دانلود و خرید کتاب عفاف گرایی در غرب زینب برخورداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عفاف گرایی در غرب اثر زینب  برخورداری

کتاب عفاف گرایی در غرب

معرفی کتاب عفاف گرایی در غرب

کتاب عفاف گرایی در غرب پژوهشی به قلم زینب برخورداری درباره گسترش حجاب در غرب و گرایش مردم این جوامع به رعایت عفاف و حجاب است.

 درباره کتاب عفاف گرایی در غرب

عفاف و حجاب موضوع تحقیقات، پروژه‌ها و طرح‌های زیادی در سال‌های اخیر در کشور شده است. کتاب‌های گوناگونی در زمینه اطلاع‌رسانی، بیان احکام شرعی و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب، به زیور طبع آراسته شده است. از دیگر فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه، نوشتارها و آثاری در بررسی معضلات آزادی جنسی و بی‌بندوباری در کشورهای غربی و ارائه آمار در این زمینه است. کتاب‌هایی در نقد و بررسی جنبش‌های فمنیستی و آزادی‌خواهانه زنان، هم‌چنین کتبی با محوریت خانواده و روش‌های تحکیم و تقویت آن نیز در زمره فعالیت‌ها در این زمینه جای می‌گیرند.

زینب برخورداری در این کتاب به معرفی و نقد جریان نوظهور خویشتن‌داری جنسی در غرب می‌پردازد. در این موضوع به جز نوشته‌هایی پراکنده و انگشت‌شمار به زبان فارسی، منابع دیگری وجود ندارد. پیش از این نوشتار، اطلاع‌رسانی‌ها درباره عفاف و پوشش تا بیان آسیب‌های اجتماعی مغرب زمین پیش رفته است، اما درباره عزم ملی بر بازگشت به رعایت عفاف، به عنوان راهکاری برای برون‌رفت از معضلات جنسی، کتاب چندانی موجود نیست. نوشتار حاضر در زمره اولین آثار در اطلاع‌رسانی مکتوب در زمینه آخرین تحولات و چالش‌های مغرب زمین، به‌ویژه آمریکا، درباره آموزه عفاف و پوشش است.

 خواندن کتاب عفاف گرایی در غرب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان و پژوهشگران حوزه جامعه‌شناسی دین مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب عفاف گرایی در غرب

رنسانس به عنوان تحولی عظیم، تأثیرات ژرف و متفاوتی در ساختارهای مختلف زندگی مغرب زمینیان بر جای گذاشت. با ورود تفکرات جدید به عرصه‌های گوناگون ایمان مسیحی و چالش‌های عمیق با باورهای دینداران، تمامی ساحت‌های وابسته به ایمان مسیحی دچار تحول شد. موضوع مورد بررسی و زمینه‌های ناظر به عفاف و پوشش نیز از این تحولات مصون نماند و تغییرات اساسی یافت. وقوع انقلاب صنعتی و به تبع آن اشتغال زنان و تغییر دیدگاه‌ها و کارکردها درباره آن‌ها، مباحث جدید و شبهات اساسی را پیش روی تفکر رایج و سنتی گذشته قرار داد.

در میانه قرن هفدهم، در انگلستان گروهی از مخالفان به رهبری جورج فوکس۹ برای اولین بار دیدگاه‌های اصلاح گرایانه را برای حقوق زنان و مردان مطرح کردند. در تفاسیر متون مسیحی، ایشان معتقد شدند که گناه آدم و حوا که به نابرابر پنداشتن زن و مرد منجر شده است، با پیروی از مسیح (ع) قابل جبران خواهد بود. زنان، متعهد به پیروی از شوهران خویش نیستند، بلکه هر دو باید از خداوند اطاعت کنند. این جنبش‌ها در قرن هجدهم با عنوان شیکرها۱۰ در آمریکای شمالی تجدید حیات یافتند و زمینه بسیاری از تحولات در قرن نوزدهم شدند. تعدیل تفکرات مسیحی درباره زنان از دستاوردهای این جنبش‌ها بود. (هولم؛ بوکر، زن در ادیان بزرگ جهان، ۹۰)

اندیشه‌های فلاسفه رنسانس و به چالش کشیده شدن اصل ادیان و ماوراءالطبیعه، بحث‌های علل گرایش به ادیان را پیش کشید.

مرجعیت دین به عنوان اولین و آخرین تصمیم‌گیرنده در زندگی بشر بسیار کم‌رنگ شد و نظرات جایگزین از سوی اندیشمندان مدرن و تحت تأثیر تحولات جامعه، به مَنَصه ظهور رسید. اگرچه از قرن چهارم میلادی به واسطه روی کار آمدن و قدرت گرفتن اولین حکومت‌های دینی معطوف به مسیحیت به تدریج تقسیم‌بندی شهروندان بر اساس سلایق و علایق شروع شد، اما در سال ۱۹۰۵ برای نخستین بار رسماً جدایی کلیسا از امور سیاسی در قانون اساسی فرانسه به تصویب رسید که البته در آن زمان، بیشتر تأکید بر کنار گذاشتن نقش کلیسا در آموزش مدارس داشت و این به معنای ابزاری برای صیانت از آزادی فکری و اعتقادی افراد بود. (جاوید، لائیسیته، مسیحیت و سیاست، ۴۰ ـ ۴۵) با همین رویکرد دیدگاه‌های کتاب مقدس و آموزه‌های دینیِ پیش از آن نیز به شدت مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

نظرات کاربران

Sepidaar
۱۴۰۰/۰۸/۲۶

عالی بود👌🏻

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ین‌که «چرا یک زن نباید حتی در پوشش خود آزاد باشد؟ چرا یک زن نباید در روابط جنسی خود حق تصمیم‌گیری داشته باشد؟ چرا یک زن محکوم به باروری و تربیت فرزندان و اتلاف عمر خود برای افراد دیگر است و این در حالی است که جوامع، همه این حقوق را به مردان داده‌اند؟»
کاربر ۲۳۶۲۲۱۰
ین‌که «چرا یک زن نباید حتی در پوشش خود آزاد باشد؟ چرا یک زن نباید در روابط جنسی خود حق تصمیم‌گیری داشته باشد؟ چرا یک زن محکوم به باروری و تربیت فرزندان و اتلاف عمر خود برای افراد دیگر است و این در حالی است که جوامع، همه این حقوق را به مردان داده‌اند؟»
کاربر ۲۳۶۲۲۱۰

حجم

۳۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۳۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۴۰۰
تومان