دانلود و خرید کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن حسین ن. نیک‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن اثر حسین ن. نیک‌نژاد

کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن

امتیاز:
۴.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن

کتاب الکترونیکی چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن نوشتهٔ حسین ن. نیک‌نژاد در انتشارات پارس تاک به چاپ رسیده است. یوهانس کپلر می‌گوید: هدف اصلی تمام تحقیقات جهان باید کشف نظم منطقی جهان باشد که خداوند در آن گذارده و آن را به زبان ریاضیات بر ما آشکار ساخته است. کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن تلاش دارد اطلاعاتی کلی دربارهٔ ریاضیات و نمود آن در زندگی به مخاطب ارائه کند و از این لحاظ مخاطب بدون پیش‌نیاز خاصی در زمینهٔ ریاضی می‌تواند از این کتاب استفاده کند. 

درباره کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن

چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن در سیزده فصل اطلاعاتی کلی از جنبه‌های مختلف در رابطه با ریاضی به خواننده عرضه می‌کند. هدف اصلی کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن نشان دادن دنیای ریاضی و کسانی است که ریاضی و قوانین آن را بنا نهاده‌اند و البته علاقه‌مند کردن تمام اقشار جامعه به علم ریاضیات‌؛ که امروزه کاری بسیار مهم قلمداد می شود.

کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همهٔ افرادی که مایل باشند اطلاعاتی کلی دربارهٔ ریاضیات به دست آوردند، مفید است.

بخشی از کتاب چیستی ریاضی و کاشفان قوانین آن

منطق‌گرایی

از منظر منطق‌گرایان ریاضیات شاخه‌هایی از منطق محسوب می‌شوند، به‌جای آنکه منطق ابزاری برای ریاضیات باشد. در این دیدگاه همه مفاهیم ریاضی باید در قالب مفاهیم منطقی تدوین شوند و همه قضایای ریاضیات باید به‌عنوان قضایای منطق بسط یابند. تمایز ریاضیات و منطق صرفاً برای تسهیل در کار صورت می‌گیرد، درصورتی‌که در نهایت آنچه مطرح است فقط منطق است. زمینه این دیدگاه را باید در سخن «گوت فرید ویلهلم لایب نیتس» ، فیلسوف و ریاضی‌دان بزرگ آلمانی پیدا کرد، می‌توان گفت او یکی از بنیان‌گذاران منطق ریاضی بشمار می‌آید. او معتقد بود که نظام‌های ریاضی می‌توانند قالب خوبی برای مبانی تفکر باشند و ریاضیات بهترین ابزار برای بیان اندیشه‌ها و تفکرات ناب و مهم در دنیا بشمار می‌آید. نظریه اساسی لایب‌نیتس این بود که حقایق ریاضی و منطق هر دو مبتنی بر اصل عدم تناقض هستند. فرآیند ریاضیات و منطق زمین‌های شد برای منطق گرایان تا معتقد باشند که تمام ریاضیات را می‌توان بر مبنای تعدادی گزاره صادق منطقی بر مبنای اصول منطق بنا نمود. درحالی‌که قضایای ریاضیات برای مثال ۹=۲+۷ درهرحال و در هر زمان امری یقینی و صادق است. این ویژگی ممتاز ریاضیات، به‌دفعات، فلاسفه و دانشمندان را ترغیب کرد که علوم مختلف را بر مبنایی استوار کنند که همانند ریاضیات قضایایی یقینی به دست آورد، چنین خواست‌های از زمان افلاطون و ارسطو تا رِنه دکارت و باروخ تفریق تجزیه می‌شوند، یا مثلاً عمل انتگرال، یک عمل جمع است یا عمل مشتق یک عمل تفریق است. انسان‌گرایی در ریاضیات: انسان‌گرایی در فلسفه ریاضیات تلاش می‌کند که ریاضیات را به‌عنوان یک محصول فرهنگی که حاصل تعاملات زندگی بشر است جلوه دهد. انسان‌گرایی در ریاضیات وظیفه‌ای دارد که ریاضیات را مانند یک فعالیت همه‌گیر بشری یا ریاضیات جهانی را همچون یک زبان جهانی برای مثال زبان انگلیسی نمایش دهد که این حاصل توافق اجتماعی است که در بین انسان‌ها صورت‌گرفته است و توانسته نقش خود را در پیشرفت جامعه بشری به‌خوبی ایفا کند، ولی این نقش در جامعه زمانی آشکار می‌شود که بتوانیم ریاضیاتی متناسب با نیازهای جامعه داشته باشیم که امروزه تا مقداری جامعه بشری به این خواسته رسیده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

حجم

۱۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۶۶ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان