دانلود و خرید کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان نازی نجات
کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان اثر نازی نجات

کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان

معرفی کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان

کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان اثری از نازی نجات، مریم ابراهیم آبادی، محبوبه خسروانی و فاطمه مهرابی است. این اثر با نگاهی جامع و کامل به بیماری سرطان، تاثیراتش بر زندگی خانوادگی و اجتماعی می‌پردازد و راهکارهایی ارائه می‌کند که در رفع چالش‌های موجود موثر است.

درباره کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان

با بروز سرطان، شخص، خانواده و دوستان او تغییرات بزرگی را تجربه می‌کنند. این تغییرات دامنه وسیعی دارند و بر جنبه‌های مختلف زندگی فرد تاثیر می‌گذارند و مشکلات بسیاری را هم به بار می‌آورند. فردی که به سرطان مبتلا شده است، علاوه بر تلاش برای به دست آوردن دوباره سلامتی خود، باید انرژی مضاعفی بگذارد تا مشکلات ناشی از آن را هضم و حل کند. از کم شدن میزان زمانی که می‌تواند با خانواده و دوستانش بگذراند گرفته تا مشکلات اقتصادی که درمان پرهزینه سرطان به دنبال دارد. در چنین مواقعی فشار بر دوش همه است و همه باید برای رفع این مشکل تلاش کنند. 

مولفان در کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان برنامه جامع و فراگیری را پیشنهاد داده‌اند که به بیماران مبتلا و خانواده‌هایشان کمک می‌کند تا در رفع مشکلات خود گامی بردارند. این کتاب ابتدا به معرفی علائمی می‌پردازد که در فرد مبتلا به وجود می‌آید. در ادامه به مراقبت‌های معنوی، بازتوانی فرد مبتلا، مراقبت‌های پایان زندگی و مراقبت‌های حمایتی در خانواده می‌پردازند تا به افراد و خانوده‌ها کمکی در راستای مقابله و رفع چالش‌ها کرده باشند. 

کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان کتابی عالی برای خانواده‌هایی است که بیماران مبتلا به سرطان دارند. کارمندان حوزه‌های سلامتی نیز می‌توانند از محتوای این کتاب استفاده کنند.

بخشی از کتاب مراقبت حمایتی و تسکینی در سرطان 

سرطان در جنبه‌های جسمی، عاطفی، روانی، اجتماعی، مالی و معنوی بر فرد بیمار و کل خانواده تاثیر می‌گذارد. سرطان یک رویداد غیرمنتظره در زندگی می‌باشد و واکنش‌هایی مانند شوک، کفر، سردرگمی، غم، خشم و... را موجب می‌گردد. بیماران بدنبال تشخیص سرطان سطوح بالایی از اضطراب، افسردگی، ترس، غم و عصبانیت را در کنار علائم جسمی مرتبط با سرطان و درمان آن، مانند خستگی، ضعف و درد را تجربه می‌کنند که باعث اختلال عملکردی در زندگی روزمره آنان می‌شود. همچنین تغییرات جنسی متعاقب ابتلا به سرطان تاثیرات قابل توجهی بر زندگی بیماران و همسرانشان دارد. از دیگر مشکلات، در ارتباط با بیماری سرطان، مسائل مالی و اختلال در توانایی کار کردن می‌باشد.

بعلاوه، بیماران مبتلا به سرطان نیازهای معنوی زیادی تجربه کرده و از معنویت به عنوان منبعی برای کنار آمدن با شرایطشان استفاده می‌کنند. بسیاری از آنها می‌گویند که با شنیدن کلمه "سرطان" زندگی هرگز به شکل اولیه برای آنها نبوده و نیست. در حالی که بعضی از افراد با استفاده از روش‌های معمول سازگاری یا روش‌های جدید، با تشخیص خود و چالش‌های مربوط به آن روبرو می‌شوند برخی دیگر از افراد این رویکردها را مفید ندانسته و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند.

مراقبت حمایتی و تسکینی به بیماران و خانواده‌هایشان کمک میکند تا بطور موفق با چالش‌ها روبرو شده، با نیازهایشان سازگار شوند و اضطراب و نگرانی آنها را از همان زمان تشخیص بیماری کاهش می‌دهد.

بار مسئولیتی که بر دوش مراقبت دهندگان به بیماران مبتلا به سرطان است، با ویژگی‌های مراقبت دهنده (اعضای خانواده) و مراقبت گیرنده (بیمار) مرتبط است.

سطوحی از اضطراب و نگرانی، محدودیتهای اجتماعی (کاهش زمان گذراندن وقت با خانواده و دوستان و احساس انزوای اجتماعی) و تاثیرات منفی بر سلامتی (اختلالات خواب و خستگی) در ارتباط با نقش مراقبتی، مسئولیت‌ها و وظایف مختلف، متوجه خانواده‌ها است.

خانواده‌ها مشکلات شغلی (از دست دادن شغل یا تغییر شغل) و اقتصادی (هزینه‌های درمان و هزینه‌های غیرمستقیم مانند رفت و آمد به مراکز درمانی) را نیز به دنبال نقشی که در مراقبت از بیمار دارند، تجربه می‌کنند.

بیماران مبتلا به سرطان و خانواده آنها، با چالش‌های قابل توجهی روبرو می‌شوند و نگرانی های متعددی را در طول دوره سرطان، همراه با نیازهای مراقبت حمایتی و تسکینی در زمینه‌های مختلف سلامتی شامل ابعاد جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی، مالی، اطلاعاتی و معنوی ابراز می‌کنند. بنابراین نیاز ضروری به برنامه‌هایی برای توسعه ارایه مراقبت‌های حمایتی در ابعاد مختلف برای بیماران متلا به سرطان با هدف ارتقای کیفیت مراقبت‌های سرطان و برطرف کردن نیازهای بیمارا ن و خانواده‌هایشان وجود دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

حجم

۱۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۷۶ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان