دانلود کتاب صوتی دن کیخوته با صدای نوید پدرام + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی دن کیخوته

کتاب صوتی دن کیخوته حاصل بازخوانی و دوباره‌گویی اریش کستنر از روی رمان مشهور «سروانتس» و ترجمهٔ حمید زرگرباشی است. نوید پدرام، محمد کربلایی، معین وصال، رضا بصیری، سحر حمیدی و ویکتوریا براری گویندگی این رمان صوتی را انجام داده‌اند و انتشارات ترانه پدرام آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دن کیخوته

دُن کیخوته یا دُن کیشوت (Don Quixote)، قهرمانِ رمانِ مشهورِ سروانتس متعلق به نیمهٔ دوم قرنِ ۱۶ میلادی است. در داستان بازنویسی‌شدهٔ کتاب صوتی دن کیخوته، می‌بینیم که روزگارِ شوالیه‌گری و شهسواری با همهٔ اخلاقیات و دلاوری‌ها و آیین‌هایش مدتی است که سپری شده است. در این دوران حتی خواندنِ داستان‌های مربوط به شوالیه‌ها نیز ممنوع است. «آلونسو کیشانو»، شخصیت این رمان صوتی، ۵۰ سال دارد. او کتابخا‌نه‌ٔ مفصلی دارد و به خواندنِ سرگذشتِ شهسوارانِ گذشته بسیار علاقه‌مند است. زمینش را می‌فروشد تا کتاب‌های بیشتری بخرد و در جهانِ شوالیه‌گری بیشتر غرق شود. آلونسو کیشانو خواب‌وخوراکش را بر سرِ خواندنِ این حکایات می‌گذارد و آرزو دارد خود بتواند افتخاراتِ آنان را تکرار کند. او روزی که دچارِ توهم می‌شود و خود را شهسواری می‌پندارد که رسالت دارد جهان را از دستِ شریران و دیوان و جادوان نجات دهد. او جهانی «آرمان‌شهری» در ذهن دارد و برای تحققِ آن، خود واردِ کارزار می‌شود. ابزارِ نبردِ او همچو جهانِ آرمانی‌اش کهنه و زنگ‌زده و ناکارآمد است. باید نامی داشته باشد درخورِ یک شهسوار و بانویی که عشق و وفاداریش را نثار او کند؛ پس ابتدا نامی اشرافی برای خود انتخاب می‌کند که آن عبارت است از «دُن ‌کیخوته دِ لا مانچا» (Don Quijote de la Mancha).

خواندنِ دوبارهٔ «دُن‌ کیخوته»‌ نوشتهٔ سر وانتس و یا حالا روایتِ جمع‌و‌جور و طنازانهٔ اریش کستنر از آن، در روزگارِ ما نیز از واجبات است. این رمان که اولین‌بار در سال ۱۶۰۵ میلادی منتشر شد، یکی از مهم‌ترین آثار ادبی جهان است و بسیاری آن را اولین رمان مدرن جهان به شمار می‌آورند. اقتباس‌های بسیاری از رمان حاضر صورت گرفته است. به بیانِ برخی از منتقدان، اقتباس سینمایی و روسی از این داستان که توسط گریگوری کوزینتسف ساخته و در سال ۱۹۵۷ منتشر شد، یکی از بهترین اقتباس‌ها از این رمان مشهور اسپانیایی است. اثر مشهور دیگری که با الهام از رمان دن کیخوته ساخته شده، فیلم سینمایی «مردی که دن کیشوت را کشت» به کارگردانی تری گیلیام است که در سال ۲۰۱۸ میلادی روی پرده رفت.

شنیدن کتاب صوتی دن کیخوته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی و قالب رمان بازنویسی‌شده پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی دن کیخوته

«شهسوار باید چهارده روز در بسترِ بیماری می‌ماند و خدمتکارش گمان می‌کرد که ارباب دیگر از خیرِ ماجراجویی گذشته است. اما باز در یک صبحِ قشنگ، غیبش زد؛ اما این‌بار نه تنها او و اسبش، بلکه همسایه‌ی دهاتی و عیال‌وارش، سانچو پانزا و خرش. زنِ سانچو پانزا به همراهِ بچه‌هایش، شتابان پیشِ خدمتکارِ دن کیخوته و خواهرزاده‌اش آمدند، گریه و زاری کردند و بد و بیراه گفتند و خانه را روی سرشان گذاشتند.

یعنی این سانچو پانزا چه فکری کرده که همراهِ این شهسوارِ خل و چل راه افتاده رفته؟ یعنی این دهاتی هم بالاخانه‌اش را اجاره داده است؟ خب این کوتوله‌ی دهاتیِ خپل، خُل نبود اما راستش کمی خر بود و وقتی دن کیخوته برایش نقل کرد که می‌خواهد همه‌ی ایالات و جزایر و پادشاهی‌ها را فتح کند و او را که حالا خادم و مهترِ اوست، اگر به شاهی نرساند، دستِ‌کم خانی، اربابی، چیزی بکند، این خپلِ کوتوله در برابرِ چنین وسوسه‌ای تاب نیاورد. همینطور که سواره می‌رفتند، سانچو پانزا که ذهنش درگیر بود گفت:

دلم که خیلی می‌خواد پادشاه بشم، اما اون‌وقت زنم هم می‌شه ملکه. دارم فک می‌کنم که اصلاً بهش نمیاد. این کلاه برای سرش گشاده. من رو یه خان بکن. اون‌وقت اون می‌شه خان‌بانو. این رو شاید بشه کاریش کرد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۷۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۷۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان