دانلود کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی با صدای اکرم پریمون + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی اثر مکس تگمارک

دانلود و خرید کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی

نویسنده:مکس تگمارک
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی

کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی اثری از مکس تگمارک، استاد کیهان شناسی دانشگاه ام.آی.تی است که با ترجمه جمیل آریایی و صدای اکرم پریمون می‌شنوید. این اثر داستان زندگی آینده ما انسان‌ها با هوش مصنوعی است.   

درباره کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی قبلا موضوعی علمی تخیلی بود که فقط دستمایه‌ای برای ساخت فیلم بود اما امروز، یکی از زمینه‌های اصلی علوم در سراسر دنیا است. اما شاید اکثر ما آدم‌ها تصور کنیم هوش مصنوعی، محدود به ساختن ربات است. اما حقیقت این است که این موضوع بسیار فراتر از تنها ساختن ربات است. هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که به اختصار AI نامیده می‌شود و در مقابل هوش طبیعی قرار می‌گیرد، در یک تعریف کلی، به سامانه‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی داشته باشند. رفتارهایی از قبیل درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسان و پاسخ موفق به آن‌ها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل.

حال که با تعریف کلی هوش مصنوعی آشنا شدیم، خوب است به سراغ آینده دنیای انسانی با هوش مصنوعی برویم؛ مکس تگمارک درباره کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی اینطور می‌گوید: «می‌خواهید داستان ما چگونه آغاز شود؟ می‌خواهید تأثیر هوش مصنوعی بر شغل‌ها، قوانین و سلاح‌ها در دههٔ پیش‌رو چه باشد؟ به آینده که می‌نگرید، پایان این داستان را چگونه می‌نویسید؟ این داستان به راستی که ابعادی کیهانی دارد، چون چیزی از سرنوشت حیات در جهان هستی ما کم ندارد. و این داستانی است که ما باید بنویسیم.»

پس شاید سوال اصلی این باشد که چطور می‌توانیم به تمام سوالاتی که درباره هوش مصنوعی و آینده انسانی خودمان با آن داریم، پاسخ دهیم. سوالاتی از قبیل: 

آیا انسان‌ها با اتوماسیون می‌توانند به آسایش برسند آنهم در صورتی که درآمد یا هدف زندگی را از دست بدهند؟ چطور می‌توانیم مطمئن باشیم که سامانه‌های هوش مصنوعی آینده بدون این که خراب شوند، نادرست عمل کنند یا هک شوند، آن‌چه را ما می‌خواهیم انجام می‌دهند؟ تسلیحات و سلاح‌‌های آتش به اختیار کشنده، موضوعی هراس آور در زندگی ما محسوب می‌شوند؟ آیا هوش مصنوعی به حیات کمک خواهد کرد تا بیش از گذشته نشو و نما کند یا این ماشین‌ها سرانجام همه شغل‌های ما را از ما می‌گیرند و دست آخر هم جایگزین ما می‌شوند؟

هرچند اینها تنها بخشی از سوالاتی هستند که باید به آن پاسخ دهیم، اما تگمارک تلاش می‌کند تا این سوالات را جواب دهد. البته جواب‌هایی که بیشتر در حکم پیشبینی آینده هستند و نه یک پاسخ قطعی.

کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب صوتی حیات ۳؛ انسان در عصر هوش مصنوعی اثری جذاب است که توجه تمام علاقه‌مندان به تکنولوژی و تمام دوست‌داران آینده حیات بشری را به خود جلب می‌کند. 

درباره مکس تگمارک 

مکس تگمارک (Max Tegmark‎) دانشمند سوئدی آمریکایی ۵ مه ۱۹۶۷ متولد شد. او در زمینه کیهان‌شناسی در دانشگاه MIT تدریس می‌کند و بنیان‌گذار انستیتوی آینده‌ حیات است. از میان آثار او می‌توان به جهان ریاضیاتی ما (۲۰۱۴) و مجموعه زندگی ۳٫۰ انسان بودن در عصر هوش مصنوعی (۲۰۱۷) اشاره کرد.

نظرات کاربران

پتو پاندایی
۱۴۰۱/۰۹/۰۵

چرا کد تخفیف برای این کتاب قابل استفاده نیست؟

hel_sa
۱۴۰۱/۰۲/۲۲

گوینده پایان جملات را بسیار بسیار بد ادا می‌کنه. اگر بتونید تحمل کنید، محتوای کتاب قابل تامله.

Hrezapour.ir
۱۴۰۲/۰۳/۱۱

داشتم یادداشت هایی که از کتاب برداشته بودم رو نگاه می کردم که ببینم کدوم قسمت ها بدون اسپویل کتاب در ذهن ماندگار پیش بینی میشه و جدا از برداشتم در مورد کتاب که یه مرجع برای طیف وسیعی از

- بیشتر
Hamid Sebt
۱۴۰۱/۰۹/۱۹

حقیقتا مباحث مفیدی در زمینه هوش مصنوعی ارائه داد و از بهترین کتاب هایی بود که تا به حال گوش کردم

زمان

۱۹ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۵۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۹ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۵۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۸,۰۰۰
تومان