دانلود کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا با صدای ایمان رئیسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا اثر ویکتور فرانکل

دانلود و خرید کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

انتشارات:رمانو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۷۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا نوشتهٔ ویکتور فرانکل و ترجمهٔ سعید اختری زاده و با صدای ایمان رئیسی است و رمانو آن را منتشر کرده است. معنادرمانی فقط برای زندانیان اردوگاه‌های کار اجباری نیست. معنادرمانی در واقع ابزاری است که ذهن و ناخودآگاه انسان را از پریشانی‌ها و ترس‌هایش رها می‌کند. کتاب انسان در جست‌وجوی معنا نوشتهٔ ویکتور فرانکل، بنیان‌گذار لوگوتراپی، روان‌شناس و عصب‌شناس اتریشی، به این موضوع پرداخته است.

درباره کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا

ویکتور فرانکل که در طول سه سال، به دلیل یهودی بودن در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی، اسیر و زندانی بود، به بررسی اهمیت جست‌وجوی مفهوم زندگی در شرایط مختلف پرداخته است. وی به عنوان یک روان‌شناس اگزیستانسیالیست، اهمیت معنای زندگی را در پرتنش‌ترین شرایط ممکن بررسی می‌کند. هم‌چنین او در این کتاب دیدگاه جدیدش را در روان‌شناسی (لوگوتراپی یا معنا درمانی) بیان می‌کند.

فرانکل دارای مدرک دکترای اعصاب و روان از دانشگاه وین و نیز دارای دکترای افتخاری از ۱۲۰ کشور دنیا است. وی در جنگ جهانی دوم همسر باردارش، والدین و برادرش را از دست داد و در چهار اردوگاه مختلف منجمله آشویتس اسیر بوده است.

در اردوگاهی که فرانکل اسیر بود به طور معمول از هر ۲۸ نفر یک نفر زنده می‌ماند و مابقی یا کشته می‌شدند و یا خودکشی می‌کردند. او بعد از بررسی‌های فراوان متوجه شد که کسانی که زنده می‌مانند لزوما قبل از اسیر شدن‌شان سالم‌ترین، قوی‌ترین، باهوش‌ترین، ثروتمندترین و… نبوده‌اند. آن‌ها کسانی بوده‌اند که برای زندگی خود معنایی دارند و به امید تحقق آن معنی و هدف بعد از پایان جنگ زنده مانده‌اند. این معنی می‌تواند کشف اعضای خانواده، ساختن کشور و یا هر چیز دیگری باشد.

این موضوع انگیزهٔ اصلی پرداختن او به معنی‌درمانی و نوشتن کتاب انسان در جست‌وجوی معنا بود.

دربارهٔ فرانکل و کتاب انسان در جست‌وجوی معنا گفته‌اند:

- اگر شما امسال تنها یک کتاب بخوانید، کتاب دکتر فرانکل باید همان کتاب باشد. (لس‌آنجلس تایمز)

- ویکتور فرانکل... یکی از قهرمانان اخلاقی قرن بیستم است. بینش‌های او درباره‌ٔ آزادی و حیثیت بشر و جست‌وجوی او برای معنا عمیقاً جنبه‌ٔ انسانی دارد که می‌تواند زندگی‌ها را دگرگون کند. (خاخام ارشد دکتر جاناتان ساکس)

- ویکتور فرانکل می‌گوید شرارت و انزجار نمی‌تواند ما را کاملاً از بین ببرد... این کتابِ به غایت حساس، سرودی است برای سیمرغِ درون هر یک از ما که برمی‌خیزد و قبل از گریز، زندگی را انتخاب می‌کند. (برایان کینون، مؤلف کتاب یک زیربنای شرارت)

- این یکی از قابل‌توجه‌ترین کتاب‌هایی است که در عمرم خوانده‌ام. زندگی‌ام را عوض کرد و جزئی از هر آنچه برایش زندگی می‌کنم و آنچه تدریس می‌کنم شد. کتابی است که واقعاً باید خواند. (سوزان جِفِرز، مؤلف کتاب ترس را احساس کنید ولی به هر حال کارتان را بکنید)

- یک اثر ماندگارِ ادبیات بقا. (نیویورک تایمز)

شنیدن کتاب صوتی انسان در جستجوی معنا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمامی انسان‌هایی که در دام روزمرگی و ملال افتاده‌اند و نمی‌دانند برای چه زنده‌اند و برای چه تلاش می‌کنند، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

درباره ویکتور فرانکل

ویکتور فرانکل در ۱۹۰۵ در وین به‌دنیا آمد. در دوران دبیرستان او مشتاقانه آرای فیلسوفان طبیعی را مطالعه می‌کرد و در سخنرانی‌های مربوط به روان‌شناسی عمومی شرکت می‌کرد. در همین دوره او با روان‌کاوی آشنا شد. فرانکل در ۱۶ سالگی مکاتباتش را با فروید آغاز کرد و یکی از دست‌نوشته‌هایش را در حیطهٔ روانکاوی برای او فرستاد که این دست‌نوشته سه سال بعد در نشریهٔ بین‌المللی روانکاوی چاپ شد. فرانکل یک سال بعد، فروید را ملاقات کرد اما به مرور زمان، گرایش‌های نظری‌اش به آرای آلفرد آدلر نزدیک‌تر شده بود. او در سال ۱۹۲۵ مقاله‌ای را در نشریهٔ بین‌المللی روان‌شناسی فردی منتشر کرد و در آن با تمرکز بر مفاهیم معنا و ارزش به بررسی تفاوت‌های فلسفه و روان‌شناسی پرداخت.

بین سال‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۳۸ فرانکل در بیمارستان روانی وین به عنوان رئیس بخش خودکشی زنان مشغول به کار شد و در سال ۱۹۳۸ که آلمان به اتریش حمله کرد، او به‌طور خصوصی کارش را به عنوان عصب‌شناس و روان‌پزشک شروع کرده بود.

او در ۱۹۴۹ از دو دانشگاه وین و آدیتشنالی موفق به گرفتن درجهٔ دکترای اعصاب و روان شد. در ضمن او از ۱۲۰ دانشگاه در سراسر جهان دکترای افتخاری گرفت.

فرانکل به علت یهودی بودن در سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ به وسیله نازی‌ها ابتدا در اردوگاه آشویتس و سپس در اردوگاه کار اجباری داخائو زندانی شد. تجارب او در این اردوگاه‌ها موجب شد مکتب جدیدی را در روان‌شناسی بنیان‌گذاری کند که معنادرمانی یا لوگوتراپی نامیده می‌شود.

او پس از پایان جنگ جهانی دوم ریاست بخش اعصاب بیمارستانی در وین را به عهده گرفت و به مقام استادی دانشگاه در رشتهٔ عصب‌شناسی و روان‌پزشکی نایل آمد. در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۳ استاد دانشگاه بین‌المللی سن دیگو بود و نظریه معنا درمانی‌اش در میان روان‌شناسان و روان‌پزشکان پیروان زیادی دارد.»

معرفی نویسنده
عکس ویکتور فرانکل
ویکتور فرانکل
اتریشی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۹۷

ویکتور امیل فرانکل روانپزشک و نویسنده اتریشی است که اوایل قرن بیستم در وین به دنیا آمد و از سال‌های دبیرستان در مسیر روانکاوی و خلق تئوری‌های جدید آن گام برداشت و تا پایان قرن بیستم در همین مسیر حرکت کرد؛ او زاده ۲۶ مارس سال ۱۹۰۵ است و در سال ۱۹۹۷ در سن نودودوسالگی بر اثر سکته قلبی جان سپرد.

نظرات کاربران

mohanad_mioo
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

این کتاب درباره ی خود ویکتور فرانکه که به اردوگاه کار اجباری میره و بعد از مدت ها از اونجا بیرون میره خوب گاهی که این کتاب رو میخوندم از خودم خجالت میکشم که انسان ها چه بلاهایی سر هم میارن

مرتضی حاکمی
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

سال 1379 عصری پاییزی با قلبی رنج کشیده و دلی فسرده از بیداد زمانه در حال قدم زدن در پیاده روی فاصله ی چهارراه شهناز تا مصلی تبریز بودم، چشمم به کتابی کهنه و کم حجم توی بساط کتاب فروشی

- بیشتر
Ali M o e i n i
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

من این کتاب رو شاید بالای هفت هشت بار تا حالا خوندمش ، توی همه ی کارگاه هام توصیه ی اکید میکنم بر خوندنش ، و خودم هم سبک زندگیم و متد مشاوره هام رو بردم به سمت لوگوتراپی. این کتاب ، کتابیه

- بیشتر
کاربر ۶۵۲۹۰۷۲
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

عالی عالی عالی عالی واقعا

کاربر ۵۸۴۵۴۶۱
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

خوبه ولی خیلی کم توضیح داده شده

hazohdi
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

عالی

حدیث
۱۴۰۲/۰۳/۱۴

مرسی که رایگان کردین به صورت محدود کتاب خیلی خوبی هست..

تیمور زمانی
۱۴۰۲/۰۳/۱۳

از همه بیشتر نظر زندانی حبس ابد در این کتاب مهم است

کاربر ۱۹۲۳۴۹۵
۱۴۰۲/۰۳/۲۰

کتاب خوبی برای افکار خودم که مدتی کتاب نیخوانم میدونم

کاربر 1278108
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

خوبه دوسش داشتم

زمان

۶ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۲۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۲۸٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان