دانلود و خرید کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ جان ماکسول ترجمه مرضیه شیرازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ اثر جان ماکسول

کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ

معرفی کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ

کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ که در بر دارنده دانسته‌های ضروری برای همه رهبران است، اثری نوشته جان. سی. ماکسول است که با ترجمه مرضیه شیرازی می‌خوانید. 

درباره کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ

اگر در حوزه کسب و کارهای مختلف و کارآفرینی جستجو کرده باشید و به دنبال منابع مطالعاتی گشته باشید، احتمالا درباره منتورینگ شنیده‌اید. به طور کلی منتور کسی است که به افراد دیگر کمک می‌کند تا توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در یک حوزه مشخص کاری، ارتقا دهند. به این ترتیب فرد باتجربه‌تر در کنار کسی قرار می‌گیرد که در همان زمینه تجربه کمتری دارد و به او کمک می‌کند تا مسیر پیشرفت را طی کند. منتورینگ معمولا در دو زمینه حرفه‌ای (کاری) و انگیزشی و روان‌شناختی انجام می‌شود. به این ترتیب که فرد اطلاعات و آگاهی کافی درباره کاری که دوست دارد انجام بدهد به دست می‌آورد یا از لحاظ احساسی پشتیبانی می‌شود. 

اما هر کسی نمی‌تواند نام خود را منتور بگذارد و در این زمینه فعالیت کند. برای وارد شدن به این حوزه باید اطلاعات و آگاهی و دانش کافی کسب کرد و نکات و ریزه‌کاری‌های آن را با کمک تجربه به دست آورد. جان. سی. ماکسول در کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ، مجموعه نکات ریز و جذابی را در اختیارتان قرار می‌دهد که کمکتان می‌کند به یک منتور حرفه‌ای و موفق در زمینه خود تبدیل شوید. این کتاب برای هرکسی که دوست دارد در این زمینه فعالیت کند، بسیار راهگشا است چون سرشار است از تجربه‌های چندین و چندساله شخصی که سال‌ها است در این حوزه مشغول فعالیت است. 

کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ کتابی است برای تمام افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و یا دوست دارند وارد کار در این حوزه شوند. 

درباره جان. سی. ماکسول 

جان. سی. ماکسول ۲۰ فوریه ۱۹۴۷ در میشیگان ایالت متحده آمریکا به دنیا آمد. او نویسنده، مربی و کارشناس رهبری و مدیریت و سخنران حرفه‌ای آمریکایی است. ماکسول به مدت ۳۰ سال به‌عنوان کشیش در کلیساهای اوهایو، ایندیانا، کالیفرنیا و فلوریدا حضور داشت. او در سال ۱۹۹۵ کلیسا را ترک کرد و تمام وقت خود را به صحبت کردن و نوشتن اختصاص داد. کتاب‌های او در رده پرفروش‌ترین‌های دنیا قرار دارند و از میان مشهورترین آن‌ها می‌توان به مدیریت نگرش، رهبری، صفت‌های بایسته یک رهبر، هفده اصل کار تیمی، قوانین طلایی کار تیمی، آنچه همه رهبران باید بدانند، در اندیشه حول، مدیریت ارتباطات و پرورش کارکنان اشاره کرد. او همچنین کار تاسیس موسسه EQUIP و شرکت جان مکسول را برعهده داشته است. 

بخشی از کتاب ۱۰۱ نکته منتورینگ

باور داشته باشید همه راهجوهایتان آدم های بیستی هستند.

یک سوال از خواننده: کدام مدرستان را بیشتر از همه دوست دارید؟ همه سال‌های تحصیل را مرور کنید، از کودکستان تا آخرین سال تحصیل. کدام یک از معلم‌ها یا استادان برجسته‌تر هستند؟ مدرسی هست که زندگی تان را متحول کرده باشد؟ بیشتر آدم‌ها یک معلم یا استاد از این دست دارند. معلم محبوب خودم گلن لتروود معلم دینی روزهای یک‌شنبه بود. معلم محبوب شما کیست؟

این معلم با بقیه چه فرقی داشت؟ علم و دانشش زیاد بود؟ فرقش در روش تدریسش بود؟ هر چند شاید معلم تان دانش زیادی داشته و در تدریس زبده بوده، اما می‌توانم شرط ببندم که فرق اصلی این معلم با سایر معلمان این بوده که به شما باور داشته. احتمالاً شما را مثل نمره ۲۰ می‌دیده. بیستِ بیست. معلمی که عتاب و خطاب کند و دانش‌آموز را بی‌انضباط یا نادان بخواند نمی‌تواند الهام‌بخش دانش‌آموز در رشد و یادگیری باشد. معلم برتر کسی است که دانش‌آموز را آدمی فوق‌العاده می‌بیند و همین را به دانش‌آموز می‌گوید.

حالا زندگی کاری خود را مرور کنید که رهبرانی که بیش از ۱۰ سال برایشان کار کرده‌اید. همین‌طور که این سال‌ها را مرور می‌کنید، این سوال‌ها را از خود بپرسید:

- چه کسی متوجه سعی و تلاشم می‌شود؟ رهبری که مرا بیست می‌داند یا رهبری که فکر می‌کند در حد زیر ۱۰ هستم؟

- از همکاری با چه کسی لذت می‌برم؟ رهبری که مرا بیست می‌داند یا رهبری که فکر می‌کند در حد زیر ۱۰ هستم؟

- با چه کسی ارتباط راحت‌تری دارم؟ رهبری که مرا بیست می‌داند یا رهبری که فکر می‌کند در حد زیر ۱۰ هستم؟

- چه کسی بهترین‌ها را برایم می‌خواهد؟ رهبری که مرا بیست می‌داند یا رهبری که فکر می‌کند در حد زیر ۱۰ هستم؟

- از چه کسی بیشترین‌ها را می‌آموزم؟ رهبری که مرا بیست می‌داند یا رهبری که فکر می‌کند در حد زیر ۱۰ هستم؟

رهبران در حوزه منتورینگ به این خاطر بازدهی افراد را بالا می‌برند که بیشتر به راهجوها باور دارند. به آن‌ها احترام می‌گذارند و برای شان ارزش قائلند و در نتیجه راهجوها هم دوست دارند پیروشان باشند. نگرش مثبت و روحیه‌بخشی که این افراد در رهبری به کار می‌گیرند جو کاری مثبتی می‌سازد که به همه اعضای گروه جایگاه و معنا می‌بخشد – و در چنین جوی همه در پیروزی سهیمند.

از نگاه برخی رهبران، این موضوع آسان و طبیعی است، به‌ویژه اگر شخصیت مثبتی داشته باشند. متوجه شده‌ام آدم‌هایی که در کودکی قدر و تشویق دیده‌اند، معمولاً به شکل غریزی دیگران را هم تقویت می‌کنند. اما این مهارتی است که هر کسی می‌تواند بیاموزد و از بایدهای کار برای هر کسی است که شوق موفقیت دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
به گفته کولن هایتاور، «ارزش واقعی هر آدم به نفعی است که با موفقیت خود به دیگران رسانده.»
راضیه
توانایی یافتن بذر موفقیتِ دیگران به تعهد، سخت‌کوشی و میل حقیقی برای توجه به دیگران بستگی دارد. باید به استعدادها، خلقیات، شور و شوق، موفقیت‌ها، لذت‌ها و فرصت‌های دیگران توجه کنید.
راضیه

حجم

۱۲۱٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

حجم

۱۲۱٫۰ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۶۲ صفحه

قیمت:
۲۵,۸۰۵
تومان