دانلود و خرید کتاب کلید فلسفه پل کلاینمن ترجمه محمداسماعیل فلزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب کلید فلسفه

کتاب کلید فلسفه اثری از پل کلاینمن با ترجمه محمد اسماعیل فلزی است. این اثر، کتابی برای آشنایی با تاریخ اندیشه است و ما را با تاریخ فلسفه از سقراط و افلاطون تا اخلاق و مابعدالطبیعه آشنا می‌کند.  

درباره کتاب کلید فلسفه

فلسفه چیست؟ آیا فلسفه خواندن نفعی برای ما دارد؟ ممکن است شما هم این را شنیه باشید که بسیاری خواندن فلسفه را برابر با اتلاف وقت بدانند. اما اگر بدترین حال ممکن را هم در نظر بگیریم، خواندن فلسفه نوعی ورزش فکری است که باعث می‌شود توان انسان در نقد و تحلیل بالا برود. باید دانست که فلسفه هم مانند هنر محصول فراغت آدمی است و دلیل به وجود آمدن و خاستگاه آن حیرت بشر از بودن در این جهان است. ما می‌توان به هستی به چشم حجمی سیال بنگریم که رهسپار نامتناهی است. در این صورت فلسفه تلاشی است برای حلاجی و کند و کاو در آن. یا به گفته ارسطو علم به موجودات از آن نظر که وجود دارند. 

پل کلاینمن در کتاب کلید فلسفه تلاش کرده است تا با زبانی ساده و قابل فهم، مسائل بنیادی فلسفه و دیدگاه‌های بزرگترین اندیشمندان جهان را به ما معرفی کند. او برای این کار از تصاویر و نمودارهای گویا استفاده کرده است تا خواننده را به درک و تعمق بیشتر علاقه‌مند کند. کتاب با فلسفه پیشاسقراطی آغاز می‌شود و با اندیشه‌های باروخ اسپینوزا به پایان می‌رسد. 

پل کلاینمن همچنین ضمیمه‌ای برای کتاب ارائه کرده است که به تبیین فلسفه دین  پرداخته و واژگان فلسفی مانند ابژه و سوژه، اصل دلیل کافی، ذات، تغییر و ... را توضیح داده است.

کتاب کلید فلسفه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کلید فلسفه برای تمام آن‌هایی است که دوست دارند با فلسفه آشنا شوند و دیدگاه‌های بزرگ‌ترین اندیشمندان جهان را درباره فلسفه بدانند.

بخشی از کتاب کلید فلسفه

واژه فلسفه به معنی «عشق به خرد» است. در واقع عشق به خرد بود که فلاسفه را واداشت تا پرسش‌های بنیادی در این‌باره که ما کیستیم و چرا در اینجا حضور داریم را مطرح کنند. با نگاهی سطحی فلسفه را می‌توان بخشی از علوم اجتماعی (انسانی) در نظر گرفت. اما با خواندن این کتاب معلوم می‌شود فلسفه چیزی فراتر از این است. فلسفه به هر موضوعی که به فکر ما برسد مربوط می‌شود. فلسفه فقط سرگرمی جمعی از یونانی‌ها که زمانی دور هم جمع می‌شدند و همدیگر را سؤال‌پیچ می‌کردند نیست (اگرچه این هم نوعی فلسفه است)، بلکه کاربردهای واقعی نیز دارد: از طرح سؤال‌های اخلاقی دربارۀ سیاست حکومت گرفته تا وضع الگوریتم‌های منطقی برای برنامه‌ریزی رایانه‌ها همه ریشه در فلسفه دارند.

از راه فلسفه است که می‌توان به بررسی معنی زندگی، شناخت، اخلاق، واقعیت، وجود، خدا، خودآگاهی، سیاست، مذهب، اقتصاد، هنر و زبان پرداخت و در واقع فلسفه حد و مرز ندارد.

در دیدگاهی گسترده‌تر فلسفه با شش درون‌مایۀ اصلی سروکار دارد:

۱. مابعدالطبیعه: مطالعۀ عالم و واقعیت؛ 

۲. منطق: اینکه چگونه می‌توان بحث و گفتگوی معتبر و درستی ارائه داد؛ 

۳. معرفت‌شناسی: مطالعۀ دانش و چگونگی راه‌های کسب آن؛ 

۴. زیبایی‌شناسی: مطالعۀ هنر و زیبایی؛ 

۵. سیاست: مطالعه حقوق سیاسی، حکومت و نقش شهروندان؛ 

۶. فلسفه اخلاق: مطالعۀ اخلاق و اینکه انسان چگونه باید زندگی کند.

نظرات کاربران

کاربر ۲۱۱۵۵۲۴S99VA2THVB16G
۱۴۰۲/۰۹/۱۶

سلام. این کتاب مثل تمام کتابهایی که من تا حالا از انتشارات مازیار خواندم عالیه مخصوصا از تمثیل غار به بعدش تاریخچه فلسفه رو خیلی خلاصه در ابتدا بیان میکنه و بعدش می‌ره سر اصل مطلب که مطالب بسیار روان و

- بیشتر
کاربر ۳۹۵۷۲۳۵
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

چقدر فوق العاده بود بهترین کتاب فلسفی که خوندم 3

Mehrdad Rahmani
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

کتابهای نشر مازیار بسیار مفید با ترجمه عالی و خوش‌خوان هستند. حتی کتابهای سنگین فلسفه از این انتشارات بسیار روان و قابل فهمند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۴٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان