دانلود کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی اثر استیون هاوکینگ

دانلود و خرید کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی

انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۳۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی

کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی اثری از استیون هاوکینگ دانشمند انگلیسی است. هاوکینگ در تمام طول حیات علمی خود در پی پاسخ به پرسش‌های سخت و اساسی بود. پاسخ‌های او به ده سوال بنیادین و متنوع، از وجود خدا و آغاز هستی تا حیات فرازمینی و عاقبت هوش مصنوعی در کتاب حاضر گرد آمده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای آرمان سلطان‌زاده توسط نشر آوانامه منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی

کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی نوشته‌ی استیون هاوکینگ فیزیک‌دان نابغه و بزرگ معاصر است. هاوکینگ دانشمندی یگانه و متفاوت بود که بیش ‌از همه، با سوالات بزرگ و بنیادینی که می‌پرسید، شناخته می‌شود. سوالاتی که علم سال‌های سال از نزدیک‌ شدن به آن‌ها واهمه داشت و به‌کلی به دیگر عرصه‌های معرفتی‌شان سپرده بود. هاوکینگ که در خانواده‌ای نه‌چندان متمول، اما دانش‌دوست و فرهیخته بزرگ شده بود، روحیه‌ای جست‌وجو‌گر داشت و از پرسیدن ابایی نداشت. او یافته‌های خود را برای درک عموم در قالب کتاب‌هایی خواندنی منتشر کرد که آخرین آن‌ها (Brief Answers to the Big Questions) یا «پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی» است. کتابی که در آن به ده پرسش اساسی بشر که برخی از آن‌ها قدمتی بسیار دارد و برخی‌شان جدیدترند، پرداخته است. این کتاب در تاریخ شانزدهم اکتبر سال ۲۰۱۸ به انتشار رسید و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت.

خلاصه کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

هاوکینگ کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی را با یک پرسش بنیادین آغاز می‌کند: چرا باید پرسش‌های اساسی بپرسیم؟ پس از شرح کوتاهی بر پیشینه‌ی خود و آن‌چه بر او گذشته، از سوالاتی بنیادین سخن گفته و اشتیاق خود برای رسیدن یا نزدیک‌شدن به پاسخ آن‌ها را وصف کرده است. هاوکینگ پس از این بخش که می‌توان آن را دیباچه‌ی کتاب خواند، در ده فصل به ده پرسش اساسی پرداخته است. برخی از این پرسش‌ها قرن‌های متمادی در سیطره‌ی عرصه‌های خاصی از معرفت، مذهب و فلسفه، بوده است. هاوکینگ علم را نیز قادر به وارسی این سوالات می‌داند و آن را توانا در ارائه‌ی پاسخ‌های مستدل و قابل درک برای عموم انسان‌ها برمی‌شمارد.

دو فصل اول کتاب، «آیا آفریننده‌ای هست؟» و «جهان هستی چگونه آغاز شد» در زمره‌ی مهم‌ترین سوالاتی هستند که بشر تاکنون از خود پرسیده است. هاوکینگ در ارائه‌ی پاسخ به پرسش اول یعنی سوال از وجود آفریننده، کوشیده در مسیر عناد قدم برندارد و بر مشی مدارامدارانه و علمی خود تاکید کند: «من با خدا مشکلی نداشتم. نمی‌خواهم این‌گونه برداشت شود که پژوهش‌های من در اثبات یا نفی هستی خداست. من در پژوهش‌هایم کوشیده‌ام چارچوبی منطقی برای درک جهان اطرافمان پیدا کنم.»

هاوکینگ در دیگر فصل‌های کتاب سعی کرده به پرسش‌هایی پاسخ دهد که جدیدترند و دغدغه‌ی بسیاری از انسان‌های امروزی را تشکیل داده‌اند. «آیا حیات هوشمند دیگری در جهان هست»، «آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟» و «آیا هوش مصنوعی بر ما پیروز خواهد شد؟» برخی سوالاتی هستند که هاوکینگ به آن‌ها پرداخته است. این سوال‌ها بارها دست‌مایه‌ی آفرینش آثار هنری، داستانی و فیلم‌های علمی‌-تخیلی شده‌اند و ذهن بشر را به خود مشغول کرده‌اند؛ حالا هاوکینگ است که با پشتوانه‌ی علمی قدرت‌مند و جایگاه بی‌بدیل خود کوشیده پاسخی عمومی برای آن‌ها بیابد. فصل پایانی کتاب «آینده را چگونه بسازیم» نیز شامل پیش‌بینی او از آن‌چه بر ما خواهد رفت و پیشنهاد‌هایش برای به سلامت درآمدن از رخداد‌های پیش‌رو است.

شنیدن و دانلود کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان کتاب‌های عمومی علم پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

دانش سرشار هاوکینگ، جذابیت نوع نگاه او به پدیده‌ها و پاسخ‌هایش به سوالاتی بنیادین از این دریچه، با صدای گرم و خوانش درخشان آرمان سلطان‌زاده ترکیب شده و اثری بسیار دل‌نشین و لذت‌بخش برای مخاطبان به ارمغان آورده است.

درباره استیون هاوکینگ

استیون ویلیام هاوکینگ، نویسنده، دانشمند و کیهان‌شناس نامدار انگلیسی بود. او در هشتم ژانویه‌ی سال ۱۹۴۲ در شهر آکسفورد دیده به جهان گشود. مادرش ایزابل و پدرش فرانک هاوکینگ گرچه بهره‌ی چندانی از ثروت نبرده بودند اما استیون را در محیطی مهیا برای رشد و تعالی پروریدند. استیون از کودکی به علم خصوصا ریاضیات علاقه‌ای وافر نشان می‌داد. او در هفده‌سالگی به کالج دانشگاه آکسفورد وارد و درنهایت به‌عنوان شاگرد کالج در رشته‌ی علوم طبیعی فارغ‌التحصیل شد. در بیست‌سالگی به دانشگاه ترینیتی‌هال کمبریج رفت تا تحصیلاتش را ادامه دهد. علاقه‌ی اصلی هاوکینگ پژوهش در اخترفیزیک و کیهان‌شناسی بود. هاوکینگ در اواخر تحصیلش در آکسفورد با نشانه‌های یک بیماری جدی مواجه شد. پس از تشدید نشانه‌ها و تحت آزمایش‌های مختلف قرار گرفتن، دریافت که بیماریش جدی‌تر از آن است که فکرش را می‌کرده است. اسکلروز جانبی آسکلروفیک نام بیماری مهلک و نادر هاوکینگ بود که قرار بود ذره‌ذره تمام بدنش را از کار بیندازد. از یک عصا آغاز شد و به بی‌حرکتی کامل انجامید. اما اشتیاقش به دانش و کشف مجهولات در کنار اتفاقاتی که در زندگی‌اش افتاد، او را زنده و امیدوار نگه داشت. آشنایی و ازدواجش با جین وایلد مهم‌ترین آن‌ها بود. او درنهایت از رساله‌ی دکترایش با عنوان «خواص جهان‌های در حال بسط» دفاع کرد. زمینه‌های تحقیقاتی هاوکینگ، کیهان‌شناسی و گرانش کوانتومی بود. او در طول زندگی خود کوشید یافته‌های علمی‌اش را با زبانی قابل فهم در اختیار عموم مردم بگذارد. «تاریخچه‌‌ی مختصر زمان»، «جهان در پوست گردو»، «گنجینه‌ی کیهانی» و «پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی» عنوان برخی از کتاب‌های منتشرشده و پرطرفدار هاوکینگ است. استیون هاوکینگ پس از سال‌ها دست‌وپنجه‌ نرم کردن با بیماری در چهاردهم مارس ۲۰۱۸ درگذشت.

سوالات اساسی مطرح‌شده در کتاب

ده سوال اساسی که هاوکینگ در قالب ده فصل کتاب صوتی پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی به آن‌ها پرداخته است، از این قرارند: «آیا آفریننده‌ای هست؟»، «جهان هستی چگونه آغاز شد؟»، «آیا حیات هوشمند دیگری در جهان هست؟»، «آیا می‌توانیم آینده را پیشگویی کنیم؟»، «درون هر سیاهچاله چیست؟»، «آیا سفر در زمان ممکن است؟»، «آیا ما روی زمین نجات خواهیم یافت؟»، «آیا باید به فضا کوچ کنیم؟»، «آیا هوش مصنوعی بر ما چیره خواهد شد؟» و «آینده را چگونه بسازیم؟».

ترجمه‌های فارسی

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی چندبار به فارسی برگردانده شده است. جمیل آریایی (انتشارات مازیار)، مزدا موجد (نشر نو)، حسین صداقت (انتشارات نقش‌ونگار)، علیرضا وفایی (انتشارات گوتنبرگ) و امیرحسین فاضلی مقدم (انتشارات کتاب کوله‌پشتی) مترجمانی هستند که این کتاب خواندنی را به فارسی برگردانده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی می‌شنویم

مردم همواره پاسخ پرسش‌های اساسی را خواسته‌اند. ما از کجا آمده‌ایم؟ جهان هستی چگونه آغاز شده است؟ طرح جهان هستی چگونه است و معنی آن چیست؟ آیا آن بالا کسی هست؟ توضیح پیشینیان از آفرینش، امروزه بی‌معنی و بی‌اعتبار است. این توضیح‌ها با تنوعی از آنچه می‌توان خرافات نامید، از باورهای دینی گرفته تا فیلم پیشتازان فضا، جایگزین شده‌اند. اما علم راستین عجیب و غریب‌تر از علم خیالی و به مراتب قانع‌کننده‌تر از آن است.

من دانشمند هستم، دانشمندی که شیفتهٔ ژرفای فیزیک، کیهان‌شناسی، جهان هستی، و آیندهٔ انسان است. پدر و مادرم مرا چنان بار آورده‌اند که کنجکاوی تزلزل‌ناپذیری داشته باشم و مثل پدرم پژوهش کنم و به پرسش‌های بسیاری که علم از ما می‌پرسد پاسخ دهم. من تمام عمر در ذهنم به جای جای جهان هستی سفر کرده‌ام. من که فیزیکدان نظری هستم، به تعدادی از پرسش‌های اساسی پاسخ گفته‌ام. زمانی فکر می‌کردم که فیزیک، آن‌گونه که امروزه می‌شناسیم، به بن‌بست رسیده است، اما حالا بر آن هستم که شگفتی کشف تا مدت‌ها از آن پس که من رفته باشم، هم‌چنان تداوم خواهد یافت. ما به پاسخ بعضی از پرسش‌های اساسی نزدیک شده‌ایم اما هنوز به آن‌ها نرسیده‌ایم.

مشکل اینجاست که خیلی‌ها بر این باورند علم راستین به اندازه‌ای دشوار و پیچیده است که نمی‌شود آن را درک کرد. اما من این‌گونه فکر نمی‌کنم. برای این که دربارهٔ قوانین بنیادی پژوهش کنیم، باید زیاد حوصله کنیم که خیلی از مردم این حوصله را ندارند که اگر می‌داشتند فیزیک نظری به پایان می‌رسید. با وجود این، بیشتر مردم می‌توانند ایده‌های بنیادین را درک کنند و آن‌ها را ارج بدارند، مشروط بر این که می‌شد این ایده‌ها را بدون استعانت از معادلات ریاضی، به زبان روزمره بیان کرد و من باور دارم امکان‌پذیر است چون خود در همه عمر این کار را کرده و از آن لذت برده‌ام.

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

رادمهر باوندپور ۲
۱۳۹۹/۰۹/۱۳

این کتاب برای کسانی توصیه میکنم که کتاب های فیزیک های ابتدایی رو تموم کرده باشند و گرنه در گوش دادن این کتاب دچاردمشکل میشوند.

ali karimi
۱۴۰۰/۰۶/۲۶

خوندن این کتاب رو توصیه میکنم. اول کتاب با پاسخ به پرسش های نجومی و کیهانی شروع میشه و اینکه هستی در ابتدا چطور شکل گرفته و به پرسش هایی که آیا خدا آفریننده آن است یا طبیعت خود خود را

- بیشتر
hosseintpp
۱۳۹۹/۱۰/۱۱

بسیار زیبا و عالی . اولش یه کم سنگینه ولی بعد روان تر میشه . چقدر ذهن های بزرگ و زیبا در دنیا هست. از ایران هم یه کم گفته .

tesla
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

چرا واقعا متن کتابو نمیذارین و فقط صوت هستش

کاربر ۲۳۱۸۲۳۴
۱۳۹۹/۱۲/۱۱

زیبا و قابل درک بود،بسیار لذت بردم،فقط خواهشا بقیه ی کتابهاشون رو هم بذارید تو برنامه،من خیلی جستجو زدم و نبود

hanami
۱۴۰۲/۰۵/۲۶

زیبایی و جذابیت این کتاب اینجاست که حتما نباید فیزیک بدونیم که بفهمیمش. مفاهیم با ساده ترین زبان ممکن بیان شدن .

جواد امیری
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

بی نظیر

Hrezapour.ir
۱۴۰۱/۱۲/۱۶

خوانش بسیار عالی کتاب بسیار خوب و مشغول کننده، به نظرم سمت و سوی کتاب موضوعات زیر را نیز پوشش می دهد: -آیا از نظر علم فیزیک خالقی برای هستی وجود دارد. -چطور می توان به منظومه ای دیگر که در حال حاضر

- بیشتر
Elle
۱۴۰۰/۰۸/۰۴

کتابی پر از نکات علمی و یافته ها و خواسته ها و پیش بینی های علمی که به واقع میدانیم رخ خواهند داد ، هرچند باعث تاسف است که با وجود این همه علم و دانایی به وجود خدا باور

- بیشتر
کاربر ۲۵۰۷۳۶۴
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

شاید بعضی‌ها نظراتش رو قبول نکنن، ولی جواب خیلی از سوالاتم رو یافتم

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۳۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان