دانلود کتاب صوتی نقطه مطلوب با صدای علیرضا مبین + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نقطه مطلوب اثر پل بلوم

دانلود و خرید کتاب صوتی نقطه مطلوب

معرفی کتاب صوتی نقطه مطلوب

کتاب صوتی نقطه مطلوب نوشتهٔ پل بلوم و ترجمهٔ میلاد سبزه‌‌ آرای لنگرودی با صدای علیرضا مبین است و انتشارات اندیشه آگاه آن را منتشر کرده است. این کتاب به لذت‌های رنج و جست‌وجوی معنا می‌پردازد.

کتابی شورانگیز، جذاب و سرشار از بینش. دقیقاً همان چیزی که از پل بلوم، یکی از بهترین نویسندگان جهان و یکی از عمیق‌ترین متفکران در زمینه رفتار انسان انتظار دارید. شنیدن استدلال او در مورد اینکه چرا ما گاهی به دنبال غم، ترس و درد هستیم، به‌طور متناقضی لذت‌بخش است.

درباره کتاب صوتی نقطه مطلوب

چرا آهنگ‌های غمگین جذابیت دارند؟ چرا ما از داستان‌های آزاردهنده لذت می‌بریم؟ چرا بعضی از مردم دوست دارند فیلم‌های ترسناک ببینند؟ چرا برخی از نوجوانان خودزنی می‌کنند؟ جذابیت روابط توأم با سادیسم و مازوخیسم در چیست؟ آیا رنجی ناگهانی مانند مرگ فرزند، تاب‌آوری ما را افزایش می‌دهد؟ آیا چنین تجربه‌ای ما را مهربان‌تر می‌کند؟ دوبرابر شدن حقوقتان چه اثری بر روی شادکامی شما خواهد داشت؟ بچه‌دارشدن به چه نحو بر احساس شما درباره اینکه زندگی معنادار است، تأثیر می‌گذارد؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که انسان‌ها لذت‌گرا هستند و فقط به لذت اهمیت می‌دهند اما نویسنده می‌خواهد شما را متقاعد کند که اگر به اشتیاق انسان برای دردکشیدن نگاهی دقیق بیندازید، متوجه می‌شوید که این دیدگاه اشتباه است و درمی‌یابید که تمایل دارید تا کارهایی عمیق‌تر و متعالی‌تر که با درد و رنج همراه هستند، انجام دهید.

کتاب صوتی نقطه مطلوب نوشتهٔ پل بلوم طرز فکر شما را تغییر خواهد داد. نویسنده به شما می‌گوید شاید رنج چیز بدی نباشد. او توضیح می‌دهد که چرا تجربهٔ درد، لذتی که به دنبال آن می‌آید را افزایش می‌دهد و در واقع، زندگی بدون درد خسته‌کننده خواهد بود.

شنیدن کتاب صوتی نقطه مطلوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید نگاهتان به درد و رنج زندگی تغییر کند این کتاب صوتی را گوش دهید.

درباره پل بلوم

دکتر پل بلوم متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۶۳، استاد روان‌شناسی در دانشگاه تورنتو و استاد بازنشسته روان‌شناسی در دانشگاه ییل است. تحقیقات او در زمینهٔ روان‌شناسی اخلاق، هویت و لذت است. بلوم جوایز و افتخارات متعددی به دست آورده و اخیراً جایزه تحقیقاتی کلاوس جی جیکوبز را دریافت کرده است. او مقالاتی برای مجلات علمی نیچر و ساینس و روزنامه‌های نیویورک تایمز، نیویورکر و ماهنامه آتلانتیک نوشته است.

بخشی از کتاب صوتی نقطه مطلوب

«آخرین باری که فریاد زدید کی بود؟ برای من، چند ماه پیش بود، در اتاق هتلی در بمبئی. صبح زود در حال جمع کردن وسایلم بودم و سعی کردم یک شارژر را از پریز برق بکشم. این شارژر را هتل به من قرض داده بود. یک چیز زشت با شاخک‌های فلزی در قسمت‌هایی غیرقابل پیش‌بینی و احتمالاً من باید به اشتباه آن‌ها را لمس کرده باشم، زیرا درنهایت به پشت، در آن طرف اتاق افتاده بودم، نفس‌نفس می‌زدم و می‌لرزیدم. بعداً، در مورد این صحبت خواهیم کرد که چگونه طبیعی‌ترین افراد می‌توانند از ارتعاشات خفیف الکتریسیته لذت ببرند. اما این برق‌گرفتگی اصلاً خفیف نبود و فهمیدم که چگونه می‌توان از شوک الکتریکی به عنوان شکنجه استفاده کرد.

وقتی درد داریم فریاد می‌زنیم، اما به طرز عجیبی برای چیزی مخالفِ درد یعنی لذت‌های شدید، سورپرایز شدن و هیجانات زیاد نیز فریاد می‌زنیم. آیا ویدیوهای دختران دهه شصتی طرفدار گروه بیتلز را دیده‌اید؟ آن‌ها به شدت فریاد می‌زنند.

گریه کردن نیز توسط چیزهای متضاد ایجاد می‌شود. شما ممکن است در بدترین و بهترین روز زندگی خود مانند مراسم عروسی و تدفین، هنگام پیروزی و شکست، گریه کنید. من یک دوست دارم که خود را مردی سرسخت می‌داند، اما سرازیر شدن اشک‌هایش هنگام تماشای یک آگهی تبلیغاتی که برای بازی‌های المپیک ساخته شده بود را شاهد بودم. موضوع آگهی تبلیغاتی در مورد این بود که چگونه مادرانمان هنگام زمین خوردن به ما کمک می‌کنند و همراه با او آب بینی‌ام را بالا می‌کشیدم، اگرچه به سختی می‌توان دقیقاً آنچه را که اشک‌هایمان را سرازیر می‌کرد به زبان آورد.»

نظرات کاربران

مصطفی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار کاربردی و در عین حال ساده و قابل فهم . نویسنده با آشنایی و داشتن مهارت عالی بر این موضوعات سخن به میان آمده به گونه ای نصیحت وار و

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۴۵۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۴۵۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۹,۹۰۰
تومان