دانلود و خرید کتاب استادی عشق میگل روییز ترجمه پریچهر هیرادفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب استادی عشق

کتاب استادی عشق اثری از دون میگوئل روئیز، نویسنده کتاب مشهور چهار میثاق و با ترجمه پریچهر هیرادفر است. این اثر راهنمایی کاربردی برای هنر رابطه است.

درباره کتاب استادی عشق

دُن میگوئل روییز که پیش از این با نوشتن کتاب چهار میثاق قدرت قلم و عمق درک و بینشش را به جهانیان نشان داده است در کتاب استادی عشق، مفاهیمی عمیق را با بیانی ساده در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این کتاب هم ترکیبی از دانش امروزی و خرد باستانی تلتک‌ها است. روئیز خواننده را به جهانی سرشار از عشق، خرد، رهایی، شکیبایی، لذت بردن از مواهب زندگی و اعتماد به نفس فرا می‌خواند.

کتاب استادی عشق با داستانی آموزنده درباره عشق آغاز می‌شود. داستان از همان ابتدایش خواننده‌ها را به در آغوش کشیدن عشق بدون قید و شرط دعوت می‌کند. روییز معتقدر است که هر انسانی توان آفرینش، ادارهٔ زندگی خود و به واقعیت درآوردن باورهایش را دارد و برای این کار باید از عشق استفاده کند. او از باورهای ترس‌بنیاد و پیش‌فرض‌های تحلیل‌برندهٔ عشق که روابط آدمی را پر از رنج و اندوه می‌سازند، پرده برمی‌دارد و به مخاطبانش می‌آموزد چگونه زخم‌های عاطفی‌اش را مرهم نهد. آزادی و شادمانی را که حق اساسی اوست، بهبود ببخشد و روح بازیگوشی را که برای روابط عاشقانه ضروری‌ است، جایگزین آن زخم‌ها سازد. 

این کتاب به مخاطبان می‌گوید که اهلی شدن و کمال‌طلبی به انکار خود می‌انجامد، جنگ قدرت و کنترل، همهٔ روابط را به آهستگی از میان می‌برد، او به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا انسان‌ها در پی شکار عشق، درون دیگران هستند، چگونه می‌توانند عشق را درون خود به چنگ آورند؟ و سرانجام چگونه می‌توان خود و دیگران را بخشید؟

کتاب استادی عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام کسانی است که دوست دارند خودشان را بشناسند و زندگی خود را با کمک عشق که میوه شادی است، دگرگون کنند. اگر از زخم خوردگان روابط عاطفی و عاشقانه هستید، کتاب استادی عشق بهترین کتابی است که می‌توانید بخوانید. 

درباره‌ دون میگوئل روئیز

دون میگوئل روئیز از سرخ‌پوستان آمریکای مرکزی، ۲۷ اوت ۱۹۵۲ متولد شده است. او ابتدا به عنوان جراح مشغول به کار شد اما بعد از تصادفی مرگبار از کار جراحی دست کشید. او سال‌ها نزد مادرش ماند تا خرد تولتک‌ها را بیاموزد و مدتی را هم نیز شاگرد یکی از شمن‌های صحرا بود. کتاب‌های دون میگوئل روئیز عموما درباره‌ خرد و حقیقت وجود انسان‌ها است. از مشهورترین کتاب‌های او می‌توان به چهار میثاق اشاره کرد. این کتاب تا هشت سال پس از انتشارش، در لیست پر‌فروش‌ترین کتاب‌ها قرار داشت. همچنین کتاب میثاق پنجم که در ادامه‌ی چهار میثاق نوشته شده است. 

بخشی از کتاب استادی عشق

با زیر نظر گرفتن بچه‌ها می‌توانید بفهمید چگونه عشق واقعی و آزادی نابود می‌شود. فرض کنید کودکی دو - سه ساله در پارکی سرگرم دویدن است و خوش می‌گذراند. مادرش آنجا مراقب پسر کوچک خود است و می‌ترسد او زمین بخورد و خودش را زخمی کند. مادر در لحظه‌ای خاص تصمیم می‌گیرد فرزندش را از دویدن بازدارد، اما کودک گمان می‌کند مادرش قصد بازی با او را دارد، بنا بر این می‌کوشد تندتر از او بدود. اتومبیل‌ها در خیابان نزدیک پارک در حال رفت و آمد هستند و این موضوع، مادر را بیش‌تر وحشت‌زده می‌کند، اما سرانجام مادر موفق می‌شود فرزندش را بگیرد. کودک از مادرش انتظار دارد به بازی ادامه دهد، اما مادر به جای بازی، با کف دست ضربهٔ محکمی به نشیمنگاه او می‌نوازد. بوم! بچه یکه‌ای شدید می‌خورد. شادی کودک بیانی از عشق بود که از وجودش بیرون می‌آمد و اکنون نمی‌داند چرا مادرش با او چنین می‌کند. این ضربه کم‌کم و با گذر زمان، عشق را متوقف می‌سازد. بچه معنی واژه‌ها را نمی‌داند، با این وجود می‌تواند بپرسد «چرا»؟

دویدن و بازی کردن، ابراز عشق است، اما دیگر بی‌خطر نیست، زیرا وقتی عشقتان را ابراز کنید، پدر و مادر، شما را تنبیه می‌کنند. آن‌ها شما را به اتاقتان می‌فرستند و اجازه ندارید کاری را که دوست دارید، انجام دهید. آن‌ها می‌گویند پسر بد یا دختر بدی شده‌اید. این سرزنش، شما را ناراحت می‌کند که به معنی تنبیه است.

در روش پاداش و تنبیه، احساس عدالت و بی‌عدالتی وجود دارد، این که چه چیزی منصفانه و چه چیزی نامنصفانه است. احساس بی‌عدالتی مانند کاردی‌ست که زخم‌های عاطفی را در ذهن می‌گشاید، سپس بر اساس واکنش ما نسبت به بی‌عدالتی، ممکن است احساسات سمی، زخم را عفونی کند. چرا برخی از زخم‌ها عفونی می‌شوند؟ 

نظرات کاربران

Majid
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

ترجمه‌های خانم هیرادفر واقعاً بی‌نقصه.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
وقتی کسی می‌گوید «تو مرا خشمگین کردی یا آزردی»، حقیقت ندارد. حقیقت این است که شما به زخم ذهنی او دست زده‌اید و او به این دلیل که دردش آمده، واکنش نشان داده است.
الهام
اگر در رابطه‌ای مورد سوء استفاده قرار بگیرید، به این دلیل است که سوء استفاده را پذیرفته‌اید و باور دارید که سزاوار آن هستید.
الهام
«نابینایی هیچ فرد نابینایی، به اندازهٔ کسی که نمی‌خواهد ببیند، نیست. ناشنوایی هیچ انسان ناشنوایی، به اندازهٔ کسی که نمی‌خواهد بشنود، نیست. نادانی هیچ دیوانه‌ای، به اندازهٔ کسی که نمی‌خواهد بفهمد، نیست.»
الهام
اجازه دهید شریک زندگی‌تان خودش باشد. شریک زندگی‌تان حق دارد خودش باشد؛ او حق دارد آزاد باشد. وقتی مانع آزادی همسرتان می‌شوید، مانع آزادی خودتان هم می‌شوید، زیرا برای کنترل همسرتان باید مدام کنار او باشید تا ببینید او چه کاری می‌کند و چه کاری نمی‌کند، در حالی که اگر خودتان را دوست داشته باشید، هیچ گاه از آزادی شخصی‌تان دست نمی‌کشید.
الهام
دانش، ما را به سوی خودمان هدایت نمی‌کند، بلکه خرد این وظیفه را به عهده دارد. باید میان دانش و خرد تفاوت قایل شویم، زیرا این دو یکسان نیستند.
الهام
برقراری رابطه یک هنر است. استادی در آفرینش دنیایی دونفره، دشوارتر از آفرینش دنیای یک‌نفره است. برای این که هر دو طرف رابطه خوشحال باشید، باید نیمهٔ مربوط به خودتان را کامل نگه دارید.
الهام
آن چه آدم‌ها عشق می‌نامند، چیزی جز رابطه‌ای هراس‌انگیز بر مبنای مهار یکدیگر نیست. پس احترام کجاست؟ آن عشقی که ادعای داشتنش را می‌کنند، کجاست؟ عشق وجود ندارد. زوج‌های جوان در محضر پروردگار، در برابر خانواده و دوستانشان پیمان‌های بسیاری با هم می‌بندند: «تا ابد در کنار هم می‌مانیم، به همدیگر عشق می‌ورزیم و احترام می‌گذاریم و در خوشی و ناخوشی کنار هم می‌مانیم.» آن‌ها قول می‌دهند که همدیگر را دوست داشته باشند و گرامی بدارند. آن‌ها پشت سر هم به همدیگر قول می‌دهند و این پیمان‌ها و وعده و وعیدها ادامه می‌یابد. شگفت‌انگیز است که آن‌ها این قول‌ها را از صمیم قلب باور می‌کنند، اما پس از یک هفته، یک یا چند ماه که از مراسم ازدواجشان می‌گذرد، درمی‌یابیم که آن‌ها هیچ یک از این پیمان‌ها را حفظ نمی‌کنند. آن چه باقی می‌ماند، جنگی‌ست بر سر این که کدام یک، اختیار دیگری را در دست بگیرد. چه کسی تأمین‌کنندهٔ مواد و چه کسی معتاد به آن باشد. پس از چند ماه درمی‌یابید که احترامی که آن زوج سوگند یاد کردند به یکدیگر بگذارند، رخت بربسته است. شما می‌توانید رنجش و سموم حاصل از هیجانات خشم‌آلود را ببینید که چگونه اندک‌اندک به آن‌ها آسیب می‌زند و رو به فزونی می‌گذارد تا این که دیگر آن‌ها از یاد می‌برند چه وقت به پایان عشقشان رسیده‌اند.
الهام
واقعیت در این دنیا نسبی‌ست. واقعیت پیاپی تغییر می‌کند، زیرا ما در جهان خیال زندگی می‌کنیم. آن چه اکنون واقعیت دارد، ممکن است در آینده واقعیت نداشته باشد. امکان دارد بعدها دوباره شکل واقعیت به خود بگیرد. حقیقت در جهنم هم می‌تواند فقط یک تصور دیگر باشد؛
الهام
«شما حقیقت را خواهید دانست و آن حقیقت، شما را آزاد خواهد کرد.»
الهام

حجم

۱۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۲۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان