دانلود کتاب صوتی طاعون با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی طاعون اثر آلبر کامو

دانلود و خرید کتاب صوتی طاعون

نویسنده:آلبر کامو
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی طاعون

کتاب صوتی طاعون نوشتهٔ آلبر کامو و ترجمهٔ پرویز شهدی است. تایماز رضوانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات مجید آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی طاعون

کتاب صوتی طاعون اولین‌بار در سال ۱۹۴۷ میلادی چاپ و منتشر شد. این رمان، برندهٔ جایزهٔ نوبل شد. شخصیت‌های اصلی آن علیه بی‌عدالتی در جهان دست به عصیان می‌زنند. شهری که این اتفاقات در آن رخ می‌دهد، شهر آرام و ساکتی است که یک‌باره موردهجوم موش‌های ناقل بیماری طاعون قرار گرفته است. یک سیاهی به‌تدریج روی تمام این شهر سایه می‌افکند. در رمان صوتی طاعون، شاهد بازخوردهای متفاوت تک‌تک مردم این شهر در مقابل یک مصیبت واحد و یکسان هستیم. کتاب کم‌کم تغییرات رفتار و احساسات، حرکات و عصبانیتی اجتماعی را در مقابل طاعون به ما نشان می‌دهد. طاعون بلایی است که روی سر همهٔ شهر آوار شده است. در اینجا طاعون تنها چیزی است که می‌توانیم عدالت را در آن پیدا کنیم؛ چراکه برای همهٔ مردم یکسان است. طاعون به‌نوعی همان مرگ است؛ چراکه مرگ هم برای همهٔ مردم یکسان است.

در این اثر صوتی از آلبر کامو، کشیشی وجود دارد به نام «پانلو». او کسی است که متعصبانه به وجود خدا اعتقاد دارد. او طاعون را نوعی مجازات الهی می‌بیند و در مقابل آن کاری جز پذیرش و عبادت انجام نمی‌دهد. او عقیده دارد که این بلا به‌خاطر گناه بر سر مردم آوار شده است، اما رمان از جایی اوج می‌گیرد که یک کودک بی‌گناه بر اثر طاعون می‌میرد. این اتفاق یکی از تأثیرگذارترین اتفاقات کتاب طاعون است و کشیش نیز برای آن هیچ توجیه و جوابی ندارد. بیماری طاعون در کتاب طاعون نمادی است از یورش ایدئولوژی‌ها و نظام‌هایی که در روزگار کامو، نازیسم هیتلری، آن را نمایندگی می‌کرد.

شنیدن کتاب صوتی طاعون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ آلبر کامو

آلبر کامو (Albert Camus)، فیلسوف و روزنامه‌نگار مشهور، ۷ نوامبر ۱۹۱۳ در الجزایر فرانسه در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. او با داستان‌های زیبایی که آفرید، در سال ۱۹۵۷ موفق شد تا جایزهٔ نوبل ادبیات را از آن خود کند. به‌دلیل «آثار مهم ادبی که به روشنی به مشکلات وجدان بشری در عصر حاضر می‌پردازد» او پس از «رودیارد کیپلینگ» جوان‌ترین برنده‌ٔ جایزهٔ نوبل است. آلبر کامو در سال ۱۹۴۹ یک اتحادیه بین‌المللی تأسیس کرد. اساس کار این اتحادیه «محکوم‌کردن هر دو ایدئولوژی شکل‌گرفته در آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی» بود. «آندره برتون» نیز یکی از اعضای آن اتحادیه بود.

آلبر کامو در طول دوران فعالیتش رمان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری نوشت: «طاعون»، «سقوط»، «بیگانه»، نمایشنامهٔ «کالیگولا»، نمایشنامهٔ «صالحان»، «افسانه‌ٔ سیزیف» و «خطاب به عشق» که مجموعه نامه‌های عاشقانه‌ٔ او و «ماریا کاسارس» است از آن جمله‌اند. آلبر کامو در ۴ ژانویهٔ ۱۹۶۰ و در ۴۶سالگی در ویل‌بلویل فرانسه به‌علت یک سانحه‌ٔ رانندگی چشم از دنیا فروبست. مقالات این نویسنده، پیرامون مباحث سیاسی، اجتماعی و ادبی را در کتاب «تعهد اهل قلم» بخوانید. 

بخشی از کتاب صوتی طاعون

«در اواسط این سال بود که باد در شهر طاعون زده شروع به وزیدن کرد و چندین هفته ادامه یافت. ساکنان اوران به ویژه از این باد هراس دارند، چون هیچ سد و مانعی سر راهش نیست و در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر که روی زمین همواری ایجاد شده می‌پیچد و باشدت تمام در همهٔ خانه‌ها نفوذ می‌کند. به علت این‌که در چند ماه اخیر یک قطره هم باران نباریده بود، نمای ساختمان‌ها بر اثر تابش خورشید و گرما با قشر خاکستری بتونه مانندی پوشیده شده بود که باد هنگام وزیدن آن‌ها را می‌کند و با خود می‌برد. باد گرد و غبار و تکه کاغذهای پراکنده را هم توی پاهای رهگذران اندکی که توی کوچه‌ها بودند می‌پیچاند. رهگذرها به جلو خم شده، دستمالی جلو دهان گرفته بودند و به سرعت از کوچه‌ها می‌گذشتند. غروب، در محل‌هایی که مردم گرد هم جمع می‌شدند و می‌کوشیدند این روزهایی را که می‌توانست برای هر یک از آن‌ها آخرین روز زندگی‌شان باشد هر چه طولانی‌تر کنند، گروه‌های کوچکی از مردم دیده می‌شدند که شتاب‌زده به طرف خانه‌هاشان و یا کافه‌ها می‌رفتند، به‌طوری که چند روزی، هنگام غروب که در آن دوره خیلی سریع فرا می‌رسید، کوچه‌ها خالی می‌شد و فقط باد بود که در پیچ و خم آن‌ها دائماً زوزه می‌کشید. از دریای متلاطم و همچنان ناپیدا، رایحهٔ نمک و آلگ به مشام می‌رسید. این شهر خلوت، سفید از گرد و غبار و پر از رایحه‌های دریایی و زوزهٔ مداوم باد، همچون جزیره‌ای فلک‌زده و رها شده می‌نالید.»

نظرات کاربران

عادل تنها
۱۴۰۳/۰۱/۰۶

داستان شهری بی روح و بی احساس که درگیر بیماری طاعون میشه. شهر قرنطینه و تبدیل به یک زندان میشه تا بیماری به شهرهای دیگه سرایت نکنه. نویسنده نشون میده که چطور یه اضطرار مثل بیماریِ مسری میتونه اولویت های مردم رو

- بیشتر
Aydin
۱۴۰۲/۱۰/۲۰

گفته‌ها در رابطه با این اثر زیاده... زندگی انسان سرشار است از درد و رنج و فلاکت و سختی. امیدوارم روزی برسه که به جای خرافات، همگی دست در دست هم با بدی‌ها و سیاهی ها مبارزه کنیم تا بتونیم

- بیشتر
Saeid
۱۴۰۱/۱۲/۱۱

عالییییی

زمان

۱۲ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۷۰۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۷۰۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان