دانلود و خرید کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی استیون هاوکینگ ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی اثر استیون هاوکینگ

کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

معرفی کتاب پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی

«پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های اساسی» اثری از استیون هاوکینگ، دانشمند و نابغه معاصر است. استیون در این کتاب به ده سوال اساسی در حوزه هستی‌ و کیهان و هوش بشری پاسخ داده است.

پاسخ‌هایی که او به هنگام مرگ هنوز روی آن‌ها کار می‌کرد.

پاسخ‌های استیون به شش تا از این پرسش‌ها عمیقاً ریشه در علم او دارند. (آیا خدایی هست؟ جهان هستی چگونه آغاز شد؟ آیا ما می‌توانیم آینده را پیشگویی کنیم؟ درون هر سیاهچاله چیست؟ آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟ آینده را چگونه باید شکل دهیم؟).

پاسخ‌های او به چهار پرسش اساسی دیگر، تمام و کمال ریشه در علم او ندارند. (آیا روی زمین نجات خواهیم یافت؟ آیا در جهان هستی، حیات هوشمند دیگری نیز وجود دارد؟ آیا ما باید فضا را سکونت‌پذیر کنیم؟ آیا هوش مصنوعی از ما پیشی خواهد گرفت؟)

در بخشی از کتاب و در پاسخ به پرسش جهان هستی چگونه آغاز شد؟ می‌خوانیم:

«همگان از این که جهان هستی آغازی داشته خرسند نبودند. برای مثال، ارسطو از مشهورترین فلاسفهٔ یونان، بر این باور بود که جهان هستی از ازل بوده است. آنچه ازلی باشد کامل‌تر از چیزی است که آفریده شده باشد. به قول ارسطو، دلیل این که ما شاهد پیشرفت تمدن هستیم این است که سیل یا دیگر بلایای طبیعی، مدام تمدن را به آغاز آن کشانده‌اند. انگیزهٔ باور به جهان ازلی از این بابت بود که دست الهی از آفرینش و راه‌اندازی جهان هستی کوتاه شود. عده‌ای هم که اعتقاد داشتند جهان هستی آغازی داشته است، آن را مدرکی دال بر اثبات وجود خدا به عنوان علت غایی، یا حرکت‌دهندهٔ اصلی جهان هستی می‌پنداشتند.»

معرفی نویسنده
عکس استیون هاوکینگ
استیون هاوکینگ
انگلیسی | تولد ۱۹۴۲ - درگذشت ۲۰۱۸

استیون هاوکینگ یک نظریه‌پرداز علم فیزیک بود که با تئوری‌های تکان‌دهنده‌اش در ارتباط با سیاه‌چاله‌ها و نظریه‌ی نسبیت در دنیا مطرح شد. شهرت او به دنیای علم محدود نماند و حتی مردم عادی هم او و نظریاتش را می‌شناسند؛ به طوری که کتاب‌های مشهور او مثل تاریخچه‌ی کوچک زمان را که برای مخاطب عام علاقه‌مند به علم نوشته، همچنان پرفروش و محبوب هستند. او در بیست سالگی متوجه شد که به نوعی بیماری نادر به نام بیماری نورون حرکتی مبتلا است و پزشکان درمورد او هیچ امیدواری نداشتند. در حالی که حتی این بیماری، ناامیدی پزشکان و فلج شدنش هم حریف کنجکاوی استیون نشد و او پنجاه سال پس از ابتلا به بیماری‌اش هم به زندگی ادامه داد و با نظریاتش جهان را دگرگون کرد.

نظرات کاربران

arash
۱۳۹۸/۰۸/۲۱

من درباره این انتشارات اطلاعاتی ندارم اما مقدمه ای که به اسم ناشر برای این کتاب نوشته شده توهین به شعور هر خواننده کتاب هست. چهار، پنج صفحه که از دروغ و اشتباه علمی و نظرات شخصی یک فرد ناشناس

- بیشتر
شهرام مؤیدی
۱۳۹۸/۰۸/۲۰

هر کسی چون ناشر است به خودش اجازه میدهد که برای کتاب استیون هاوکینگ مقدمه بنویسد . اونهم با ادبیاتی مجوز محور !!! چه اصراری به چاپ و نشر اینگونه کتابهاست ؟ که مجبور باشین توضیح بدهید و توجیه کنید

- بیشتر
وحید شعبانی
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

برای فردی مثل من که درک زیادی از نظریات فیزیک ندارد، شاید فهم بعضی از قسمتهای کتاب امکانپذیر نباشد با این حال، این کتاب گویای عمق نبوغ فردی است که در اوج ناتوانی جسمانی و فیزیکی، دریایی از نبوغ فیزیکی

- بیشتر
sargol
۱۳۹۸/۰۹/۰۲

ترجمه خیلی ضعیفه

پیام
۱۳۹۸/۰۶/۰۳

این ترجمه بهتره یا ترجمه مزدا موحد؟ از دوستان کسی می‌داند؟

آلاله رضالطفی
۱۳۹۹/۱۰/۲۷

این کتاب جز کتابهایی بود که جهان بینی من رو تغییر داد.

omidrashedzadeh
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

مناسب برای همه و مطالعه

حسین
۱۴۰۰/۱۰/۱۱

از چند منظر به این کتاب نگاه کنیم: نکته۱)این کتاب درسی از زندگی شخصی خود هاکینگ به ما میده ک حتی درحالتی هم که نه میتونه حرکتی بکنه نه حرفی بزنه و مثله یک شئ فقط میتونه نگاه بکنه،ناامید نیست ودست

- بیشتر
صدرا
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

من قبلا نظر دیگه ای روی استیون داشتم ولی با خوندن این کتاب کلا تغییر کرد اینکه آفرینش این جهان هستی و کهکشانها تصادفی و بدون وجود خالق و خدایی بوده و استدلال هاش هم آبدوغ خیاری هست مثلا جایی که میگه انرژی

- بیشتر
محمداسماعیل حیدری راد
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

این کتاب اشغاله

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۶)
نتیجه‌ای که او می‌گیرد این است که چون مهبانگ، لحظهٔ آغاز زمان است و پیش از مهبانگ زمان معنایی ندارد، بنابراین خدا وقت نداشته تا بتواند جهان هستی را خلق کند. آنگاه که هاکینگ دیدگاه‌اش را پیش پاپ مطرح می‌کند، پاپ در پاسخ او می‌گوید خدا پیش از مهبانگ داشته دوزخ را برای آنانی که چنین پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند، آماده می‌کرده است.
arash
پس چگونه است که عدّه‌ای از هستی یا نیستی چیزی به پیچیدگی خدا حرف می‌زنند، خدایی که خود از اسرار حل‌ناشدنی جهان هستی است. خوانندهٔ تیزبین باید بداند که همهٔ حرف‌های دانشمندان، آنگاه که از قلمرو علم فراتر می‌روند، چه بسا اساس منطقی نداشته باشند. در پندار نمی‌گنجد که جهان هستی، با این همه شکوه، ظرافت، و پیچیدگی، معماری توانا نداشته باشد.
arash
بیشتر مواقع علمی- تخیلی امروز، علم واقعی فردا است.
سینا علیمرادی
بنابراین به یاد بسپارید که ستارگان را بنگرید، نه سرتان را به زیر بگیرید و پاهای‌تان را ببینید. بکوشید به هر آنچه می‌بینید معنا ببخشید و از آنچه جهان را هستی می‌بخشد در شگفت آیید. زندگانی هر اندازه هم مشکل باشد، کاری خواهد بود که شما بتوانید انجام دهید و در آن کامیاب شوید. مهم این است که هرگز تسلیم نشوید. افسار خیال‌پردازی را رها کنید. آینده را بسازید.
سینا علیمرادی
جهان در حال انبساط نقش خالق هستی را انکار نمی‌کند بلکه بر این که خالق چه زمانی جهان را آفریده باشد، حدّ و مرزی قائل می‌شود.» هاکینگ جایی می‌گوید خدا هست و جایی دیگر می‌گوید خدا نیست
arash
خود هاکینگ از واپسین نظریه‌ای به نام نظریهٔ M صحبت می‌کند که در آن طبیعت یازده بُعد دارد و شرح می‌دهد که به خاطر تاب‌خوردگی بیش‌از اندازهٔ هفت بُعد آن، ما قادر نیستیم این هفت بُعد را تجربه کنیم.
arash
امروزه ما ابزار بزرگتری برای کشف داریم، از جمله شتاب‌دهنده‌های ذره‌ای، اَبَرکامپیوترها، تلسکوپ‌های فضایی، و آزمایش‌هایی چون پژوهش‌های آزمایشگاه رصدخانهٔ امواج گرانشی تداخل‌سنج لیزری. با وجود این، خیال‌پردازی هم‌چنان یکی از قدرتمندترین ابزار ماست. با خیال‌پردازی می‌توانیم به هر نقطه از فضا و زمان که خواستیم برویم. با خیال‌پردازی می‌توانیم آنگاه که با خودرو رانندگی می‌کنیم یا در میهمانی در حالی که تظاهر می‌کنیم داریم به حرف‌های خسته‌کنندهٔ کسی گوش می‌دهیم، در ذهن‌مان شاهد پدیده‌های شگفت‌انگیز طبیعت باشیم.
سینا علیمرادی
آنگاه که انسان با امکان مرگ زودرس روبروست، پی می‌برد که کارهای زیادی دارد و نمرده باید انجام‌شان دهد.
شاهین
حال دانشمندی چون استیون هاکینگ را در نظر بگیرید که به قول خودش بعداز اینشتین، سرشناس‌ترین دانشمند قرن بیستم است
arash
هرگاه بدانیم که شیء چگونه کار می‌کند، خواهیم توانست آن را به کنترل درآوریم.
سینا علیمرادی

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان