دانلود کتاب صوتی دختر قبلی با صدای ماهتینار احمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دختر قبلی اثر جی. پی. دلانی

دانلود و خرید کتاب صوتی دختر قبلی

معرفی کتاب صوتی دختر قبلی

کتاب صوتی دختر قبلی نوشتهٔ جی پی دلانی و ترجمهٔ فرانک سالاری است. ماهتینار احمدی و آزاده رادمهر و جمعی از گویندگان گویندگی این رمان صوتی آمریکایی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دختر قبلی

کتاب صوتی دختر قبلی حاوی رمانی است که اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ میلادی به انتشار رسید. جی پی دلانی در این رمان، داستان هیجان‌انگیز و معمایی قتل دختری را در خانه‌ای مرموز روایت می‌کند. مستأجر بعدی آن خانه، سرنخ‌های این حادثهٔ هولناک را در چیزهایی می‌یابد که میان او و مقتول مشترک بوده است. آیا مستأجر بعدی نیز به قتل خواهد رسید؟ این اثر پرفروش نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۷ نامزد جایزه گودریدز در بخش داستان معمایی شد. این رمان را نمونۀ برتری از داستان‌های معمایی با رگه‌های روان‌شناسانه تلقی کرده‌اند. ۲ شخصیت اصلی داستان، «اِما» و «جین» هستند که از وجود هم خبر ندارند، اما سرنوشتی یکسان و معین در انتظار هر دوی آن‌ها است. بسیاری از منتقدان و خوانندگان، کتاب «دختر قبلی» را با کتاب‌هایی چون دختری در قطار (The Girl on the Train)، دختر گمشده (Gone Girl) و زن کابین شمارهٔ ۱۰ (The Woman in Cabin 10) مقایسه کرده‌اند. همهٔ این رمان‌ها ذیل ژانر جنایی و معمایی قرار می‌گیرند و زنان شخصیت‌های اصلی آن‌ها را تشکیل می‌دهند، ولی از همه مهم‌تر اینکه همه ابعادی روان‌شناختی و مرموز دارند و نوعی ترس روانی را در مخاطب ایجاد می‌کنند. جی. پی. دلانی در کتاب صوتی دختر قبلی به‌خوبی توانسته است این حسِ ترس و وحشت را که نه‌فقط از خطرات جهان بیرون، بلکه بیشتر از جهان درونی شخصیت‌ها نشئت می‌گیرد، تصویر کند.

شنیدن کتاب صوتی دختر قبلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی پی دلانی

«آنتونی کاپلا» (Anthony Capella)، داستان‌نویس پرفروش ژانر معمایی است که با نام هنری جی پی دلانی فعالیت می‌کند. او در سال ۱۹۶۲ در اوگاندا چشم به جهان گشود. تحصیلاتش را در دانشگاه آکسفورد به پایان برد و از همان دوران جوانی، داستان‌نویسی با اسم‌های مستعار را آغاز کرد. نخستین رمان آنتونی کاپلا که به‌طور رسمی در سال ۱۹۹۷ منتشر شد، «درخت سم» نام داشت. او رفته‌رفته به یکی از چهره‌های سرشناس داستان‌نویسی در این ژانر تبدیل شد. عناصر روان‌شناسانه در خلق داستان‌های او نقش پررنگی دارند. از جمله آثار مشهور و ماندگار جی. پی. دلانی می‌توان به رمان‌های «مشاور ازدواج»، «باورم کن» و «به من دروغ بگو» اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی دختر قبلی

«کارمند مسکن گفت: «قفل بود؛ یک کلید دیجیتالی روی تلفن همراهم نصب شده؛ یک اپلیکیشن که همه چیز را کنترل می‌کنه. تنها کاری که باید بکنم این است که دکمه باز شدن را روی گوشی ام بزنم. بعد از آن؛ همه چیز بطور خودکار عمل می‌کند. سنسور در کد را قبول کرده و به من اجازه ورود می‌دهد. اگردستبند دیجیتالی دستم ببندم؛ حتی به تلفن همراه هم نیاز ندارم.»

سایمون وحشت زده به در نگاه می‌کرد؛ گفت: «شوخی می‌کنید.»

با واکنش سایمون با صدای بلند خندیدم. برای سایمون که عاشق ابزار اش بود؛ دیدن خانه‌ای که با تلفن همراه باز و بسته بشود؛ مانند بهترین کادو تولدی بود که به او داده بودند. وارد یک راهرو باریک شدم. یک کم بزرگ‌تر از یک کمد. خیلی کوچک بود و دو نفر به راحتی کنار هم نمی‌توانستند بایستند. کارمند مسکن به دنبالم داخل آمد؛ من هم بدون اینکه بپرسم به راهم ادامه دادم.

این‌بار نوبت من بود که از شگفتی دهانم باز بماند. واقعاً عالی بود؛ پنجره‌های بزرگ؛ رو به یک باغ کوچک و دیوار سنگی بلند؛ نور خوبی به داخل خانه می‌تابید. بزرگ نیست. اما به نظر جادار می‌آید. دیوار و کف خانه از همان سنگ کم رنگ ساخته شده است. فرورفتگی داخل دیوار؛ نشان می‌داد که خوب ساخته شده اند. کاملاً خالی است؛ هیچ اسباب و وسایلی در آن نبود. یک میز سنگی داخل آشپزخانه دیدم که صندلی‌های جالبی دور آن بود. یک کاناپه بلند و کم جا هم با پارچه کرم رنگ دیده می‌شد. اما دیگر هیچ وسیله‌ای نبود. چیزی که چشمگیر باشد؛ نبود. نه دری؛ نه کمدی؛ نه تصویری؛ نه پریز برق؛ نه چراغی؛ هیچی.

مبهوت به اطراف نگاهی انداختم. حتی کلید برق هم نداشت. با وجود اینکه به نظر می‌آمد؛ مدت‌هاست رها شده و کسی در آن زندگی نکرده؛ اما همه چیز مرتب و سرجایش بود.»

نظرات کاربران

nil.see
۱۴۰۲/۰۹/۲۷

به دوستداران کتابهای معمایی و راز آلود توصیه میکنم

کاربر navid mirkiani
۱۴۰۳/۰۲/۰۱

نظر شخصی خودم را می گویم ، این رمان خیلی خوب نوشته شده ، شخصیت پردازی و فضایی که شخصیت ها آن را به شکل روابطی که با نگاه و منافع شخصی و... در کنار یا روبه رو ی هم

- بیشتر
Mahsa Ghane
۱۴۰۲/۱۲/۰۶

بعد مدتها کتابی شنیدم که بی نظیر بود و بسیار پر کشش و جذاب... به شدت توصیه میکنم.

کاربر 1450909
۱۴۰۲/۱۱/۳۰

جالب بود

eli
۱۴۰۲/۱۰/۲۷

داستان یک خانه مدرن و مرموز با مالک و مستاجرهایی با شخصیت های پیچیده که شنونده را به دنبال خود می‌کشند، دوستداران کتاب هایی با محتوای رازآلود و معمایی بی شک مثل من لذت خواهند برد.

p.kh
۱۴۰۲/۱۰/۱۳

یک کتاب جالب ومعمایی بود وتا آخر داستان نمیتونی حدس بزنی

مریم
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

کتاب معمایی خوبی بود غیر فابل پیش بینی وخواندنی خوب

کاربر ۵۲۰۹۹۸۱
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

عالی بود . مدتها بود همچین کتابی گوش نداده بودم . حتما پیشنهاد میکنم

shahrzadgh
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

تا ثانیه اخر جذاب و غیر قابل پیش بینی بود

Rosmari
۱۴۰۲/۰۶/۲۷

سلام 🌱 داستان کلی در مورد ساختمانی با سبک مینیمالیست و مدرن هست که افرادی در دو زمان مختلف در آن ساکن می شوند و اتفاقاتی برایشان می افتد که باعث می شود به دنبال علت و عامل آن بگردند. تریلر روانشناختی

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۱۰۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۱۰۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۱,۰۰۰
تومان