دانلود کتاب صوتی طاعون با صدای هوتن شاطری‌پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طاعون اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی طاعون

معرفی کتاب صوتی طاعون

کتاب صوتی طاعون نوشتهٔ آلبر کامو و ترجمهٔ حسین کاظمی یزدی است. هوتن شاطری پور گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر جیحون آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی به توصیف جامعه‌ای بی‌هدف‌ و بیهوده‌ که هیچ تعادلی ندارد می‌پردازد. در این رمان صوتی اپیدمی وحشتناک بیماری طاعون مظهر شر است، چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی.

درباره کتاب صوتی طاعون

کتاب صوتی طاعون حاوی رمانی مشهور از نویسنده‌ای مشهور است. آلبر کامو، نویسندهٔ کتاب افسانه‌ سیزیف و نمایشنامهٔ کالیگولا، رمان طاعون را در سال ۱۹۴۷ منتشر کرد. این رمان صوتی با زبانی نمادین صحبت می‌کند و درحقیقت می‌کوشد چهرهٔ زشت فاشیسم را به تصویر بکشد.

داستان در شهر «اُران» در کشور الجزایر می‌گذرد. آنجا یک بیماری شایع شده است؛ که به‌نظر می‌رسد از موش‌ها به انسان‌ها سرایت می‌کند. این اپیدمی جان بسیاری از افراد را می‌گیرد اما مقامات مسئول شهر، علاقه‌ای به گفتگو در این باره ندارند و حتی وجود موش‌ها را تأیید نمی‌کنند. با ازبین‌رفتن تعداد زیادی از مردم، شهر، در حالت قرنطینه قرار می‌گیرد. عده‌ای از اعضای خانواده‌ها از هم دور مانده‌اند و بسیاری هم فرار کرده‌اند.

«دکتر ریو» شخصیت اصلی رمان طاعون است. او پزشک شجاعی که داستان را روایت می‌کند.

شنیدن کتاب صوتی طاعون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب رمان‌های نمادین پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلبر کامو

آلبر کامو (Albert Camus)، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور، ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در الجزایر و در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد و سپس در سال ۱۹۵۷ موفق شد جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. به دلیل «آثار مهم ادبی که به‌روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» او پس از رودیارد کیپلینگ جوان‌ترین برنده‌ٔ جایزه نوبل است.

کامو در سال ۱۹۴۹ یک اتحادیه بین‌المللی تأسیس کرد. اساس کار این اتحادیه «محکوم کردن هر دو ایدئولوژی شکل گرفته در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی» بود. آندره بروتون نیز یکی از اعضای آن بود.

کامو در طول دوران فعالیتش رمان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری را نوشت؛ طاعون، سقوط، بیگانه، نمایشنامهٔ کالیگولا، نمایشنامهٔ صالحان، افسانه‌ سیزیف و خطاب به عشق که مجموعه نامه‌های عاشقانه‌ی او و ماریا کاسارس است از آن جمله‌اند.

آلبر کامو در ۴ ژانویه ۱۹۶۰ در ۴۶ سالگی در ویل‌بلویل فرانسه به‌علت یک سانحهٔ رانندگی چشم از دنیا فروبست. 

بخش‌هایی از کتاب صوتی طاعون

«چیزی که در شهر ما بیشتر استثنایی است، مشکلی است که هر فرد در هنگام مردن تجربه می‌کند. شاید مشکل کلمه‌ی درستی نباشد؛ «رنج» به این معنی نزدیک‌تر است. بیماری هیچ‌گاه دل‌پذیر نیست؛ ولی شهرهایی هستند که در هنگام بیماری به شما خدمات می‌دهند؛ شما می‌توانید به طریقی خودتان را رها کنید. بیمار به اندکی توجه نیاز دارد؛ او دوست دارد چیزی داشته باشد که به آن تکیه دهد و این کاملا طبیعی است. ولی در اران، گرمای بیش از حدش، الزامات تجارت، محیط ناامیدکننده، شبانگاهان ناگهانی و ماهیت لذت‌بخش آن نیازمند سلامتی است. بیمار در آنجا احساس ناجور بودن می‌کند، به حال مرد رو به موئی فکر کنید که پشت دیوارهایی که از گرما جلزوولز می‌کنند، گیر افتاده است؛ در حالی که همه‌ی مردم یا در کافه‌ها نشسته‌اند، با تلفن به دست درباره‌ی کالاهای تجاری کشتی، عوارض کشتی و تخفیف‌ها بحث می‌کنند. وقتی مرگ در چنین شرایطی و در یک مکان خشک به کمین شما نشسته است، آشکار است که این رنج به مرگ و حتی مرگی مدرن منتهی می‌شود. این اشاره‌های درهم و برهم ممکن است تصویری روشن از شهر ما ارائه دهد. هرچند ما نباید اغراق کنیم. در واقع، همه‌ی آنچه نقل شده ابتذال ظاهر این شهر و ابتذال زندگی در آن بود. ولی به محض اینکه بتوانید عادت کنید، می‌توانید مدت‌ها بدون مشکل آنجا زندگی کنید؛ و از آنجا که عادت‌ها دقیقا همان چیزی هستند که شهر ما در پی ترغیب کردنشان است، همه چیز بر وفق مراد پیش می‌رود. باید قبول کرد که تصویر زندگی در این شهر از این زاویه، اصلا جالب نیست. ولی دست کم، ناآرامی‌های اجتماعی برای ما ناشناخته‌اند. رک‌گویی و مهربانی و همچنین شهروندان کوشای ما همیشه تحسين ناظران را به همراه داشته‌اند. شهر اران، بی درخت، بی زرق و برق، بی روح و با ظاهر آرامش به پایان می‌رسد؛ و شما پس از مدت‌ها می‌توانید خوابی آرام آنجا داشته باشید. فرها د و تنها چیزی که باید اضافه کرد این است که شهر اران با منظرهای منحصر به فرد پیوند خورده است؛ در مرکز این جلگه‌ی لخت، تپه‌هایی نورانی حلقه زده‌اند و روبروی خلیجی بی‌نقص قرار گرفته‌اند. تنها چیزی که مایه‌ی تأسف همه‌ی ما شده، این است که شهر پشت به این خلیج قرار گرفته و دیدن دریا را غیر ممکن کرده است و باید همواره به دنبال آن بگردید.»

نظرات کاربران

محمد کمالی
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

تو شرایط کرونایی، خوندن این کتاب خیلی می‌تونه مفید باشه. به خصوص برای اینکه بدونیم دنیای بعد از کرونا چه شکلی می‌شه!

sahar
۱۳۹۸/۰۵/۰۵

چرا کتابهای صوتی بعد از دانلود به صورت آفلاین دیگه کار نمیکنن؟؟ من گوشی رو فقط زمانی که در حالت پرواز باشه میذارم کنارم😐

کاربر بی نام
۱۴۰۰/۰۱/۱۷

دور از اینکه "آلبرکامو" نویسنده مورد علاقه منه و من شیفته کتاب ها و نگارش اونم، باید بگم خوندن کتاب "طاعون" یه فرصت تازه به خودِ آدمِ ! (به قول دوستان مخصوصا در شرایط فعلیِ کرونا) اینکه می تونستم تو هر

- بیشتر
Ayoubkh
۱۳۹۹/۱۲/۱۰

مطمئنا اگه قبل از شیوع کرونا این کتاب رو خونده بودم جذابیتش برای من خیلی بیشتر میشد.

shahabielham9035
۱۳۹۹/۱۰/۰۱

کتاب جالب، پر هیجان و مفیدی بود. نویسنده خیلی خوب فضا و شرایط رو توصیف کرده، و احساسات رو کاملا منتقل می کنه. به نظرم بیماری های اپیدمی همیشه یه شرایط خاص و سخت مشابه رو به وجود میارن، گاهی حس

- بیشتر
arefe
۱۳۹۷/۰۸/۲۳

انگار داره اخبار میگه🤨

Reza Ashraf Yazdi
۱۳۹۸/۱۲/۱۲

چرا انقدر قیمت کتاب نسبت به نسخه دیجیتال بالاتر است؟!

brightstar
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

«اونا میگن بعد از طاعون فلان کار و بهمان کار رو می کنن. بجای اینکه لذت ببرن زندگی رو واسه خودشون زهر کردن» چه قدر ما زندگی رو در ایام کرونا به خودمون زهر کردیم؟؟ برای یک بار خوندن یا شنیدن

- بیشتر
mohamadali
۱۳۹۸/۱۲/۲۲

کسی کد تخفیف داشت بگه ممنون

کاربر 1314930
۱۳۹۸/۰۹/۲۹

مرسی

زمان

۱۰ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۸۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۲۸۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان