دانلود و خرید کتاب حلزون های خانه به دوش سیدمرتضی آوینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حلزون های خانه به دوش اثر سیدمرتضی آوینی

کتاب حلزون های خانه به دوش

معرفی کتاب حلزون های خانه به دوش

حلزون های خانه به دوش که در انتشارات واحه به چاپ رسیده است، یکی از نوشته‌های شهید آوینی درباره پیشرفت اقتصادی یا تکامل فرهنگی است.

درباره کتاب حلزون های خانه به دوش

نوشــته‌های شهید سید مرتضی آوینی پس از شهادت ایشان، ابتدا به صورت پراکنده و محدود توسط کانون فرهنگی هنری ایثارگران به چاپ رسید، سپس نشر ساقی مجموعه آثار را در ۱۲ عنوان چاپ و منتشر کرد، و از این پس، این مجموعه در انتشارات واحه و زیر نظر خانواده آن شهید به چاپ می‌رسد تا به یاری خدا بار دیگر در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

به استثنای سه کتاب فتح خون، فردایی دیگر و اولین جلد آینه جادو که شهید آوینی، خــود در زمان حیات، مقالاتش را انتخاب و تدوین کرد، باقی آثار ایشــان، در واقع جمع‌آوری مقالاتی پراکنده در نشریات گوناگون است که بنا به تشخیص و سلیقه ناشرین مختلف دسته‌بندی و منتشر شده است. اگر خود ایشان هنوز در میان ما بود، شاید این کتاب‌ها هرگز منتشر نمی‌شد

یا به شکل دیگری تنظیم می‌شد. به هر جهت، غیر از سه کتاب مورد اشاره، آنچه منتشر شده و می‌شود کتاب‌های شهید آوینی محسوب نمی‌شوند، بلکه مجموعه آثار نوشته شده توسط ایشان به حساب می‌آیند که در دوره‌های مختلف زمانی و به منظور چاپ در مطبوعات در همان ایام و روزگار تدارک دیده شده بودند و نه به منظور تبدیل به یک کتاب که اثر ماندگارتری است. این نکته‌ای است که بهتر است خواننده محترم این کتاب‌ها از ابتدا در نظر بگیرد و توجه داشته باشد که با کتاب‌هایی گردآوری شده مواجه است، نه کتاب‌های تألیفی به معنای متعارف.

کتاب حلزون‌های خانه به دوش مقالات شهید آوینی را درباره جریان روشنفکری و نسبت آن با انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ، هنر و مطبوعات دربرمی‌گیرد و مطالب آن از مجموعه مقالاتی که در طول ســال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ نگارش یافته و در ماهنامه سوره به چاپ رسیده‌اند گزینش شده است.

در چاپ حاضر،کتاب نســبت به چاپ‌های قبلی تغییری پیدا نکرده و تنها ویراستار محترم توضیحاتی در پای صفحات کتاب افزوده که با علامت «و» مشــخص شده است. نقل اقوال دیگــران در اغلب موارد با مآخذ اصلی تطبیق یافتــه و نقطه‌گذاری و املای کلمات به همان صورت نخستین حفظ شــده اما در رسم‌الخط تغییراتی ایجاد شده است. نمایه‌هایی هم برای استفاده علاقه‌مندان در پایان کتاب آمده است

خواندن کتاب حلزون های خانه به دوش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به آثار شهید آوینی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

بیوتن
۱۴۰۱/۰۲/۳۰

این کتاب مجموعه ای از چند مقاله شهید آوینی در باب مسائل و موضوعات فرهنگی است. با پایان جنگ و رحلت حضرت امام (ره) ، نحله ها و جریاناتی به شیوه نرم در پی مقابله با نظام نوپای جمهوری اسلامی

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
آزادی غربی توهمی بیش نیست؛ با این آزادی، بشر بندهٔ تمنیات خویش می‌شود و فراعنهٔ جدید عالم ـ که بوش و ریگان و سیاست‌مداران کنونی جهان جز دست‌نشاندگان آنها نیستند ـ فرصت حاکمیت می‌یابند. آنها بر جهان شهوات بشر حکم می‌رانند. پس این آزادی، عین بندگی و بردگی است، منتها به صورتی پنهان... و با همین رشته‌های پنهان است که فراعنهٔ یهودایی این عصر جاهلی شیرازهٔ جان افراد بشر را در کف سیطرهٔ خویش گرفته‌اند و آنان را به هر سوی که می‌خواهند می‌برند... و بشر تا خود را از این تمنیات خلاص نکند نمی‌تواند به آزادی حقیقی دست یابد و سیطره و ولایت طاغوت‌ها را انکار کند.
بیوتن
مشخصهٔ اصلی انسان اختیار و آزادی اوست و همین اختیار است که تاریخ را بر اساس قواعدی ثابت و لایتغیر شکل می‌دهد. اگر انسان‌هایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد. هر دوره از تاریخ با عهد جدیدی آغاز می‌شود که متضمن شکستن عهد پیشین است و لذا، در آغاز این تحول عظیم تاریخ، ما را نمی‌توان با توهمِ امروزی‌بودن یا نبودن فریفت. اگر بنا بود ما معیارهای روز را بپذیریم، دیگر چه داعیه‌ای بود که خود را به رنج انقلاب و جنگ دچار کنیم؟ جنگ را بر ما تحمیل کردند تا این فکر تازه را به بند کشند و نتوانستند.
بیوتن
آقایان! این عصری که شما سنگ آن را به سینه می‌زنید یکی از اعصار جاهلیت است و تفاوت آن با دیگر اعصار جاهلی در آن‌جاست که این بار جاهلیت را تئوریزه کرده‌اند و به آن صورتی علمی بخشیده‌اند.
بیوتن
این عصر، چه قبول بکنید و چه نکنید، عصر خرافات است و ما مأمور به مبارزه با این خرافه‌گرایی مدرن هستیم... و یکی از بزرگ‌ترین خرافه‌های رایج در این عصر، «نظریهٔ ترقی» است. نظریهٔ ترقی بر این فرض که ارتقای تاریخی انسان سیری خطی دارد بنا شده است و از لفظ «ارتقا» نیز صرفاً ملاحظات مادی و حیوانی زندگی بشر را مراد کرده‌اند، حال آن‌که تکامل و تعالی انسان در ارتقای مادی، ولنگاری و رفاه بیش‌تر نیست. کمال انسان در قرب خداست و این قرب، خلاف تصور آقایان، با قناعت بیش‌تر ملازمه دارد تا اسراف در مصرف و تمتع دیوانه‌وار. ما کمال بشر را در تکنولوژی پُست‌مدرن نمی‌جوییم تا برای دست‌یابی بدان، خود را به غرب و شرق تسلیم کنیم... و البته از جانبی دیگر، معتقدیم که می‌توان تکنولوژی را در یک نظام هدایتی مناسب به استخدام کشید ـ با احتیاط فراوان، چرا که ماشینیسم ذات تکنولوژی است.
بیوتن
عارف حقیقی مست می اَلَست است و عارف دروغین مست می پلشت آب انگور.
مَمْسِیْن
«دموکراسی غربی، حکومتی فرعونی است که بنیان استعباد و استثمار خویش را با رشته‌هایی پنهان بر بهیمیت بشر استوار داشته است.»
بیوتن
آقایان! شما در میان این اقیانوس عظیم جزیرهٔ تنها و کوچکی هستید یادگار احاطهٔ غرب بر کشورمان. پشت به تاریخ نکنید و روی به فرهنگ و مردم و تقدیر تاریخی قوم خویش بیاورید و اگر نه، این دریای مواج شما را خواهد بلعید و حتی جای پاهایتان را نیز خواهد شُست
AM1648
«جهان‌شهرِ هر روز کوچک‌ترشونده». اگر ظلمی به وسعت یک جهان گسترده شود آیا ضرورت مبارزه با آن از میان می‌رود؟
AM1648
اگر در تاریخ جدید غرب روشن‌فکران منشأ اثرات سیاسی بوده‌اند، در این‌جا این وظیفه همواره بر گردهٔ روحانیون و رهبران مذهبی مردم بوده است. در این کشور مردم هرگز گرفتار دام انتلکتوئلیسم نشده‌اند و واکنش آنها در برابر خود شما آقایان، مؤیدی است بر این مدعا. در این‌جا آیت‌الله شیرازی (ره) حکم حرمت تنباکو می‌دهد و اگر مصدق‌السلطنه توسط آیت‌الله کاشانی (ره) حمایت نگردد، همان خواهد شد که دیدید. دیدید یا نه؟
AM1648

حجم

۱۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان