دانلود و خرید کتاب رهایی از قضاوت گابرییل برنشتاین ترجمه محمدمهدی قاسلمو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رهایی از قضاوت اثر گابرییل برنشتاین

کتاب رهایی از قضاوت

انتشارات:نشر البرز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رهایی از قضاوت

کتاب رهایی از قضاوت نوشته گابرییل برنشتاین است که با ترجمه محمد مهدی قاسملو منتشر شده است. این کتاب سعی دارد با نگاهی متفاوت ما را از چرخه معیوب قضاوت دور کند. کتاب رهایی از قضاوت روالی روشن و گام به گام برای رهایی از باورهایی که مانع از زندگی بهتر می‌شود.

درباره کتاب رهایی از قضاوت

عشق سرشت حقیقی همهٔ ماست. اما در جایی از زندگی و معمولاً در کودکی، بعضی اتفاقات بیرونی باعث می‌شوند تا ما از سرشت حقیقی خودمان دور شویم. این جدایی از عشق در ما حس ویژه بودن یا ناکارآمدی ایجاد می‌کند و منتهی به تنهایی و بالطبع، ترس می‌شود. ما می‌خواهیم خودمان را از آن ترس محافظت کنیم، به‌همین‌خاطر آن را به شکل قضاوت به بیرون فرافکن می‌کنیم.

می‌دانیم که موجوداتی عاشق و درپیوند با هم هستیم اما موقع جداافتادن، در خوابیم و پیوند با حقیقت عاشقمان را قطع کرده‌ایم. این جداافتادن درک خود جعلی ما براساس قضاوت است. ما با این درک جعلی از خودمان بزرگ می‌شویم تا در جهان جداافتادن احساس امنیت کنیم.

در عمق وجودمان و بدون آنکه بدانیم، خودمان را به‌خاطر جدایی از حقیقت قضاوت می‌کنیم و این خود باعث احساس شرم و گناه می‌شود. این گناه ناخودآگاه چنان دردناک است که چاره‌ای نداریم جز اینکه آن را به بیرون فرافکن کنیم تا رنجمان کاهش یابد. با فرافکنی قضاوت به دیگران، احساس گناه خودمان را انکار و سرکوب می‌کنیم. این کار خود به‌صورت نیمه‌خودآگاه باعث می‌شود احساس گناهمان بیشتر شود زیرا می‌دانیم این قضاوت شخصیت حقیقی ما نیست. سپس گناهی که از قضاوت دیگران حس می‌کنیم به خودمان برمی‌گردد و دور باطل دوباره شروع می‌شود. این چرخهٔ قضاوت است. قضاوت واکنش اعتیادی به دردهای عمیق است. نخستین درد همان جداافتادن از عشق است. از منظر روحانی، ترجیح ترس و جداافتادن به عشق موجب دوری ما از حقیقت می‌شود. در این جداافتادن گسسته می‌شویم و پیوند با وجود درونمان را از دست می‌دهیم. این کتاب شما را از قضاوت دور می‌کند.

خواندن کتاب رهایی از قضاوت را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به یک زندگی شادتر پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب رهایی از قضاوت

از لحظهٔ جدایی، کابوسمان آغاز شده و عادت قضاوت ما را در خواب غفلت نگه داشته است. رهایی از قضاوت همان بیداری و بازگشت به آرامش است.

وقتی از سرشت قضاوت خودم آگاه‌تر شدم احساس کردم درحال بیدار شدن هستم. با عشق به رفتارم نگاه کردم و متوجه شدم لحظات ظاهراً معصومانه و ناچیز قضاوت درست مثل حمله و منفی‌نگری بیرونی ویرانگر است. دیگر نمی‌توانستم احساس گناه گرفتاری در چرخهٔ قضاوت را نادیده بگیرم. تصمیم گرفتم به‌جای دورزدن آن، انکار یا پشت گوش انداختنش، با آن روبه‌رو شوم.

بنابراین عزم خودم را جزم کردم تا از چرخهٔ قضاوت رها شوم. می‌دانستم اگر تصمیمم برای پایان دادن به این چرخه جدی باشد باید راه‌حل آن را هم بپذیرم-حتی اگر مجبور شوم نظام عقیدتی همیشگی‌ام را عوض کنم. به‌همین‌خاطر وارد یک برههٔ رشد شخصی و روحانی شدم و تمرینات تحول برای رهایی از قضاوت را آغاز کردم.

این فرایندی برای تغییر نظام عقیدتی قضاوت است؛ نظامی که آن‌همه درد و رنج تولید کرده باید تغییر کند تا ما بتوانیم روی آرامش را ببینیم. ازطریق مسیر شخصی درمان، شش قدم خلق کردم که در این کتاب ارائه شده. خودم این شش قدم را کار کردم و هنوز هم هر روز آن را تمرین می‌کنم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸)
اگر ندای راهنمای درونتان را سرکوب کنید چه اتفاقی خواهد افتاد. یادتان باشد این کار برای بازگشت شما به حقیقت وجودتان است. شهودی که دریافت می‌کنید صرفاً شما را به روان عاشقتان بازمی‌گرداند. به این فرایند اعتماد کنید و با گوش فرادادن به راهنمایی دریافتی، از آن پیروی کنید. من دعا را قدم سوم رهایی از قضاوت قرار داده‌ام چون می‌خواستم ابزاری برای حمایت از شما در این کار ارائه داده باشم. از دعا به‌عنوان راهنمای بازگشت به عشق استفاده کنید. چیزی قوی‌تر از رهاکردن نیاز به کنترل و تکیه بر قدرتی برتر از خودتان وجود ندارد تا افکار و انرژی‌هایتان را اصلاح کنید. وقتی دست از جنگیدن
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲
شما مختارید که راهنمایی دریافتی خودتان را نادیده بگیرید اما این کار باعث می‌شود تا خودتان را ناخودآگاه بیشتر قضاوت کنید. احساس خواهید کرد که انگار حقیقت خود را انکار می‌کنید. این کار موجب شرمساری و احساس گناه بیشتر خواهد شد و چرخهٔ قضاوت را دوباره فعال
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲
«دعا واسطهٔ معجزه است.» وقتی دعا می‌کنیم برداشت خودمان را از ترس به عشق تبدیل می‌کنیم. دعا دعوت روحانی برای پاک‌سازی ذهن است. برداشت خودمان از حمله را می‌شوییم و عشق را جای‌گزین آن می‌کنیم. با دعاکردن برای دوستم و آرزوی خوش‌بختی
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲
بودن در مسیر روحانی بخش اعظم عمرم نشان داده که سپردن کامل زندگی به مراقبت یک نیروی برتر منطقی‌تر از سعی در کنترل تمام جزئیات است. اما حتی با تمام ایمان و تمرین و ارتباطم با روح، خیلی‌اوقات دچار فراموشی می‌شوم.
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲
او از اینکه چقدر وقتمان را صرف چیزی که نمی‌خواهیم می‌کنیم حرف زد. وقتی قضاوت سرلوحهٔ کار باشد گرفتار چیزی می‌شویم که نمی‌خواهیم و فقط بیشتر در آن فرو می‌رویم. توضیح داد که وقتی سعی می‌کنیم همه‌چیز را کنترل کنیم و حواسمان را معطوف نواقص کنیم، عملاً ایمانمان را ضعیف می‌کنیم. ما باید کاملاً به نیروی برتر اعتماد کنیم تا رها شویم. باید عشق را سرلوحهٔ همهٔ کارها قرار دهیم.
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲
جوئل آستین داشت در تلویزیون موعظهٔ انجیل می‌کرد. خیلی وقت بود دورادور طرفدار برنامه‌هایش بودم اما هیچ‌وقت موعظه‌هایش را گوش نکرده بودم. داشت جلوی هزاران نفر و برای میلیون‌ها مخاطب تلویزیونی سخنرانی می‌کرد. اولین کلامی که از دهانش درآمد این بود: «آیا هیچ‌وقت ذهنتان درگیر کاری شده که هیچ کنترلی روی آن ندارید؟» تقریباً داد زدم و گفتم: «آره، جوئل، شده!» وی ادامه داد که وقتی این کار را می‌کنیم خودمان را به‌خاطر مشغلهٔ فکری روی چیزی کوچک قضاوت می‌کنیم و این باعث دور باطل می‌شود.
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲
گفتهٔ گری: ای‌اف‌تی بر این اساس عمل می‌کند که هر قسمت زندگی شما به اصلاح نیاز داشته باشد، مسائل احساسی حل‌نشده‌ای در آن وجود دارد... این اساس شامل درک این نکته است که هرچه مسائل احساسی حل‌نشدهٔ بیشتری حل شود، از رهایی احساسی و آرامش بیشتری در زندگی برخوردار خواهید بود... پس ای‌اف‌تی می‌تواند فرایندی مستمر برای حل
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲
کریگ، خالق ای‌اف‌تی گفته: «علت تمامی احساسات منفی اختلال در سیستم انرژی بدن است.» گری عقیده دارد که احساسات منفی ناشی از تجربه
کاربر ۵۹۲۸۴۶۲

حجم

۲۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

حجم

۲۷۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان