دانلود کتاب صوتی اقتصاد اتریشی با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اقتصاد اتریشی اثر استیون هورویتز

دانلود و خرید کتاب صوتی اقتصاد اتریشی

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اقتصاد اتریشی

کتاب صوتی اقتصاد اتریشی نوشتهٔ استیون هورویتز (اقتصاددان برجسته) و ترجمهٔ امیرحسین خالقی است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و استودیو نوار آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درمورد آشنایی با مکتب بازار است.

درباره کتاب صوتی اقتصاد اتریشی

کتاب صوتی اقتصاد اتریشی، یکی از جامع‌ترین منابع درمورد مکتب بازار هم‌اکنون پیش‌روی شماست. این کتاب صوتی شما را با اصول اولیه، اندیشمندان این رویکرد و همچنین سرگذشت آن‌ها آشنا می‌کند. چند سال پیش، «ران پل»، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرده بود اکنون ما همه اتریشی هستیم! بسیاری افراد مراد او از این اظهار علاقه‌مندی به اتریشی‌ها را در نیافته بودند، اما آشناترها می‌دانستند که او از «اقتصاد اتریشی» سخن می‌گوید. او خواسته بود به سیاق نیکسون که زمانی گفته بود «اکنون ما همه کینزی هستیم»، دیدگاه اقتصادی خود را آشکار کرده باشد.

اقتصاد اتریشی (مکتب اتریشی اقتصاد یا اقتصاد مکتب اتریش) مانند بسیاری دیگر از مکاتب اندیشهٔ اجتماعی مرزهای سفت‌وسختی ندارد و می‌توان تنوع بسیاری میان اقتصاددانان هوادار آن سراغ گرفت. کسانی ریشه‌های اندیشهٔ اتریشی را از قرن پانزدهم و شاگردان «توماس آکویناس» پی می‌گیرند. پیروان مکتب اتریش (اتریشی‌ها) را می‌توان کم‌وبیش از رادیکال‌ترین هواداران بازار آزاد دانست. آنچه آنان بیش از همه به آن نقد دارند، مداخله‌های دولت در اقتصاد است. در اقتصاد اتریشی نقدهای جدی به تحریک تقاضا، تعیین دستوری نرخ بهره، سیاست پولی به‌معنای متعارف، بازتوزیع و بسیاری دیگر از مداخله‌های دولت وجود دارد و این البته آن را با جریان اصلی اقتصاد متفاوت می‌کند. گفتنی است آموزه‌های این مکتب تنها به اقتصاد به‌معنای رایج محدود نمی‌ماند و در زمینه‌‎های اجتماعی و سیاسی هم پیش می‌رود. به‌طور خاص اتریشی‌ها بینشی ارزشمند در نقد سوسیالیسم و عدالت اجتماعی فراهم آورده‌اند. آن‌ها هر چند شباهت‌هایی با دیگر هواداران اقتصاد بازار مانند نئولیبرال‌ها دارند، رویکردشان به‌کلی متفاوت است. تأکید بر ذهنی (سوبژکتیو) بودن ارزش اقتصادی و رویکرد فردگرایانه و قیاسی آن‌ها که بسیاری اوقات در تحلیل‌هایشان اعداد و ارقام جایی ندارند، ویژگی‌های جالبی به اقتصاد اتریشی بخشیده است. در استدلال اتریشی‌ها به‌ویژه نقش هزینهٔ فرصت (منافع محتمل ازدست‌رفته که پیامد هر تصمیم اقتصادی است) و نهایی‌‎گرایی (استدلال اقتصادی بر اساس آخرین واحدی که به‌کل افزوده یا کم می‌شود) بسیار پررنگ است.

استیون هورویتز که در دوران دانشجویی خود با مکتب اتریشی آشنا شده بود، دیری نگذشت که خود نیز به «لیبرتارین»‌ها (طرفداران مکتب لیبرتاریانیسم) پیوست. او در کتاب صوتی اقتصاد اتریشی داستان جدال طولانی طرفداران این مکتب را با سایر رویکردهای معاصر خود برای شما شرح داده است؛ جدالی که سرانجام به سود هواداران اقتصاد اتریشی انجامید و سال‌ها سلطهٔ عقاید این رویکرد را بر حوزه‌های اقتصادی خرد و کلان به‌دنبال داشت. این کتاب صوتی را می‌توان ترکیبی از اقتصاد با تاریخ و فلسفه دانست که در نهایت دیدگاهی جامع و واقع‌گرایانه پیرامون یکی از اثرگذارترین مکاتب اقتصادی در اختیار شما قرار خواهد داد.

شنیدن کتاب صوتی اقتصاد اتریشی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران علم اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استیون هورویتز

استیون هورویتز در سال ۱۹۶۴ به دنیا آمد و در سال ۲۰۲۱ درگذشت. او اقتصاددانی آمریکایی بود که آثار متعددی در این زمینه به نگارش درآورد. در سال ۱۹۸۵ میلادی از مقطع کارشناسی رشتهٔ اقتصاد و فلسفه از دانشگاه میشیگان فارغ‌التحصیل شده و همچنین در سال ۱۹۸۷، مدرک کارشناسی‌ارشد و در سال ۱۹۹۰ مدرک دکترای خود را در رشتهٔ اقتصاد از دانشگاه جورج میسن ویرجینیا اخذ کرد. استیون هوروریتز را می‌توان از طرفداران مکتب لیبرتاریانیسم یا اختیارگرایی در اقتصاد دانست. مباحث اقتصاد کلان و مکتب اتریشی از حوزه‌های پژوهش او هستند. کتاب «اقتصاد اتریشی» را می‌توان یکی از موفق‌ترین آثار او در این زمینه دانست. «بنیان های خرد و اقتصاد کلان» عنوان کتاب دیگر این محقق و اقتصاددان است.

بخشی از کتاب صوتی اقتصاد اتریشی

«در همان حال که بحث هایک با سوسیالیست‌ها جریان داشت، وی درگیر بحثی به همان اندازه مهم با اقتصاددان بریتانیایی، جان مینارد کینز هم شده بود. هایک و دیگران تا آغاز دهه‌ی 1930 کارهای آغازین میزس در زمینه‌ی ادوار تجاری را پیش برده و پرورانده بودند. آن‌ها نظریه‌ای جامع درباره‌ی رونق و رکود را پیشنهاد کردند که به نظریه‌ای مشهور در علم اقتصاد بدل شده بود.

کینز چشم‌انداز بسیار متفاوتی به اقتصاد کلان را فرارو می‌نهاد و توضیح وی از چرایی وقوع کسادی و کارهایی که باید برای آن انجام داد، درنهایت اقبال بیشتری یافت. او برنده شد و اندیشه‌اش ده‌ها سال در علم اقتصاد حاکم بود. درست شبیه آنچه در بحث محاسبه‌ی سوسیالیستی رخ داد، هایک بازنده‌ی بحث با کینز تلقی شد. هرچند قضاوت اهالی اقتصاد درمورد نظریه‌ی ادوار تجاری اتریشی روی‌هم‌رفته به آن اندازه مثبت نبود که درمورد موضع اتریشی‌ها درباره‌ی برنامه‌ریزی اقتصادی شاهد بودیم.»

نظرات کاربران

فواد انصاری
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

نمی‌دونم مترجم‌چه اصراری داشت که به جای کارآفرین بگه آنتروپرونر یا به ضدانحصار بگه آنتی تراست.

elham
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

کتاب خوبی بود، صدای گوینده عالیه. برای شروع اقتصاد اصلا مناسب نیست، در کل کتابهای تخصصی رو خیلی بصورت صوتی پیشنهاد نمیکنم چون خیلی تمرکز نیاز داره.

زمان

۴ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۰۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۰۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان