دانلود کتاب صوتی زندانیان جغرافیا با صدای بهرام ابراهیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندانیان جغرافیا اثر تیم مارشال

دانلود و خرید کتاب صوتی زندانیان جغرافیا

معرفی کتاب صوتی زندانیان جغرافیا

زندانیان جغرافیا کتابی از تیم مارشال و یکی از بهترین آثار با موضوع ژئوپلیتیک است. این اثر اوضاع جهان را به خوبی توصیف می‌کند و تصویری استادانه از روان‌شناسی ملت‌ها است. این اثر از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است که طرفداران تاریخ و سیاست را شیفته خود می کند.

درباره کتاب صوتی زندانیان جغرافیا

جغرافیا نیز مانند تاریخ تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر تمدن بشری دارد و قدرت و سیاست وابسته به زمین است. جغرافیا به تعبیر مارشال همیشه یک نوع زندان بوده است، زندانی که تعیین می‌کند مردمش چه باشند و چه بشوند. برای مثال چرا آمریکا ثروت و قدرتی پیدا کرد که در جهان زبان‌زد است؟ آیا سقوط آمریکا حقیقت دارد؟ دلیل درگیری‌های دائمی هند و پاکستان چیست؟ چرا پاکستان همیشه با افغانستان هم درگیر است؟ چرا اروپا آباد و پر از رفاه است اما هیچ‌گاه نمی‌تواند متحد شود؟ کره شمالی چه گره‌ای در کارش دارد و آیا این گره گشوده خواهد شد؟ ژاپن با آن کوچکی‌اش چطور نیمی از آسیا را تسخیر کرده است و چین چه رویایی در سر می‌پروارند؟ چرا آفریقا محروم و فقیر است و چرا آمریکای جنوبی همیشه توسعه محدودی دارد؟ روسیه از خاورمیانه چه می‌خواهد؟ چرا این منطقه همیشه در تنش است و چرا کشور ایران قابل تصرف نیست؟ سرانجام تغییرات اقلیمی و رقابت بر سر منابع انرژی چه می‌شود؟

کتاب زندانیان جغرافیا به این مسائل و پاسخ‌های آنها می‌پردازد. موضوعاتی که اهمیت آنها کاملا روشن است زیرا جغرافیا همان‌طور که در گذشته ما موثر بوده، آینده‌مان را نیز رقم خواهد زد.

مارشال متخصصی متبحر است که در کتابش با طرح پرسش‌های سخت و پیچیده تلاش می‌کند بگوید نه‌تنها تاریخ بلکه جغرافیا هم در سرنوشت بشر تاثیر دارد. او چشمان خواننده را به تغییرات ژئوپلیتیکی و جبر و زور حاکم بر جهان باز می‌کند. و با نوشته‌های مستند و روشن‌گرانه معدنی از اطلاعات را برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه ژئوپلیتیک می‌گشاید. 

اندرو نیل درباره این کتاب گفته است:

 «دیدی تازه و اصیل به ژئوپلیتیک پشت پرده چالش‌های امروزین سیاست خارجی» و گیدتون راچمن عقیده دارد این کتاب دیدی دقیق به شیوه تاثیر جغرافیا بر تصمیمات رهبران جهان است.

آدام لُبُر، نویسنده نیوزویک درباره مارشال گفته است: 

«تنها چند خبرنگار برجسته در رسانه‌های فعلی بریتانیا هستند که مانند تیم مارشال می‌توانند شمه‌ای از وضعیت سیاسی امروز جهان ارائه دهند... او در زندانیان جغرافیا چشمان ما را به تغییرات ژئوپلیتیکی و جبر حاکم بر جغرافیای جهان می‌گشاید»

و نیکولاس لزارد در نشریه ایونینگ استاندارد درباره کتاب نوشته است: 

«این کتاب یکی از بهترین آثار ژئوپلیتیک است... گمان نمی‌کنم کتاب دیگری بتوان یافت که اوضاع جهان را به این خوبی توصیف کند.»

شنیدن کتاب زندانیان جغرافیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به علوم سیاسی، جامعه‌شناسی و جغرافیا

 درباره تیم مارشال

تیموتی جان مارشال متولد یکم ماه مه سال ۱۹۵۹ است. او روزنامه نگار، نویسنده و سخنگوی انگلیسی است که به دلیل تحلیل‌هایش از تحولات در اخبار خارجی و دیپلماسی بین الملل شهرت دارد. مارشال سردبیر سابق دیپلماتیک و همچنین سردبیر امور خارجه و مفسر مهمان رخدادهای جهانی اسکای نیوز و بی.بی.سی و مجری مهمان ال.بی.سی است.

نظرات کاربران

mizo
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

خود کتاب که عالی است و اگر با من بود آموزش آن را در دبیرستان یا دانشگاه اجباری می‌کردم. اما نکته‌ای دربارهٔ گویندگی جناب ابراهیمی دارم. صدا و بیان ایشان بسیار گرم و گیرا و حرفه‌ای است اما متاسفانه مانند

- بیشتر
Rezagharizadeh
۱۴۰۰/۰۵/۰۵

به ظن من، رابطه ی معکوسی هست بین سطحِ دانشِ عمومیِ سیاسیِ یک جامعه و سیاست زدگیِ عوامانه ی آن جامعه. اگر در تاکسی و محیط کار و جمعهای خانوادگی و مجامع صنفی و هر خرده نهاد اجتماعی دیگری در

- بیشتر
سعید
۱۴۰۰/۰۸/۱۰

کتاب با تمرکز بر جغرافیا به بررسی وضعیت کشورهای مختلف ، تحلیل وقایع تاریخی و پیش بینی آینده کشورها می پردازه ، ترجمه روان و خوبی داره و برخلاف بسیاری از کتابهای صوتی این کتاب با صدای آقای ابراهیمی به

- بیشتر
ali ns
۱۳۹۹/۱۱/۲۷

لطفا این کتاب و اضافه کنید برا اونهایی که کتاب‌های صوتی دوست ندارند

کاربر ۱۶۶۰۸۲۶
۱۴۰۰/۰۵/۰۴

برای علاقه مندان به تحلیل وقایع مهم سیاسی و اقتصادی جهان، علت های اصلی و بنیادین قدرتمند بودن برخی کشورها و... بسیاری مطالب جذاب دیگر؛ این کتاب فوق‌العاده است. البته اگر تسلط کامل به نقشه جغرافیا نداشته باشید، بهتر است یک

- بیشتر
мохамад джафарий
۱۴۰۲/۰۱/۲۳

از این بیشتر از یک کتاب چه انتظاری دارید.

حسین فاضلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

خیلی کتاب فوق العاده ای هستش درباره جغرافیایی سیاسی واقعا لذت بردم چنین کتاب های با کیفیتی خیلی کم پیدا میشه مرسی طاقچه

حامد
۱۴۰۰/۱۱/۱۳

توضیحات جالب و ب روزی در مورد کشورهای مختلف در حوضه جغرافیا و سیاست در اختیار قرار می‌دهد سوای اشتباهاتی که خواننده هنگام خواندن کتاب دارد اما مثلاً این کتاب دلیل عدم امکان شکست روسیه در حملات زمینی رو میده

Mo
۱۴۰۰/۰۸/۰۲

خوانش خیلی عجیب غریبه. اصلا جور نیست با مطلب، انگاری دارم یه نمایش دراماتیک گوش میکنم :)) انصافا این چه خوانشیه!!!

کاربر ۱۹۸۸۰۱۸
۱۴۰۰/۰۷/۲۶

کتاب خوبیه و موضوع مهمی. ولی گویندگی بدون آگاهی از نحوه خوانش چنین متنی کتاب صوتی رو تقریبا بدون استفاده کرده.لطفا گوینده ای که برای خواندن نمایشنامه یا رمان مناسب است برای همه کتاب ها استفاده نکنید.

زمان

۱۲ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۸۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۷ دقیقه

حجم

۶۸۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۸,۰۰۰
۵۴,۶۰۰
۳۰%
تومان