دانلود کتاب صوتی عطیه برتر با صدای حسن همایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عطیه برتر اثر پائولو کوئیلو

دانلود و خرید کتاب صوتی عطیه برتر

گوینده:حسن همایی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عطیه برتر

کتاب صوتی عطیه برتر نوشتهٔ پائولو کوئیلو و ترجمهٔ ایلیا حریری است. حسن همایی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نوین کتاب گویا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی حاوی رساله‌ای دربارهٔ عشق است.

درباره کتاب صوتی عطیه برتر

کتاب صوتی عطیه برتر کتابی است عاشقانه که با معنویات در هم آمیخته است. این کتاب صوتی، عشق را نیرویی جاودان و همیشگی می‌داند که بر تمام اصل و اساس دنیا سیطره دارد. زندگی در عشق خلاصه می‌شود و تمام دشواری‌های زندگی و حتی قوانین و علوم طبیعی و منطقی در خدمت عشق به سر می‌برند. زندگی در این کرهٔ خاکی، به باور پائولو کوئیلو، تنها یک هدف دارد و آن هم عشق است؛ عشقی که بالاتر از همهٔ اندیشه‌هاست. «هِنری دراموند» یک مبلغ و مبشر مسیحی و اهل اسکاتلند بود که در قرن نوزدهم میلادی می‌زیست. دراموند در تحلیل خود از عشق، این حقیقت اساسی را برجسته می‌کرد که عشق همان خداست و خدا چیزی نیست جز عشق؛ بنابراین هر چیزی که عشق می‌ورزد از خدا زاده شده است. هنگامی که گفته‌های دراموند پیرامون عشق به گوش پائولو کوئیلو رسید، او را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داد و نطفه‌ٔ نگارش کتاب صوتی عطیه برتر را در ذهن این نویسندهٔ نامدار برزیلی کاشت؛ کتابی که به ما کمک می‌کند عشق را در تمام ابعاد زندگی روزمرهٔ خود بگنجانیم.

دراموند خطابهٔ خود را دربارهٔ عشق از نامهٔ «پولس رسول» به قرنتیان الهام گرفته است و آن را به ۹ بخش تفکیک‌شده تقسیم کرده است؛ صبر، مهربانی، سخاوت، فروتنی، نجابت، فداکاری، تحمل، اخلاص و بی‌گناهی. این‌ها ابعاد ۹گانه‌ای هستند که به‌عقیدهٔ او فقدان هر یک از آن‌ها عشق را دچار نقصان می‌کند. پائولو کوئیلو در کتاب صوتی عطیه برتر متن هِنری دراموند را مورداقتباس قرار داده و کوشیده است بازنویسی الهام‌بخشی را از آن ارائه دهد. ارائه‌دادن تعریف دقیق و یا حتی مثال و مصداق عینی و مشخصی برای عشق معنوی دشوار است، اما می‌توان چنین گفت که عشق معنوی به عشقی اشاره دارد که خط‌وربطی تنگاتنگ با یک پیوند معنوی عمیق برقرار کرده و به ما کمک می‌کند معنای زندگی را پیدا کنیم.

از آنجا که این کتاب به‌عنوان یک خطابه نوشته شده و در اصل نیز ملهم از متنی است که از رسالهٔ پولس قدیس اقتباس شده، لحنی موعظه‌وار دارد. اگر بخواهیم این کتاب را با دیگر آثار پائولو کوئیلو مقایسه کنیم، این کتاب بیشتر یک مونولوگ تک‌سویه است؛ در مقابل اثری مانند «دست‌نویس آکرا» که بیشتر گفت‌وگوی بین یک کشیش مصری و جمعیتی را به نمایش می‌گذارد که درمورد زندگی سؤال می‌پرسند. پائولو کوئیلو در کتاب صوتی عطیه برتر چند نگاه متفاوت را پیرامون عشق به رشتهٔ تحریر در آورده و نشان داده است که اگر کسی خواهان عشق حقیقی و معنوی باشد، می‌تواند تحت هر شرایطی آن را در ابعاد گوناگون زندگی خود جاری کند.

شنیدن کتاب صوتی عطیه برتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران آثار پائولو کوئیلو پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در سال ۱۹۴۷ به دنیا آمد. او نویسندهٔ معاصر برزیلی است. رمان‌های او بین مردم در کشورهای مختلف دنیا پرطرفدار است. او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع فقر و گفت‌وگوی بین‌فرهنگی است. بسیاری از آثار این نویسنده، داستان‌هایی هستند که با رویکردها و درون‌مایه‌های روان‌شناسانه طراحی و نوشته شده‌اند. کوئیلو در اغلب کتاب‌هایش به موضوع عشق و ایمان می‌پردازد. رمان «کیمیاگر» مشهورترین کتاب او و یکی از رمان‌های بسیار پرفروش دههٔ پایانی قرن بیستم در جهان است.

بخش دیگری از آثار پائولو کوئیلو عبارتند از:

تئاتر برای آموزش، برنده تنهاست، بایگانی جهنم، خاطرات یک مغ، بریدا، عطیه برتر، والکیری‌ها (دیدار با فرشتگان)، مکتوب، کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، کوه پنجم، نامه‌های عاشقانه یک پیامبر، مبارزان راه روشنایی (راهنمای جنگجوی نور)، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، کلمات اساسی، شیطان و دوشیزه پریم، داستان‌هایی برای پدران، فرزندان و نوه‌ها، جن و گل‌های رز، سفرها، کمان‌گیر، هستی (زندگی).

بخشی از کتاب صوتی عطیه برتر

«پنجمین عنصر، چیزی است که می‌تواند در این رنگین‌کمان عشق، غریب و بی‌فایده بنماید: ظرافت. این عشق میان انسان‌هاست. عشق به جامعه. بسیار می‌گویند که ظرافت احساسی کامل است. این حقیقت ندارد. ظرافت، عشق تجلی‌یافته در چیزهای کوچک است. عشق نمی‌تواند خشن یا ناسازگار باشد. نمی‌تواند رفتار نادرست داشته باشد. شاید پرحیاترین آدم جهان باشید. هیچ آماده‌ی رویارویی با دیگران نباشید. اما اگر اندکی عشق در قلبتان باشد، همواره درست عمل خواهید کرد. کارلاین گفته است: «روبرت برنز نجیب‌زاده‌تر از تمامی اشرافیت انگلستان است. چرا که می‌توانست به همه عشق بورزد. به موش. به نرگس. به تمام موجودات کوچک و بزرگی که خداوند آفریده. بدین ترتیب با این گذرنامه برنز می‌توانست با همه صحبت کند. به قصرها برود و در کومه‌ها بخوابد.» می‌دانید منظورش از نجیب‌زاده چیست؟ منظورش کسی است که به شیوه‌ای سزاوار رفتار می‌کند. این راز عشق است. کسی که عشق در قلب داشته باشد، نمی‌تواند رفتار زمخت داشته باشد. حال‌آنکه نجیب‌زادگان دروغین، کسانی که تنها افاده دارند، دستخوش احساسات خویش‌اند.»

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۹۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۴۷ دقیقه

حجم

۹۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان