دانلود کتاب صوتی قصه‌های مجید ۲ با صدای مهدی پاکدل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قصه‌های مجید ۲ اثر هوشنگ مرادی کرمانی

دانلود و خرید کتاب صوتی قصه‌های مجید ۲

معرفی کتاب صوتی قصه‌های مجید ۲

کتاب صوتی قصه‌های مجید۲ نوشتهٔ هوشنگ مرادی کرمانی توسط نوین کتاب گویا منتشر شده است. مهدی‌پاکدل روایتگر قصه‌های مجید است و موسیقی دلنشین مهدی زارع این اثر را همراهی می‌کند. این کتاب در سال ۶۴ کتاب برگزیده‌ٔ سال شد. کیومرث پوراحمد بر اساس داستان قصه‌های مجید سریالی ماندگار ساخت.

درباره کتاب صوتی قصه‌های مجید ۲

هوشنگ مرادی کرمانی، نویسندهٔ توانای حوزهٔ کودک و نوجوان در سال ۱۳۵۳ مجموعه‌ٔ قصه‌های مجید را برای رادیو نوشت. اجرای رادیویی قصه‌های مجید پنجشنبه‌ها روی آنتن می‌رفت و ژاله علو، گویندهٔ پیشکسوت و خوش‌صدای کشور، نقش بی‌بی را داشت. قصه‌های مجید بعد از انقلاب چاپ شد. بچه‌های ایران به‌خصوص دهه شصتی‌ها، مجید، پسر پرشر‌و‌شور و ساده‌دل و بی‌بی، مادربزرگ دلسوز و مهربان او را خوب می‌شناسند و بارها با دیدن شیرین‌کاری‌ها، دردسرها و ماجراهایش از تلوزیون خندیده‌اند و گاهی هم گریسته‌اند.

مجید، نوجوانی اهل کرمان است که پدر و مادر خود را از دست داده و با بی‌بی، مادربزرگش زندگی می‌کند. آنان با حقوق بازنشستگی پدربزرگ، روزگار می‌گذرانند. بی‌بی با بافتن ژاکت و فروش آن‌ها و مجید با کار در نانوایی در بعدازظهرها و روزهای تابستان، کمک‌خرج خانه‌اند. قصه‌های مجید در واقع اشاره‌ای به گوشه‌هایی از زندگی نوجوانی خود هوشنگ مرادی‌کرمانی است.

مجید زیاد کتاب می‌خواند، عاشق فیلم و بازیگری است،؛ اما دستش تنگ است. همه‌ٔ این ویژگی‌ها همراه با شیرین‌کاری‌های دیگر این پسر، دستمایه‌ای برای خلق قصه‌های مجید است. داستان‌ها طنزی دارند که با نثر عامیانه و زبان صمیمی به دل می‌نشیند. نوجوانان با شنیدن و خواندن این اثر متوجه می‌شوند که مسائلی مثل فقر و یتیم‌بودن، نمی‌تواند مانع پیشرفت باشد. در این کتاب، بچه‌ها با نوجوانی خودساخته و بااعتمادبه‌نفس روبه‌رو می‌شوند که از پس خیلی از کارها برمی‌آید و ترس را نمی‌شناسد.

کتاب صوتی قصه‌های مجید ۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر به علاقه‌مندان به داستان‌های عامیانهٔ ایران پیشنهاد می‌شود. شنیدن قصه‌های مجید که روایتی از بطن جامعه است هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان مناسب است.

درباره هوشنگ مرادی کرمانی

هوشنگ مرادی کرمانی از سال ۱۳۲۳، یعنی سال تولدش تا دوران نوجوانی در خانه مادربزرگ و پدربزرگش ماند. در بزرگسالی رشته‌ها و مشاغل زیادی را تجربه کرد و یواشکی سر کلاس‌های ادبیات دانشگاه تهران حاضر می‌شد. چند بار کنکور داد تا بالاخره در مدرسه عالی ترجمه پذیرفته شد. همزمان برای نشریات هم مطلب می‌فرستاد که هیچ کدام چاپ نمی‌شد تا اینکه احمد شاملو داستان «کوچهٔ ما خوشبخت‌ها»یش را در مجله خوشه چاپ کرد. اینطوری بود که ادبیات ایران، نویسندهٔ جدیدش را شناخت. نویسنده‌ای که در تمام این سال‌ها با داستان‌هایش بخشی از دنیای ذهنی مشترک ما را ساخته است. نقطه عطف کارنامه‌اش اما همین «قصه های مجید» بود که داستان پسرکی فقیر و تنها با مادربزرگش است.

 مرادی کرمانی تاکنون توانسته است جوایز بسیاری بگیرد. از جایزه شورای کودک گرفته تا جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن و خوزه مارتینی. قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی به چندین زبان منتشر شده و توانسته با مخاطب غیرفارسی‌زبان هم ارتباط برقرار کند. او چهره ماندگار هم شناخته شده و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. بخشی از بهترین اقتباس‌های سینمایی از آثار او صورت گرفته است. مثلا همین «قصه های مجید» یا «مهمان مامان». او با زندگی پرفرازونشیبی که از سر گذرانده انگار خودش هم شخصیت داستانی است. در مصاحبه‌ای گفته هرگز سعی نمی‌کند برای کودکان قصه بنویسد بلکه «فکر می‌کنم که بازتاب کودکی در من مانده‌است؛ من در کودکی مانده‌ام و هر چه بگذرد، کودکی از ذهنم نمی‌رود. هرکسی که کودکی‌اش را از دست بدهد، جانش را از دست می‌دهد و می‌میرد.» 

معرفی نویسنده
عکس هوشنگ مرادی کرمانی
هوشنگ مرادی کرمانی
ایرانی | تولد ۱۳۲۳

زندگی همان اول روی سختش را به هوشنگ مرادی کرمانی نشان داد. وقتی مادر جوانش در هجده سالگی مرد و پدرش ـلابد از اندوه- دچار افسردگی و نوعی جنون شد. اینجور بود که سر و کار هوشنگ، که اسمش را عمویش از توی شاهنامه انتخاب کرده بود و تنها هوشنگ روستا بود، به خاورخانم افتاد؛ مادربزرگش که به او ننه بابا می‌گفت و شالوده شخصیت بی‌بی قصه های مجید از او شکل گرفته بود.

نظرات کاربران

ملیکا
۱۳۹۸/۰۶/۲۲

خیلی داستان دوست داشتنی 😍😍❤❤❤😊😊👏👏

سعید جان
۱۳۹۷/۱۱/۲۰

هوشنگ مرادی کرمانی بهترینه!

(-:
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

عاااااااااااااااالییییییییییییییی

مستانه
۱۳۹۹/۰۸/۲۸

بسیار عالیست. قصه های مجید یک را گوش داده بودیم بلافاصله دوش را هم خریدم

shakiba
۱۳۹۹/۰۴/۲۴

عالی😍

کاربر ۱۲۶۶۴۸۴
۱۳۹۸/۱۲/۱۷

عالی مخصوصا 1 این داستان

𝐴𝑅𝑆𝐻𝐼𝐴
۱۳۹۹/۰۱/۰۵

عالی بود خیلی زیاد

کاربر ۱۴۰۰۴۵۲
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

هر شب پسرم با گوش دادن به این کتاب جذاب میخوابه. عالین

کاربر ۱۴۰۸۹۸۳
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

بسیار زیبا ک دلنشین.گوش دادن به کتاب با صدای دلنشین راوی بسیار ارامش بخشه

tina.kb75
۱۴۰۰/۰۴/۲۶

کتابی که در عین سادگی و روانی متن، خیلی لذت بخشه. مشغله های فکری روزانه و خستگی رو میشوره می بره. ❤️

زمان

۸ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۷۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۷۲٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۴۰,۶۰۰
۳۰%
تومان