت در پیش داشت در حالی که مخترعان دیگر با حیرت به او نگاه می‌کردند.

نظرات کاربران

مهران
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

کتابی وجود داره به اسم my inventions که اتوبیوگرافی تسلا است، به این معنی که خود تسلا شرح زندگانی خودش رو بازگو کرده که هنوز ترجمه نشده ولی اگر خیلی به تسلا علاقه مندید توصیه می کنم حتما یه سری

- بیشتر
Mohsen Zirak
۱۴۰۱/۰۵/۱۸

متاسفانه بیشتر مطالب درج شده در کتاب از ویکی پدیا کپی شده است .

Mohammad Hashemi
۱۴۰۱/۰۱/۳۰

تسلا ؛ نابغه ی تکرار ناپذیر

hesam
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

خوندن این کتاب برای کسانی که به الکتریسیته و برق علاقه مندند به شدت توصیه میشود

❮❮⇗🇲 🇦 🇭 🇩 🇾 🇦 🇷 ⇖❱❱
۱۴۰۲/۰۵/۱۷

کتاب جالبی بود مختصر و کوتاه بود ارزش خوندن داره

a
۱۴۰۰/۱۲/۲۷

عالیه بخونینش حتما (اگه مایلین)

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۵)
هوش سرشار او پذیرای زمینه‌های مختلفی از علم بود، اما او از مهارت‌های اجتماعی برخوردار نبود و این فقدان بزرگی بود چون او را از به کار بستن نبوغش منع می‌کرد.
amir7u
ایده‌های او شرکت‌های میلیارد دلاری را به وجود آورد اما تسلا عملگرا نبود، همیشه پیشرفت او در مراحل بعدی کار باعث می‌شد نتواند از منافع مالی خود دفاع کند، سرانجام بقیه، از اختراعات او سود می‌بردند در حالیکه عاقبت خودش به بی پولی و رانده شدن از همه ختم شد.
amir7u
برخی از تخیلات او بیانگر دنیایی است که اکنون در آن زندگی می‌کنیم
Qeziii
تسلا یک خارجی مهاجر بود که تنها رویاهایش را به آمریکا آورد، مردی سربلند و گاهی مغرور او با برخی از قدرتمندترین مردم زمان خویش همکاری کرد،
amir7u
امروزه بیشترین الگوها و افراد مهم در هر جامعه ورزشکاران، بازیگران و خواننده‌ها هستند البته هیچ اشکالی ندارد که این افراد برای جوانان و نوجوانان الگو باشند ولی خوب است، انسان‌ها به آرامشی که برای آن‌ها به وسیله دانشمندان و مخترعان به وجود آمده است توجه کنند و در بعضی از مواقع، این افراد بزرگ در زمینه علمی را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند.
amir7u
هدف یک دانشمند نتیجه گیری فوری نیست او انتظار ندارد که ایده‌ها و افکار پیشرفته‌اش سریعاً و بی‌درنگ اجرا شوند، تلاش‌های دانشمندان مانند یک کشاورز است که دانه‌ای را می‌کارند و آیندگان آن را برداشت می‌کنند
Qeziii
در ششم آگوست سال ۱۹۴۵ اولین بمب اتمی به اسم "پسر کوچک" ساخته جی رابرت اوپنهایمر فیزیکدان آمریکایی در هیروشیمای ژاپن منفجر شد و دو روز بعد از آن بمب دوم به اسم "مرد چاق" بر روی شهر ناگازاکی انداخته شد و بعد از انداختن بمب دوم ژاپن تسلیم می‌شود
amir7u
رونالد ریگان ابتکار دفاع استراتژیک آمریکا را در سال ۱۹۸۳ اعلام کرد و گفت: من جامعهٔ دانشمندان کشورم را فرا می‌خوانم تا این بار استعدادهای ارزشمندشان را به نفع صلح و آرامش بشر بکار گیرند و یاری کنند که به نحوی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را براندازیم و به جنگ سرد پایان دهیم (NBC). ایده تسلا، شخصی که از جنگ‌ها متنفر بود برای استفاده از اشعه مرگبار به عنوان سپر دفاعی عاقبت برای مقابله با سلاح مخرب اتمی از سوی آمریکا و جهان جدی گرفته شد
amir7u
توماس ادیسون که از ایده‌های او خوشش نمی‌آمد، گولیلمو مارکونی که از اختراعات او سود برد، جرج وستینگ هاوس، که شرکت برق وستینگ هاوس را بنا نهاد، آن هم با اختراع ثبت شده تسلا و جی.پیر پانت مورگان سرمایه‌گذار بزرگ که در آغاز او را تحت حمایت خود گرفت اما بعد به حال خود رها کرد
Qeziii
اگر نتایج کارهای تسلا را از صنعت جهان خود حذف کنیم چرخ‌های صنعت از حرکت باز خواهند ایستاد در شب شهرهایمان تاریک خواهند شد و کارخانه‌ها و ماشین آلات در خاموشی فرو خواهند رفت اما تسلا نمرده است، بخش واقعی و مهم تسلا که در کامیابی‌های بزرگش زنده است، جزئی جدایی ناپذیر از تمدن ما، زندگی ما و پیشرفت‌های ماست
Qeziii

حجم

۳۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

حجم

۳۳۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۱۵ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان