دانلود کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره) با صدای مسعود کرامتی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره) اثر نیکلای گوگول

دانلود و خرید کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره)

انتشارات:رادیو گوشه
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره)

کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره) نوشتهٔ نیکلای گوگول و ترجمهٔ عباس علی عزتی است. مسعود کرامتی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و رادیو گوشه آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ یک داستان روسی.

درباره کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره)

کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره) دربردارندهٔ یک داستان روسی است. داستان‌های نیکلای گوگول با وجود داشتن فضای رمانتیک و آرایه‌های فولکلوریک در دسته‌بندی ادبیْ مدرن محسوب می‌شود و شاید به همین جهت است که او را به‌عنوان پایه‌گذار داستان‌نویسی نوین روسیه می‌شناسند. گفته شده است که شنیدن داستان کتاب صوتی بازار مکاره، تسلط بالای نیکلای گوگول بر انواع مضامین داستانی را نشان داده و همزمان درس‌هایی برای زندگی امروز می‌دهد که شاید در کمتر اثر کلاسیکی، هم‌پوشانی‌های لازمش یافت شود. عباس علی عزتی کتاب صوتی حاضر را مستقیماً از زبان اصلی آن یعنی روسی به پارسی برگردانده است، اما همزمان چندین ترجمهٔ انگلیسی را نیز برای رفع شبهات بررسی کرده است. ماجرای داستان «کالسکه» چیست؟

مالکی میان‌مایه به نام «فیثاغوروویچ»، روزی به ضیافت ناهار ژنرال سواره‌نظام دعوت می‌شود. در طول مهمانی که تا انتهای شب می‌انجامد، ژنرال از اسب ابلقی برای حاضران حرف می‌زند که بی‌همتاست و جزو دارایی خاص او محسوب می‌شود. فیثاغوروویچ تحت‌تأثیر مستی و جوّی که به وجود آمده، از دهانش می‌پرد که صاحب کالسکه‌ای عجیب و منحصربه‌فرد است. توجه حاضران به گفته‌های او جلب می‌شود. او همگی را برای ناهار فردا به خانه‌اش دعوت می‌کند. فردا ظهر درحالی‌که فیثاغوررویچ در خواب است و سرخوشی شب پیش نیز از سرش پریده، با این خبر همسرش از خواب بیدار می‌شود که گروهی سواره به‌سوی خانه‌شان می‌آیند. نیکلای گوگول (Nikolai Gogol) در این داستان، همچون دیگر آثارش با بیانی شوخ و طنزی گزنده آینه‌ای در برابرمان می‌گیرد و ما را با عادات مضحکمان روبه‌رو می‌کند. داستان کالسکه از مجموعه داستان «بازار مکاره» انتخاب شده است.

شنیدن کتاب صوتی کالسکه (از کتاب بازار مکاره) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ روسیه و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره نیکلای واسیلیویچ گوگول

نیکلای واسیلیویچ گوگول (Nikolai Vasilyevich Gogol) در سال ۱۸۰۹ به دنیا آمد و در سال ۱۸۵۲ از دنیا رفت. او داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس مشهور و اهل روسیه است. گوگول در خانواده‌ای از طبقهٔ متوسط و علاقه‌مند به ادبیات در اوکراین متولد شد. تحصیلات متوسطهٔ خویش را در شهر نژین به پایان رساند. هنگامی که محصل بود، مهارتش را در نویسندگی نشان داد. پس از ترک مدرسه در آرزوی به دست‌آوردن کاری آموزشی و یا دولتی و کسب وجهه‌ای ادبی به پترزبورگ رفت. در سال ۱۸۲۹ با نام مستعار «و. آلوف» منظومه‌ای رمانتیک به نام «هانس کوچلگارتن» منتشر کرد، اما این منظومه توفیق چندانی نیافت و حتی از سوی افراد اهل مطالعه و منتقدان نیز مورد استهزا قرار گرفت. سرانجام گوگول در پایان سال ۱۸۲۹ موفق به یافتن پستی رسمی در یک ادارهٔ دولتی شد. او به نوشتن ادامه داد. در ۱۸۲۹ منظومهٔ «هانس کوشِل‌گارتِن» را منتشر کرد. این کتاب با موفقیتی روبه‌رو نشد و همهٔ نسخه‌های آن را خودِ گوگول خرید و آتش زد. این شکست، نویسندهٔ تازه‌کار را نسبت به ادبیات دلسرد کرد، ولی سرخوردگی او طولانی نبود. در سال‌های ۱۸۳۱ - ۱۸۳۲ داستان‌های منثور «شب‌هایی در قصبهٔ نزدیک دیانکا» منتشر شد و تحسین الکساندر پوشکین را برانگیخت. گوگول به نوشتن ادامه داد و با کتاب «نفوس مرده» جایگاه خودش را میان نویسندگان پیدا کرد. آن اثری که او را در جهان مشهور کرد، داستان «شنل» بود که آن را آغازگر داستان کوتاه روسی می‌دانند. «بازرس» و «دماغ» و «یادداشت‌های یک دیوانه» آثار مشهور دیگری از نیکلای گوگول هستند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۵ دقیقه

حجم

۸۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۵ دقیقه

حجم

۸۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان