دانلود کتاب صوتی هنر نه گفتن با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر نه گفتن اثر دیمون زاهاریادس

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر نه گفتن

معرفی کتاب صوتی هنر نه گفتن

کتاب صوتی هنر نه گفتن نوشته دیمون زاهاریادس است که با ترجمه زهرا ابراهیمی و صدای رضا عمرانی منتشر شده است. دیمون زاهاریادس در کتاب صوتی هنر نه گفتن یک بار برای همیشه به شما یاد می‌دهد چطور در موقعیت‌هایی که احساس خوشایندی ندارید نه بگویید و بعد از آن هم دچار عذاب وجدان نشوید. 

درباره کتاب هنر نه گفتن

 کتاب هنر نه گفتن در مرحله اول به ما یاد می‌دهد ویژگی‌ اخلاقی مردم شاد کنی را کنار بگذاریم و به خودمان اهمیت بدهیم. بیشتر آدم‌ها مخصوصا کسانی که دچار مهرطلب هیتند نمی‌توانند به راحتی نه بگویند. ما به خودمان اجازه نمی‌دهیم کاری کنیم که دیگران را ناراحت و دلخور کند. اگر این ویژگی را دارید بدانی دیگران ممکن است با شناختن این ویژگی به راحتی از ما و رفتارمان سواستفاده کنند و ما هم هربار در باتلاق بله گفتن بیشتر فرو می‌رویم. آنوقت ما تبدیل می‌شویم به انسانی که همیشه به خاطر خوشایند دیگران زندگی می‌کند و هدفش تنها برآوردن نیازهای کوچک و بزرگ آنها است. اینجا است که شروع می‌کنیم به ذره ذره تحلیل رفتن و از دست دادن انرژی‌مان و در نهایت هم احساس قربانی شدن می‌کنیم.

نه گفتن به دیگران یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که می‌توانید کسب کنید. این مهارت به شما آزادی می‌دهد تا علایق شخصی و حرفه‌ای خود را دنبال کنید؛ تا آنجایی که بهره‌وری‌تان را بهبود بخشیده، روابطتان را بهتر کرده، و شما را سرشار از حس آرامشی می‌کند که ممکن است در این لحظه برای‌تان بیگانه به نظر بیاید.

تواناییِ نه گفتن آزادی‌بخش است. اما بیشتر اوقات، کسب این مهارت دشوار برای اکثر ما مستلزم سال‌ها تمرین برعکس است. برای بعضی از ما، یادگیری نه گفتن، یعنی مقابله با یک عمر تعالیم والدین، معلمان، کارفرمایان، همکاران و اعضای خانواده. اما ارزش این‌همه تلاش را دارد. هنگامی که شما با اعتمادبه‌نفس و احترام، توانایی نه گفتن را کسب کنید و این کار را به‌طور منظم انجام دهید، تغییراتی را در نحوهٔ برخورد دیگران با خودتان متوجه خواهید شد. آن‌ها احترام بیشتری به شما خواهند گذاشت؛ ارزش بیشتری برای وقت‌تان قائل خواهند بود؛ و رفته‌رفته شما را به چشم یک رهبر خواهند دید تا یک دنباله‌رو.

شنیدن کتاب هنر نه گفتن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال راهی برای راحت نه گفتن هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هنر نه گفتن 

برای بسیاری از ما «بله گفتن» عادتی نهادینه‌شده است. این چیزی است که در گذر زمان آن را فرا می‌گیریم. هرچقدر بیشتر این کار را انجام بدهیم، این عادت جای‌گیرتر شده، تا زمانی که غریزی می‌شود. ما این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهیم، پیش از آنکه حتی متوجه باشیم چیزهایی را قبول می‌کنیم.

در واقع هرگاه مردم از ما چیزی بخواهند، مغزمان برای این‌گونه پاسخگویی برنامه‌ریزی شده است.

به آخرین باری که قبول کردید کاری را انجام دهید که حتی ذره‌ای بدان علاقه نداشتید، بیندیشید. آیا پیش از آنکه در نظر گرفته باشید این کار چه تأثیری ممکن است روی شما داشته باشد، «بله» گفتید؟

این رفتاری اکتسابی است و می‌تواند از عوامل متعددی نشئت گیرد. به‌عنوان مثال، ممکن است در زمان کودکی یاد گرفته باشید که بله گفتن موجب رضایت والدین، مربیان یا مقامات می‌شود. شاید متوجه شده باشید که بله گفتن دیگران را خوشحال می‌کند و این مسئله به نوبهٔ خود به شما حس عزت نفس می‌دهد. یا شاید دریافته‌اید که بله گفتن به همتایان‌تان، موجب تمایل بیشتر آن‌ها به نزدیکی با شما می‌شود.

چنین «درس‌هایی» تأثیر قدرتمندی روی ما دارند؛ از جمله به ما یاد می‌دهند به دیگران مساعدت کنیم، چرا که این کار باعث به‌دست آوردن منافع کوتاه‌مدتی برایمان می‌شود (رضایت، حس عزت نفس، و به‌دست آوردن پایگاه اجتماعی). هرچه «درس‌های» بیشتری را مشاهده می‌کنیم، میل بیشتری برای تکرار نتیجه پیدا می‌کنیم.

به این ترتیب، ما معتاد شده و به دنبال «تزریق» بعدی‌مان هستیم.

خبر خوب این است که مانند هر عادت دیگری، تمایل به گفتنِ غریزیِ بله را هم می‌توان ترک کرد. این نیز برگشت‌پذیر است. می‌توانیم ذهنمان را دوباره بازسازی کنیم تا راجع به درخواست‌هایی که از ما می‌شود بیشتر تأمل کنیم.

کلید آن، مثل همیشه، برداشتن گام‌های کوتاه است.

برای مثال، در ابتدا بر روی «بی‌درنگ بله نگفتن» تمرکز کنید. به خودتان چند دقیقه مهلت بدهید تا درخواست‌ها را پیش خود حلاجی کنید و ببینید چگونه روزتان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اجتناب از دادن پاسخ غریزی، در بریدن پای آن عادت کمک خواهد کرد.


نظرات کاربران

رهگذرِ دنیا
۱۴۰۰/۰۲/۱۱

چون این کتاب جزء کتابهای منتخب پویش بود گفتم شاید خوب بوده که بهش رای دادن و انتخاب شده! ولی بعد از گوش کردنش عمیقا احساس میکنم پولمو دور ریختم! موندم چرا این کتابو انتخاب کردن؟!

کاربر ۲۲۸۵۱۷۸
۱۳۹۹/۱۲/۲۶

فکر میکردم خیلی کتاب خوبی باشه ولی مطالبش تکراریه و اصلا مطلب جذاب و جدیدی نداشت خیلی حرفهای معمولی زده توش کلا فقط میگه خجالت نکشید و محکم به همه بگید نمی‌خوام این کارو انجام بدم(بدون دروغ و توضیح) کل کتاب توی

- بیشتر
محمد
۱۴۰۰/۰۷/۰۵

چرا باید انقدر کتاباتون گرون باشه؟طاقچه منفعت خودتو در نظر میگیری جیب مردمم در نظر بگیر✋

زمان

۳ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱۹۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱۹۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۰,۲۰۰
۴۹,۱۴۰
۳۰%
تومان