دانلود کتاب صوتی کفش باز با صدای مهرداد مهمان‌دوست + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کفش باز اثر فیل نایت

دانلود و خرید کتاب صوتی کفش باز

نویسنده:فیل نایت
امتیاز:
۴.۳از ۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کفش باز

در کتاب صوتی کفش باز خاطرات فیل نایت، کارآفرین آمریکایی و بنیان‌گذار برند نایکی، از شناخته‌شده‌ترین برندهای ورزشی جهان را می‌شنوید. این کتاب در سال ۲۰۱۶ به عنوان برجسته‌ترین و بهترین کتاب مدیریتی آمازون برگزیده شد.

درباره کتاب صوتی کفش ‌باز

فیل‌ نایت، بنیان‌گذار شرکت نایکی و پانزدهمین ثروتمند دنیا در این کتاب صوتی، که با صدای مهرداد مهماندوست می‌شنوید، داستان تولد برند نایکی را روایت می‌کند. این داستان، داستان رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها است. راهنمای از هیچ چیز به همه چیز رسیدن، راهنمای گوش سپردن به الهامات قلب و پاگذاشتن در جاده آرزوهاست. داستان شکست خوردن و بازگشت از اعماق تاریک ناکامی. داستان رها نکردن استعدادها.

کتاب صوتی کفش‌ باز نه فقط راهنمایی برای صاحبان کسب و کار است، بلکه برای هر کس که به خود و آرزوهایش باور دارد مفید است. زندگی‌نامه‌ای که مبارزه کردن و تسلیم نشدن و رفتن و رفتن را می‌آموزد.

شنیدن کتاب صوتی کفش باز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه علاقه‌مندان به زندگی‌نامه شخصیت‌های تاثیرگذار و دوست‌داران کتاب‌های موفقیت مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب کفش‌باز

همه‌چیز به شیکاگو بستگی داشت. همه‌ی فکرها و همه‌ی گفت‌وگوهای‌مان در شروع سال ۱۹۷۲، با شیکاگو آغاز و به آن ختم می‌شد؛ چون شیکاگو محل برگزاری نمایشگاه انجمن ملی محصولات ورزشی بود.

شیکاگو هر سال مهم بود. نمایشگاه محصولات ورزشی جایی بود که نمایندگان فروش از سراسر کشور جمع می‌شدند و برای اولین‌بار محصولات جدید ورزشی شرکت‌های مختلف را می‌دیدند و از طریق اندازه‌ی سفارش‌های‌شان نظر مثبت یا منفی خود را اعلام می‌کردند؛ اما نمایشگاه سال ۱۹۷۲ قرار بود مهم‌تر از همیشه باشد. قرار بود سوپربول۲۲۳ ما و المپیک۲۲۴ ما و بارمیتزوای۲۲۵ ما باشد؛ چون جایی بود که ما تصمیم داشتیم دنیا را با نایکی آشنا کنیم. اگر فروشنده‌ها کفش جدید ما را می‌پسندیدند، ما سرپا می‌ماندیم تا سال بعد هم این‌جا باشیم. اگر هم نه، ما دیگر در نمایشگاه ۱۹۷۳ حضور نداشتیم. در همین حین اونتیسوکا هم شیکاگو را زیر نظر داشت. چند روز قبل از شروع نمایشگاه، اونیتسوکا بدون آن‌که کلمه‌ای با من حرف بزند، به مطبوعات ژاپنی اعلام کرد که قرار است روبان آبی را به تملک خود در‌آورد. این خبر امواجی از حیرت را همه‌جا، به‌ویژه در نیشو، به‌راه انداخت. سومراگی نامه‌ای به من نوشت، با این مضمون که: «معلومه این‌جا چه خبره؟»

در پاسخ دو صفحه‌ای پراحساسی که نوشتم، به او گفتم که خبر اونتیسوکا هیچ ارتباطی به من ندارد. او را مطمئن ساختم که اونیتسوکا قصد دارد با گردن‌کلفتی ما را مجبور به فروش کند؛ اما گفتم که آن‌ها مربوط به گذشته‌ی ما هستند و آینده‌ی ما با نیشو و همچنین نایکی معنی می‌گیرد. در پایان نامه‌ام به سومراگی اعتراف کردم که هنوز هیچ یک از این‌ها را برای اونتسوکا بازگو نکرده‌ام، بنابراین باید بین خودمان بماند. «از شما تقاضا دارم که اطلاعات بالا رو به دلایل واضح، کاملاً محرمانه تلقی کنین. به‌منظور حفظ سیستم توزیع فعلی‌مون برای آینده‌ی فروش نایکی، مهمه که محموله‌های اونتیسوکا رو تا حدود یک یا دو ماه دیگه هم داشته‌ باشیم و چنان‌چه این محموله‌ها قطع شن بسیار زیان‌آوره.»

احساسی مرد متأهلی را داشتم که در مثلث عشقی مبتذلی گیر کرده است. داشتم معشوقه‌ام، نیشو را مطمئن می‌کردم که جدایی‌ام از همسرم، اونتیسوکا تنها مسئله‌ی زمان است. درهمین‌حال، اونتیسوکا را تشویق می‌کردم که مرا به چشم شوهری فداکار و عاشق ببیند. برای سومراگی نوشتم: «این سبک و شیوه‌ی تجارت و کسب‌وکار رو دوست ندارم؛ اما این چیزیه که یه شرکت بسیار بدطینت به ما تحمیل کرده.» به‌زودی به‌هم خواهیم رسید، عزیزم. فقط کمی صبر داشته باش.

درست قبل از این‌که همگی به مقصد شیکاگو عازم شویم، تلگراف از کیتامی رسید. او به یک اسم برای شرکت جدید"مان" فکر کرده بود. شرکت کفش تایگر. از من خواست که در شیکاگو آن‌را معرفی کنم. به او تلگراف زدم که اسمی قشنگ، عاشقانه و شاعرانه است؛ اما افسوس که اکنون برای معرفی هر چیزی در نمایشگاه بسیار دیر است. تمامی نشان‌ها و متون و نوشته‌های تبلیغاتی درحال حاضر چاپ شده‌ است.

در اولین روز نمایشگاه به مرکز همایش رفتم و دیدم جانسون و وودل درحال مرتب‌کردن غرفه‌مان هستند. آن‌ها تایگرهای جدید را در ردیف‌های منظمی قرار داده بودند و حالا داشتند نایکی‌های جدید را در هرم‌هایی از جعبه‌های کفش نارنجی می‌چیدند. آن روزها جعبه‌های کفش یا سفید بودند یا آبی فقط همین، اما من چیزی می‌خواستم که متمایز باشد و در قفسه‌های فروشگاه‌های محصولات ورزشی نگاه‌ها را به خود معطوف کند. بنابراین از نیپون رابر جعبه‌های نارنجی نئونی درخشان خواسته بودم؛ چون می‌دانستم تندترین رنگ در رنگین‌کمان است. جانسون و وودل از رنگ نارنجی خیلی خوش‌شان آمد و حروف کوچک "نایکی" را که با رنگ سفید در یک سمت جعبه‌ها نوشته شده بود پسندیدند؛ اما همین‌که جعبه‌ها را باز کردند و خود کفش‌ها را دیدند، هر دو به خود لرزیدند.

معرفی نویسنده
عکس فیل نایت
فیل نایت

فیل نایت در ۲۴ فوریه‌ی سال ۱۹۳۸ در اورگان آمریکا به دنیا آمد. او یک خانواده‌ی پنج نفره متشکل از والدین و سه فرزند داشت. پدرش فردی شناخته‌شده در صنعت نشر بود که مجله‌ی اورگان ژورنال را منتشر می‌کرد و وضعیت مالی خیلی خوبی داشت. بنابراین طبیعی بود که فیل در دوران کودکی با مسئله‌ی ویژه‌ای دست و پنجه نرم نکرده باشد، اما فیل در تمام نوجوانی‌اش از یک موضوع گله و شکایت داشت. او عاشق ورزش (مخصوصا‌ دویدن) بود و در رشته‌های مختلف دو با اشتیاق شرکت می‌کرد. در آن زمان کفش‌های باکیفیتی برای ورزش در آمریکا تولید نمی‌شد و کفش‌های ورزشی که وجود داشت از نامرغوب‌ترین پلاستیک‌های ممکن ساخته می‌شدند.

نظرات کاربران

مجید پ
۱۴۰۰/۰۲/۲۳

.اگر می خواهی پیشرفت کنی باید دو برابر سریعتر بدوی. .حقیقت دویدن توآن است، که جایگزین آن یعنی ایستادن تو را تا سر حد مرگ می ترساند. جدا از اینکه زندگینامه فیل نایت بود، ولی شخصیت بیل بورمن یعنی همان مربی نایت

- بیشتر
فائزه اسماعیلی
۱۴۰۲/۰۲/۱۳

وای که چه کتاب خوبیه! داستان جذاب و آموزنده و ترجمه و گویندگی عالی :) اینکه زمانی که فیل نایت شروع کرده، برند آدیداس و پوما بودن و این زندگی و این قدم ها طی شده و برند نایکی ساخته شده

- بیشتر
زهرا انصاری
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

درود و سپاس از ترجمه و صوتی کردن این کتاب فوق‌العاده ارزشمند به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتابهای که خوندم کتاب کفش باز بود از زحماتتون و آشنا کردن مخاطب ها با زندگینامه افراد موفق بسیار سپاسگزارم

Morteza Mortezaie
۱۴۰۲/۰۴/۱۹

واقعا عالیه

Mrym
۱۴۰۲/۰۴/۰۳

مطمئنید که «فیل نایت» وقتی درباره حضرت محمد میخواسته چیزی بنویسه، گفته: «حضرت محمد صلوات الله علیه ... فرمودند... »؟!!!! بنظرم این نقض امانت داری در ترجمه هست.

Hourdis yousefzadeh
۱۴۰۱/۰۷/۲۸

چرا صدای نمونه برامن نمیاد؟؟ صدا قطعه انگار چند باری امتحان کردم اما نشد کتابای دیگه رو میشه گوش داد ولی اینو نمیشه گوش داد

زمان

۱۴ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۸۱۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۸۱۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۵,۸۰۰
تومان