دانلود کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم با صدای شهره روحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم اثر بتسی دو تیری

دانلود و خرید کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم

معرفی کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم یکی از کتاب‌های مجموعهٔ راهنمای سلامت روان کودکان نوشته بتسی دوتیری است. نشر جیحون این اثر صوتی را با ترجمهٔ پرستو کفایی‌زاد ‌طهرانی و فاطمه سیفی و گویندگی شهره روحی منتشر کرده است. در این راهنمای ساده ولی در عین حال جامع، بتسی دو تیری اطلاعاتی دقیق برای درک بهتر احساس شرم در کودکان و نحوه‌ٔ پاسخ‌دهی به آن می‌دهد.

درباره کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم

زمانی که با کودکان کار می‌کنیم یا والد آن‌ها هستیم، باید در مورد شرم اطلاعات داشته باشیم و بدانیم شرم چیست و چه تأثیری بر رشد و آینده‌ٔ کودک دارد. در کتاب «راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم» دربارهٔ شرم در کودکان و تأثیرات آن بر زندگی و روان آن‌ها می‌خوانید. بسیاری از ما احساس شرم را با احساس گناه، اضطراب، پشیمانی، خجالت‌زدگی یا تنفر اشتباه می‌گیریم. دو تيری ضمن توضیح تفاوت این احساساتِ در ظاهر مشابه اما در اصل متفاوت، به این موضوع می‌پردازد که چطور شرم می‌تواند بر روابط اجتماعی شخص اثر منفی بگذارد و کودکان را از برقراری رابطه، احساس تعلق‌داشتن به یک جمع و دلبستگی که محافظ کودکان در برابر پیامدهای منفی بهداشت روان در بزرگسالی است، محروم کند. او در کتاب «راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم» یک راهنمای عملی فراهم کرده و به ما بینش می‌دهد که چطور به بهترین شکل از کودکان در برابر احساسات ناگواری که برخاسته از احساس شرم است، حمایت کنیم.

کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران روان‌شناسی به‌ویژه روان‌شناسی کودک پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی راهنمای سلامت روان کودکان؛ شرم

«فریب، روش مقابله‌ای مشابهی است که اغلب به عنوان روشی برای محافظت از آسیب‌پذیری، استفاده می‌شود. هنگامی که کودکان از نشان دادن اینکه چه کسی هستند، یا در معرض دید قرار گرفتن، یا طرد شدن می‌ترسند، به‌طور ناخودآگاه قصد فریب دیگران را دارند. دروغ شکل ساده‌ای از گفتن حرف نادرست و کذب است و فریب پیامد دروغ‌گویی است، چرا که باعث می‌شود که فرد تصویر کامل‌تری از خودش را، که دوست دارد اطرافیان در مورد وی باور کنند، می‌سازد. به این دلیل که فکر می‌کند این کار از وی محافظت می‌کند. فریب یک مکانیزم بقای نیمه‌هشیار است، که از فرد در برابر مواجه شدن با واقعیت‌های زندگی‌اش، نیازها، مسائل و رنج‌هایش، محافظت می‌کند. این بدان معناست که آنها خودشان متوجه نیستند که از فریب استفاده می‌کنند چون خودشان را متقاعد کرده‌اند که آنچه می‌گویند حقیقت است، تا به این شکل شرمشان را پنهان کنند. زمانی که روابط توأم با عشق، مراقبت و دلسوزی به فرد کمک می‌کند تا احساس کند که صادق بودن نه‌تنها باعث از دست دادن رابطه نمی‌شود، بلکه باعث دریافت حمایت و همدلی هم می‌شود، بندهای گره‌خورده‌ی دروغ و فریب گشوده می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۱۷۰٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان